Dayz patchat; slitage, hagelgevär och tuffare zombier

Robot
Dayz patchat; slitage, hagelgevär och tuffare zombier

Överlevnadsliret omplåstrat, en mängd nya funktioner sjösatta under dagen.

#dayz, #arma-2


Inaktiv
Dayz patchat; slitage, hagelgevär och tuffare zombier

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Medlem

"Hitta bästa pris på Haglöfs Corker Large 20L (Ryggsäckar)"

Skribent
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Märker ni av nån skillnad i prestandan? Jag har inte hunnit testa patchen än men det är ju brutalt slött och tappar anslutning väldigt ofta trots en konstant ping på ~19.

I övrigt så satt jag och spelade och förstod inte alls charmen med detta. 6 timmars spelande utan att se en annan människa. Sen hörde jag en smäll från ett gevär i horisonten och dog. Då vaknade hämndbegäret.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Det är redan fixat, bara inte implementerat - eller rättare sagt, problemet är löst, det är bara väldigt långt ner på prioriteringslistan att faktiskt skriva in koden i motorn.

Medlem

Lite offtopic: hur leker state of decay jämfört med det här om man bortser från multiplayer?

Medlem

Serverhoppare just nu:

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Det är redan fixat, bara inte implementerat - eller rättare sagt, problemet är löst, det är bara väldigt långt ner på prioriteringslistan att faktiskt skriva in koden i motorn.

Som utvecklare undrar jag hur man löser ett programmeringsproblem utan att faktiskt implementera det? Är det bara löst i teorin eller? Jag skulle inte kalla en bugg för fixad/löst förrän den faktiskt är implementerad och testad.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Lite offtopic: hur leker state of decay jämfört med det här om man bortser från multiplayer?

Spelar du på en hardcore server kan det sammanfattas så här:

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Det är redan fixat, bara inte implementerat - eller rättare sagt, problemet är löst, det är bara väldigt långt ner på prioriteringslistan att faktiskt skriva in koden i motorn.

Som utvecklare undrar jag hur man löser ett programmeringsproblem utan att faktiskt implementera det? Är det bara löst i teorin eller? Jag skulle inte kalla en bugg för fixad/löst förrän den faktiskt är implementerad och testad.

Rocket skrev ett långt inlägg på reddit om det för ett tag sen men jag kan inte hitta det. I princip berättade han i detalj vad problemet var och hur lösningen såg ut, men att det skulle ta tid.

Problemet är att väggarna inte existerar för zombies (har med deras pathfinding att göra) så någon måste faktiskt sätta sig med motorn och dra om pathfindingen. Extremt simpelt men tidskrävande.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Det är redan fixat, bara inte implementerat - eller rättare sagt, problemet är löst, det är bara väldigt långt ner på prioriteringslistan att faktiskt skriva in koden i motorn.

Som utvecklare undrar jag hur man löser ett programmeringsproblem utan att faktiskt implementera det? Är det bara löst i teorin eller? Jag skulle inte kalla en bugg för fixad/löst förrän den faktiskt är implementerad och testad.

Rocket skrev ett långt inlägg på reddit om det för ett tag sen men jag kan inte hitta det. I princip berättade han i detalj vad problemet var och hur lösningen såg ut, men att det skulle ta tid.

Problemet är att väggarna inte existerar för zombies (har med deras pathfinding att göra) så någon måste faktiskt sätta sig med motorn och dra om pathfindingen. Extremt simpelt men tidskrävande.

Wow, då är det så illa som jag knappt vågade befara. Det är ju något som måste göras förr eller senare. Och när det har görs kommer det säkerligen inte göras perfekt så jag antar att spelarna får se fram emot patchar efter release som åtgärdar bristäfllig pathfinding inomhus.

Inaktiv

Hur flyter det för er? Det hackar ordentligt på in dator och jag kan ändå spela BF4 hyffsat. :/ Minimal skillnad efter denna update kanske men i städer sår det ändå som sirap

Hoppas de optimerar detta snarast för i övrigt gillar jag det skarpt!

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Det är redan fixat, bara inte implementerat - eller rättare sagt, problemet är löst, det är bara väldigt långt ner på prioriteringslistan att faktiskt skriva in koden i motorn.

Som utvecklare undrar jag hur man löser ett programmeringsproblem utan att faktiskt implementera det? Är det bara löst i teorin eller? Jag skulle inte kalla en bugg för fixad/löst förrän den faktiskt är implementerad och testad.

