Resident Evil-kompositören är en bluff

Robot
Medlem
Resident Evil-kompositören är en bluff

Han är inte ledsen för att han har förrått sina fans. han är ledsen för att han åkte fast.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Stackarn


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

Medlem
Skrivet av MacNille:

Han är inte ledsen för att han har förrått sina fans. han är ledsen för att han åkte fast.

Jag tror nog att han är mest ledsen över alla pengar han inte kommer att få.

Medlem

Samuragochi är psykiskt förvirrad och inte i stånd att uttrycka sina egna tankar. Klassikern för att slippa fängelse.

Medlem

Det jag funderar över är om han är såpass förvirrad att han erkänt något som inte är sant? Vet inte tillräckligt mycket precis av artikeln men spontant skulle det lika gärna kunna vara en japansk sture bergwall.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Det jag funderar över är om han är såpass förvirrad att han erkänt något som inte är sant? Vet inte tillräckligt mycket precis av artikeln men spontant skulle det lika gärna kunna vara en japansk sture bergwall.

Vad baserar du det på?

Medlem

Ja helt omöjligt att man ska vara döv för att ha gjort musiken till detta mästerverk. Lite konstigt att det har tagit så lång tid att det kommer fram.

Medlem

Tråkigt när det blir så här... Mmm.

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

det är synd om vem som helst som gör sådana här saker. inte tar friska människor och begår brott och andra hemskheter.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

det är synd om vem som helst som gör sådana här saker. inte tar friska människor och begår brott och andra hemskheter.

Jo, blir folk desperata nog så gör dem det. Det är inte ett dugg synd om honom, han gjorde bort sig och nu får han stå sitt kast.

k3m
Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

det är synd om vem som helst som gör sådana här saker. inte tar friska människor och begår brott och andra hemskheter.

Jo, blir folk desperata nog så gör dem det. Det är inte ett dugg synd om honom, han gjorde bort sig och nu får han stå sitt kast.

desperation är ett tillstånd där ingen är vid sina sinnes fulla bruk, alltså är personen ej frisk vid tillfället. med andra ord är personen sjuk.

en person kan när som helst insjukna i någon psykisk störning, för att sedan tillfriskna.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

det är synd om vem som helst som gör sådana här saker. inte tar friska människor och begår brott och andra hemskheter.

Jo, blir folk desperata nog så gör dem det. Det är inte ett dugg synd om honom, han gjorde bort sig och nu får han stå sitt kast.

desperation är ett tillstånd där ingen är vid sina sinnes fulla bruk, alltså är personen ej frisk vid tillfället. med andra ord är personen sjuk.

en person kan när som helst insjukna i någon psykisk störning, för att sedan tillfriskna.

Det är ju i och för sig sant. Men att han har varit sjuk och låtit det fortsatt i mer än 17-20 år låter väldigt osannolikt. Personligen så tror jag att hans ''symptom'' är girighet. Att hans advokat säger att han är ''psykiskt förvirrad och inte i stånd att uttrycka sina egna tankar.'' Det förstod man ju att han skulle säga

Medlem

Anlita spökskrivarna igen för ett framtida skräckorienterat RE med långsamma och tåliga zombies! Och dare I say it, fasta kameravinklar.

ZF
Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av MacNille:

Han är inte ledsen för att han har förrått sina fans. han är ledsen för att han åkte fast.

Jag tror nog att han är mest ledsen över alla pengar han inte kommer att få.

Skrivet av Lesnitsky:

Samuragochi är psykiskt förvirrad och inte i stånd att uttrycka sina egna tankar. Klassikern för att slippa fängelse.

begriper inte varför han inte skulle få pengar eller ens åtalas.

det handlar naturligtvis om förlorat anseende och heder, men även det har man fått avtjäna främst för egen hand även i Japan sen flera tusen år tillbaka.

Inaktiv
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av MacNille:

Han är inte ledsen för att han har förrått sina fans. han är ledsen för att han åkte fast.

Jag tror nog att han är mest ledsen över alla pengar han inte kommer att få.

Pengarna har han redan fått, och han har redan gjort sin överenskommelse med den andra kompositören.

Medlem

Hans vardag numera


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jaha, där ser man.


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

Tänk dig själv att vara musiker och förlora hörseln.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jaha ok?

No big deal. Han sålde ett verk och nå´n köpte det. End off story.

Fan jag behöver väl inte ha renoverat en bil, även om jag jag säljer en bil som verksta´n fixat till.

Alla har ju fått betalt...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Gamer 24-7, precis, inget att bli upprörd av. Och ärlig talat.. Trodde någon på detta så..

Jag sympatiserar faktiskt med honom, inte lätt för en döv kompositör.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

Tänk dig själv att vara musiker och förlora hörseln.

Klart det är synd om någon som förlorar hörseln. Men han har ljugit i två decennier om att det var han själv som skrev musiken. Karma kallas det...

Skrivet av k3m:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Apministern:

Stackarn

Menar du allvar? Varför är det synd om honom?

det är synd om vem som helst som gör sådana här saker. inte tar friska människor och begår brott och andra hemskheter.

Jo, blir folk desperata nog så gör dem det. Det är inte ett dugg synd om honom, han gjorde bort sig och nu får han stå sitt kast.

desperation är ett tillstånd där ingen är vid sina sinnes fulla bruk, alltså är personen ej frisk vid tillfället. med andra ord är personen sjuk.

en person kan när som helst insjukna i någon psykisk störning, för att sedan tillfriskna.

Han har haft gott om tid på sig att hantera situationen. Han har även haft flera tillfällen på sig att erkänna och ge spökskrivarna uppskattning för deras arbete. Hade det varit en så stor skam att erkänna från första början att han faktiskt var en del av ett team som tillsammans jobbade fram musiken? Ja, visst är det synd om människor som förlorar en del av sitt liv. Men att dölja det här i 20 år tyder på planering och tankeförmåga.

Medlem

I'm safe....

Medlem

"host"

att anlita Spökproducenter?

Fanns både klassiska kompositörer som gjorde detta, inkl "producenter" i modern tid som som David guetta, Garrix, Avicci framförallt inom electromusiken, mest vanligt förekommande då flera inte ens kan spela ett instrument.

Så varför kunna något när du kan köpa en låt, kalla den egengjord och tjäna pengar på andras mödor.

Inget ovanligt alls, blir mer och mer vanligt, Money talks!

Medlem

finns det någon som vet exakt vilket/vilka resident evil spel som den här snubben fick credit för att ha (inte) komponerat

Medlem

>[/quote]
det är synd om vem som helst som gör sådana här saker. inte tar friska människor och begår brott och andra hemskheter.[/quote]

Så. Alltså, alla som gör ett brott, _och blir påkomna_, är "sjuka". Eller?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Anlita spökskrivarna igen för ett framtida skräckorienterat RE med långsamma och tåliga zombies! Och dare I say it, fasta kameravinklar.

jag instämmer, så in i helvetet

1
Skriv svar