Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Hej!

Nu missförstod du mig Jag bara förklarade hur jag blockerade reklam, och det därmed vart svårt att stänga av blockeringen i specifika fall (t.ex. FZ).

Jag skulle inte ha något emot att se reklamen på FZ för att hjälpa hålla sidan vid liv...

Medlem

Har adblock pausad men får ändå upp meddelandet... Dock har jag Ghostery igång, kan det vara det? Det är inget jag stänger av iaf... Den blockerar 6(!) grejer på fz

Medlem

Har adblock installerat på Firefox. Gjorde ett undantag på FZ för att stödja sidan. Jag har inga problem att se lite reklam, reklamen här är ju dessutom relaterad till sidans innehåll vilket jag tycker är väldigt positivt.
Jag skulle uppmana andra att göra samma sak då FZ är mitt förstahandsval när jag letar efter spelrelaterade nyheter eller recensioner.

Visa stöd till det ni gillar!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av webe:

Har adblock installerat på Firefox. Gjorde ett undantag på FZ för att stödja sidan. Jag har inga problem att se lite reklam, reklamen här är ju dessutom relaterad till sidans innehåll vilket jag tycker är väldigt positivt.
Jag skulle uppmana andra att göra samma sak då FZ är mitt förstahandsval när jag letar efter spelrelaterade nyheter eller recensioner.

Visa stöd till det ni gillar!

Tack!

Och för ser som inte vill se reklam så finns det ju alternativ numera.


signatur
Medlem

Men snälla, kan ni inte skippa takeover reklam som flyttar hela sidan nedåt? Just nu för diablo konsollversionen. Galleriet gick och blev en sån där "ska-jag-knäcka-tangentbordet-på-mitten-grej" i 1920*1080. Jag slog på adblock som jag vanligtvis har inaktiverat på FZ men insåg att det såklart inte bet på takeovern. Jag var till och med och kikade på fz supporter medlemsskapet då man nu får lite skithuslektyr samtidigt men jag köpte aldrig, delvis då jag tänkte att dom här takeoverbitarna kanske är kvar ändå?

Medlem

Hej! Jag har nyligen börjat blockera er reklam för att jag vill inte stödja en spelsida som inte längre handlar om spel. Den senaste tidens debatt om feminism hör enligt mig inte hemma på ett forum som detta. Reklamen i sig är det inget som helst fel på. När FZ återgår till fokus på spel så börjar jag återigen tugga i mig reklam - för spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av fetakniven:

Hej! Jag har nyligen börjat blockera er reklam för att jag vill inte stödja en spelsida som inte längre handlar om spel. Den senaste tidens debatt om feminism hör enligt mig inte hemma på ett forum som detta. Reklamen i sig är det inget som helst fel på. När FZ återgår till fokus på spel så börjar jag återigen tugga i mig reklam - för spel.

Jag har svårt att förstå hur man kan motivera att inte göra rätt för sig bara för att man gillar en del av innehållet. Innehåll som har med vårt spelande att göra, även om det är ett ämne som inte faller dig i smaken. Men visst, betala inte för menyn bara för att du inte äter efterätt.


signatur
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Hej! Jag har nyligen börjat blockera er reklam för att jag vill inte stödja en spelsida som inte längre handlar om spel. Den senaste tidens debatt om feminism hör enligt mig inte hemma på ett forum som detta. Reklamen i sig är det inget som helst fel på. När FZ återgår till fokus på spel så börjar jag återigen tugga i mig reklam - för spel.

Jag tycket att du ska tänka om lite. Ditt resonemang om att "inte stödja en spelsida som inte längre handlar om spel" hade jag respekterat om det var så att sidan inte längre gjorde det, men det gör den. Om du inte gillar vissa delar av forumet behöver du inte gå in på de trådarna.
Sen kan man ju ta det ett steg längre, det är väl inte sidans fel att användare skapar trådar du inte gillar?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av fetakniven:

Hej! Jag har nyligen börjat blockera er reklam för att jag vill inte stödja en spelsida som inte längre handlar om spel. Den senaste tidens debatt om feminism hör enligt mig inte hemma på ett forum som detta. Reklamen i sig är det inget som helst fel på. När FZ återgår till fokus på spel så börjar jag återigen tugga i mig reklam - för spel.