Rocket skrev ett långt inlägg på reddit om det för ett tag sen men jag kan inte hitta det. I princip berättade han i detalj vad problemet var och hur lösningen såg ut, men att det skulle ta tid.

Problemet är att väggarna inte existerar för zombies (har med deras pathfinding att göra) så någon måste faktiskt sätta sig med motorn och dra om pathfindingen. Extremt simpelt men tidskrävande.

Wow, då är det så illa som jag knappt vågade befara. Det är ju något som måste göras förr eller senare. Och när det har görs kommer det säkerligen inte göras perfekt så jag antar att spelarna får se fram emot patchar efter release som åtgärdar bristäfllig pathfinding inomhus.

Med tanke på att betan förväntas släppas i slutet av 2014 och release kring ett år efter det tror jag att det är ganska lugnt.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.

fast Zombies är dock väldigt lätta att döda, om man möter dem 1 å 1 så kan man döda dem lätt utan att ta skada, med bara dina händer. 2 eller fler så blir det problematiskt, men det går ganska lätt om man är erfaren, annars så är det lätt att bara springa ifrån dem och sen smyga runt dem när det väl slutat jaga. + det är sjukt mkt lättare att göra att något tål mer stryk än att stoppa dem från att gå igenom väggar

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.

Indeed, samt även att dom inte ser en på nästan 1 kilometers avstånd. Dom har väl för bra syn måste bara påpeka.

Inaktiv
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.

fast Zombies är dock väldigt lätta att döda, om man möter dem 1 å 1 så kan man döda dem lätt utan att ta skada, med bara dina händer. 2 eller fler så blir det problematiskt, men det går ganska lätt om man är erfaren, annars så är det lätt att bara springa ifrån dem och sen smyga runt dem när det väl slutat jaga. + det är sjukt mkt lättare att göra att något tål mer stryk än att stoppa dem från att gå igenom väggar

Då får du ju springa i ett decennium, vet inte hur länge jag rusade från en zombie. Det var i alla fall inte en kort stund ens.
Ja självklart är det lättare, men det handlar om prioriteringar. Vad är viktigare? Lägga ner massvis med tid att bli av med buggar eller peta in så dom tål mer?

Att tåla mer stryk hade ju kanske kunnat komma senare, det är ju rätt enerverande när man smyger in i ett hus och hör en zombie skrika till. Du går ut från huset och ser ur den kommer igenom väggen från baksidan och anfaller en.

Inaktiv

Slitage på kompassen???


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Slitage på kompassen???

Du får inte snurra runt så mycket!

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.

fast Zombies är dock väldigt lätta att döda, om man möter dem 1 å 1 så kan man döda dem lätt utan att ta skada, med bara dina händer. 2 eller fler så blir det problematiskt, men det går ganska lätt om man är erfaren, annars så är det lätt att bara springa ifrån dem och sen smyga runt dem när det väl slutat jaga. + det är sjukt mkt lättare att göra att något tål mer stryk än att stoppa dem från att gå igenom väggar

Då får du ju springa i ett decennium, vet inte hur länge jag rusade från en zombie. Det var i alla fall inte en kort stund ens.
Ja självklart är det lättare, men det handlar om prioriteringar. Vad är viktigare? Lägga ner massvis med tid att bli av med buggar eller peta in så dom tål mer?

Att tåla mer stryk hade ju kanske kunnat komma senare, det är ju rätt enerverande när man smyger in i ett hus och hör en zombie skrika till. Du går ut från huset och ser ur den kommer igenom väggen från baksidan och anfaller en.

jag springer ifrån en zombie på 1-3 minuter. Spring igenom några byggnader så är det oftast lugnt imho.

Hitta en Fireaxe (tar 1 timme eller så) så är det 1-hit kill på alla zombies ändå

Medlem
Citat:

fast Zombies är dock väldigt lätta att döda, om man möter dem 1 å 1 så kan man döda dem lätt utan att ta skada, med bara dina händer. 2 eller fler så blir det problematiskt, men det går ganska lätt om man är erfaren, annars så är det lätt att bara springa ifrån dem och sen smyga runt dem när det väl slutat jaga. + det är sjukt mkt lättare att göra att något tål mer stryk än att stoppa dem från att gå igenom väggar

Citat:

Då får du ju springa i ett decennium, vet inte hur länge jag rusade från en zombie. Det var i alla fall inte en kort stund ens.
Ja självklart är det lättare, men det handlar om prioriteringar. Vad är viktigare? Lägga ner massvis med tid att bli av med buggar eller peta in så dom tål mer?

