Tips på konsert tema

Medlem
Tips på konsert tema

Hej! Nu är det så att min klass ska ha en konsert. Problemet är bara att vi inte kommit på nåt bra tema. (Ja det måste tydligen va ett tema och inte blandat). Det enda förslaget som kommit fram är Melodifestivalen/schlager tema. Med denna tråd vill jag också ha lite kul så vi säger så här om du skulle ha en konsert vilket tema skulle du valt.

KoP
Medlem

Jungel tema kanske? Bara slänga in lite växter och fixa en målad bakgrund föreställande bambu och lite apor och annat.

Medlem

Kalla temat för "Musikens evolution". Gå igenom musikhistoriens alla framsteg och eror, steg för steg.

Medlem

Wild West -tema hade jag lätt gjort

kanske inte jätteunikt men det är ändå sjukt kul att göra 60/70/80-talstema. Mina kompisar ska göra en konsert med bara 60-tal snart, och om några månader är vi ett gäng som ska göra en vlgörenhetskonsert för en skola i Kenya, då blandar vi musiken istället för att det ska passa alla smaker!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

kanske inte jätteunikt men det är ändå sjukt kul att göra 60/70/80-talstema. Mina kompisar ska göra en konsert med bara 60-tal snart, och om några månader är vi ett gäng som ska göra en vlgörenhetskonsert för en skola i Kenya, då blandar vi musiken istället för att det ska passa alla smaker!

I vår klass gjorde vi nyss en välgörenhets/stöd konsert till etiopien fick in 21000kr men då var det mer låtar som We are the world osv...

Medlem
Skrivet av KoP:

Jungel tema kanske? Bara slänga in lite växter och fixa en målad bakgrund föreställande bambu och lite apor och annat.

Haha men nu var det mer musik mässigt inte scen mässigt ^^

KoP
Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av KoP:

Jungel tema kanske? Bara slänga in lite växter och fixa en målad bakgrund föreställande bambu och lite apor och annat.

Haha men nu var det mer musik mässigt inte scen mässigt ^^

Då får det bli 80-tals tema. Finns en guldgruva med sköna låtar att plocka ur. Dessutom sporrar det till en del lustiga scenkläder.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kalla temat för "Musikens evolution". Gå igenom musikhistoriens alla framsteg och eror, steg för steg.

Sa det där som förslag vår musik lärare flippa ur lite ''Åhh va kul då kan man göra som en musikal där det är typ som en tidsmaskin'' Får bara se vad klassens diktatur grupp säger om detta.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Welo:
Skrivet av KoP:

Jungel tema kanske? Bara slänga in lite växter och fixa en målad bakgrund föreställande bambu och lite apor och annat.

Haha men nu var det mer musik mässigt inte scen mässigt ^^

Då får det bli 80-tals tema. Finns en guldgruva med sköna låtar att plocka ur. Dessutom sporrar det till en del lustiga scenkläder.

Går i en klass med en massa blonda 99or som bara tror att det finns One direction och Justin bieber. Så vette fan om dom ens skulle kunna hitta en låt ^^

KoP
Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Welo:
Skrivet av KoP:

Jungel tema kanske? Bara slänga in lite växter och fixa en målad bakgrund föreställande bambu och lite apor och annat.

Haha men nu var det mer musik mässigt inte scen mässigt ^^

Då får det bli 80-tals tema. Finns en guldgruva med sköna låtar att plocka ur. Dessutom sporrar det till en del lustiga scenkläder.

Går i en klass med en massa blonda 99or som bara tror att det finns One direction och Justin bieber. Så vette fan om dom ens skulle kunna hitta en låt ^^

Ajdå. Annars lät Bennii's förslag RIKTIGT bra.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Welo:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Welo:
Skrivet av KoP:

Jungel tema kanske? Bara slänga in lite växter och fixa en målad bakgrund föreställande bambu och lite apor och annat.

Haha men nu var det mer musik mässigt inte scen mässigt ^^

Då får det bli 80-tals tema. Finns en guldgruva med sköna låtar att plocka ur. Dessutom sporrar det till en del lustiga scenkläder.

Går i en klass med en massa blonda 99or som bara tror att det finns One direction och Justin bieber. Så vette fan om dom ens skulle kunna hitta en låt ^^

Ajdå. Annars lät Bennii's förslag RIKTIGT bra.

Jo tyckte det jag med. Så får se om det blir nå

1
Skriv svar