Jag har svårt att förstå hur man kan motivera att inte göra rätt för sig bara för att man gillar en del av innehållet. Innehåll som har med vårt spelande att göra, även om det är ett ämne som inte faller dig i smaken. Men visst, betala inte för menyn bara för att du inte äter efterätt.

Han protesterar på det enda sätt han kan. Eftersom han vill ta steget längre än att lämna feedback och eftersom FZ's övriga innehåll är så pass bra vill han helt enkelt inte lämna hela sidan. Se din restaurangreferens som om att maten var fri och att restaruangen gick runt på en kultur som var generös på dricksen. Helt plötsligt innebar dock hårdrocksbandet på den lilla italienska restaurangen att kunden inte fick det förväntade och restaurangen blev snuvad på dricksen.

Min personliga åsikt i frågan är att jag får nog av dessa oppinionsbildningar på aftonbladet, i idg's kommentarer, i länkar på facebook, i mitt arbetsliv etc. Jag smider iväg till sidor som FZ när jag vill ta det lugnt och roa mig lite. Jag tycker det är järvt av FZ att ta en inriktning mot lite större frågor som tenderar skapa debatt och jag tror nog att många kan uppskatta det. Mitt tips är att skapa en kategori för "Debattämnen", eller motsvarande, som fungerar precis som plattformsfiltren ni har. Jag skulle välja bort dessa artiklar direkt medan många andra antagligen skulle läsa dom och bråka lös i kommentarerna IDG unt AB-style.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av fetakniven:

Hej! Jag har nyligen börjat blockera er reklam för att jag vill inte stödja en spelsida som inte längre handlar om spel. Den senaste tidens debatt om feminism hör enligt mig inte hemma på ett forum som detta. Reklamen i sig är det inget som helst fel på. När FZ återgår till fokus på spel så börjar jag återigen tugga i mig reklam - för spel.

Jag har svårt att förstå hur man kan motivera att inte göra rätt för sig bara för att man gillar en del av innehållet. Innehåll som har med vårt spelande att göra, även om det är ett ämne som inte faller dig i smaken. Men visst, betala inte för menyn bara för att du inte äter efterätt.

Han protesterar på det enda sätt han kan. Eftersom han vill ta steget längre än att lämna feedback och eftersom FZ's övriga innehåll är så pass bra vill han helt enkelt inte lämna hela sidan. Se din restaurangreferens som om att maten var fri och att restaruangen gick runt på en kultur som var generös på dricksen. Helt plötsligt innebar dock hårdrocksbandet på den lilla italienska restaurangen att kunden inte fick det förväntade och restaurangen blev snuvad på dricksen.

Min personliga åsikt i frågan är att jag får nog av dessa oppinionsbildningar på aftonbladet, i idg's kommentarer, i länkar på facebook, i mitt arbetsliv etc. Jag smider iväg till sidor som FZ när jag vill ta det lugnt och roa mig lite. Jag tycker det är järvt av FZ att ta en inriktning mot lite större frågor som tenderar skapa debatt och jag tror nog att många kan uppskatta det. Mitt tips är att skapa en kategori för "Debattämnen", eller motsvarande, som fungerar precis som plattformsfiltren ni har. Jag skulle välja bort dessa artiklar direkt medan många andra antagligen skulle läsa dom och bråka lös i kommentarerna IDG unt AB-style.

Jag förstår din liknelse och en egen debattflik kanske inte vore en dum idé.


signatur
Medlem

Fast nu visas väl inte krönikor om man väljer en plattform eller är inne på http://www.fz.se/nyheter/ ? Det är väl bara på förstasidan som de visas? Om man bara vill läsa nyheter så borde det väl vara lätt att lägga bokmärket på http://www.fz.se/nyheter/ istället för http://www.fz.se/ .

Bäst vore om man kunde, som en del efterfrågat tidigare, ställa in i sin profil vilka plattformar man vill läsa om och vilken typ av artiklar man vill läsa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Jag tycker verkligen om att ni håller reklamen spelrelaterad.


signatur

Gradixio!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Alaxthor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Jag tycker verkligen om att ni håller reklamen spelrelaterad.

Gott!


signatur
Medlem

Jag har kört med adblock så länge jag kan minnas, så inget personligt mot fz.se. Eftersom man numer får betala för den data man förbrukar (om man har internet via 3G som jag har) så ser jag snarare ett större behov av adblock i framtiden. (Ett tips är att det går att installera adblock i Firefox till Android.)