Att tåla mer stryk hade ju kanske kunnat komma senare, det är ju rätt enerverande när man smyger in i ett hus och hör en zombie skrika till. Du går ut från huset och ser ur den kommer igenom väggen från baksidan och anfaller en.

jo, men när man väl lärt sig så blir det ju, 'hör zombie, gå ut ur byggnaden, gå till lite mer öppen yta, se zombie, döda zombie, fortsätta att loota'

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.

fast Zombies är dock väldigt lätta att döda, om man möter dem 1 å 1 så kan man döda dem lätt utan att ta skada, med bara dina händer. 2 eller fler så blir det problematiskt, men det går ganska lätt om man är erfaren, annars så är det lätt att bara springa ifrån dem och sen smyga runt dem när det väl slutat jaga. + det är sjukt mkt lättare att göra att något tål mer stryk än att stoppa dem från att gå igenom väggar

Då får du ju springa i ett decennium, vet inte hur länge jag rusade från en zombie. Det var i alla fall inte en kort stund ens.
Ja självklart är det lättare, men det handlar om prioriteringar. Vad är viktigare? Lägga ner massvis med tid att bli av med buggar eller peta in så dom tål mer?

Att tåla mer stryk hade ju kanske kunnat komma senare, det är ju rätt enerverande när man smyger in i ett hus och hör en zombie skrika till. Du går ut från huset och ser ur den kommer igenom väggen från baksidan och anfaller en.

jag springer ifrån en zombie på 1-3 minuter. Spring igenom några byggnader så är det oftast lugnt imho.

Hitta en Fireaxe (tar 1 timme eller så) så är det 1-hit kill på alla zombies ändå

Antar att du är rätt ny som spelare om det tar en timme att hitta brandyxa, tar på sin höjd 15-20min beroende på vart man spawnar, självfallet längre tid om det är mycket folk på servern. Däremot att hitta en m4a1 tar en jäkla tid, framför allt nu efter patchen, hittat två m4 och typ 4 magnum.. alla var trasiga och oanvändbara...

Medlem
Skrivet av bpapzDayZ:
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dvärgen:

dom hade ju kunnat fixa i denna patch så inte zombies springer genom väggarna.

Mm, känns viktigare att zombies kan bete sig innan dom börjar göra dom svårare att ha ihjäl. Vet inte riktigt hur dom planerar sina uppdateringar egentligen.

fast Zombies är dock väldigt lätta att döda, om man möter dem 1 å 1 så kan man döda dem lätt utan att ta skada, med bara dina händer. 2 eller fler så blir det problematiskt, men det går ganska lätt om man är erfaren, annars så är det lätt att bara springa ifrån dem och sen smyga runt dem när det väl slutat jaga. + det är sjukt mkt lättare att göra att något tål mer stryk än att stoppa dem från att gå igenom väggar

Då får du ju springa i ett decennium, vet inte hur länge jag rusade från en zombie. Det var i alla fall inte en kort stund ens.
Ja självklart är det lättare, men det handlar om prioriteringar. Vad är viktigare? Lägga ner massvis med tid att bli av med buggar eller peta in så dom tål mer?

Att tåla mer stryk hade ju kanske kunnat komma senare, det är ju rätt enerverande när man smyger in i ett hus och hör en zombie skrika till. Du går ut från huset och ser ur den kommer igenom väggen från baksidan och anfaller en.

jag springer ifrån en zombie på 1-3 minuter. Spring igenom några byggnader så är det oftast lugnt imho.

Hitta en Fireaxe (tar 1 timme eller så) så är det 1-hit kill på alla zombies ändå

Antar att du är rätt ny som spelare om det tar en timme att hitta brandyxa, tar på sin höjd 15-20min beroende på vart man spawnar, självfallet längre tid om det är mycket folk på servern. Däremot att hitta en m4a1 tar en jäkla tid, framför allt nu efter patchen, hittat två m4 och typ 4 magnum.. alla var trasiga och oanvändbara...

Antar att du är rätt ny som spelare om det tar en timme att hitta M4, tar på sin höjd 15-20min beroende på vart man spawnar...

Medlem

Tycker inte zombie pathfinding ær så stort problem just nu, det ær ju inte så många zombies, som jag har førstått det så ær det implementering av fler items, putsning, och optimering av motorn som står på agendan.

Path-finding lær ju komma nær det kommer fler zombies.

1
Skriv svar