Jag blockerar dock inte textannonser (såna som tex finns på google och i gmail), då jag uppfattar den typen av reklam som respektfull. Dessutom slösar den inte någon nämnvärd bandbredd, och den ligger inte och stör mitt i en brödtext.

Har för övrigt också noterat att det verkar ha gått mode i att klämma in en liten käfting mot påstådd ojämlikhet, närhelst så är både möjligt och omöjligt. Det är en sak att ta upp det i samband med den där spelmässan om jämlikhet som ingen bevistade, men att krysta fram det i var och varannan recension känns vare sig objektivt eller relevant för recensionen. Det är dock inte tillräckligt illa för att göra att jag blockerar reklam bara för det (än), men det känns som sagt väldigt krystat (artikeln om spelmässan undantagen).

Medlem

Jag har undantag för fz.se i AdBlock men får ändå upp medellande om att jag inte visar reklam, matchat av en gigantisk bakgrund beståendes av reklam för senaste patchen i World of Warcraft....

Intruktionerna som visas för att fixa detta är att ominstallera Adblock för att få tillbaka ikonen, men den finns redan där och indikerar riktigt att denna domän är undantag och ingen reklam blockas.

Medlem

Borde inte "Sponsrat av Asscreed 4"-grejen vara dold för supportrar?

Medlem

Hej, jag har haft adblock av på den här sidan i ett par månader, men precis nyss när jag gick in på sidan så började den spela upp en video-ad och jag slog på adblock illa kvickt och kommer låta det vara på tills den ad'en är borta.

Medlem

https://adblockplus.org/en/acceptable-ads#application
Jag skulle utan tevekan kunna tänka mig att betala för att slippa rekalm

Redaktör
Skrivet av mugs1911:

https://adblockplus.org/en/acceptable-ads#application
Jag skulle utan tevekan kunna tänka mig att betala för att slippa rekalm

Today is your lucky day!


signatur
Medlem

Jag måste erkänna att jag inte tycker om att se spritreklam på FZ. Inte alls till och med. Särskilt inte som jag gärna läser om och spelar spel tillsammans med ungarna.

Lika litet som jag vill se tobaksreklam på sidan vill jag läsa om hur Champagne Pannier nu finns i presentkartong och få en länk om hur jag smidigast hittar till närmaste systembolag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Man ser reklam i stan, Man ser reklam när man åker tunnelbanan, Man ser reklam på tv, Men på nätet vill jag ha en frizon utan reklam därför blockar jag ALL reklam


signatur

Live long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ravenknight:

Jag måste erkänna att jag inte tycker om att se spritreklam på FZ. Inte alls till och med. Särskilt inte som jag gärna läser om och spelar spel tillsammans med ungarna.

Lika litet som jag vill se tobaksreklam på sidan vill jag läsa om hur Champagne Pannier nu finns i presentkartong och få en länk om hur jag smidigast hittar till närmaste systembolag.

Den borde inte ha visats, måste ha sluppit igenom filtret för vad vi accepterar på sajten.


signatur
Medlem

Detta blir en liten parantes då problemet numera är löst (eftersom jag är inloggad igen)

Tidigare idag kunde man inte klicka på eran header, däribland finns "logga in", utan att bli länkad vidare som om det var reklamen (för Alienware) man valt att klicka på.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Werzion:

Detta blir en liten parantes då problemet numera är löst (eftersom jag är inloggad igen)

Tidigare idag kunde man inte klicka på eran header, däribland finns "logga in", utan att bli länkad vidare som om det var reklamen (för Alienware) man valt att klicka på.

Det var en felplacerad klickyta som spökade, vi märkte själva av det och åtgårdade det så snabbt vi kunde. Tack!


signatur
Medlem

Fick meddelande idag om att jag blockerade reklam här på FZ, men jag har inte ens adblock och har inte använt det på flera år. Jag är oskyldig!!!

Medlem
Skrivet av Bolleh:

Fick meddelande idag om att jag blockerade reklam här på FZ, men jag har inte ens adblock och har inte använt det på flera år. Jag är oskyldig!!!

Det får jag också ibland i Google Chrome. Jag har aldrig adblock eller något liknande igång och reklamen visas som den ska, men FZ rapporterar att jag blockar reklamen.

Medlem

Jag blockerar reklam på grund av att jag har en nedladdningskvot varje månad; och nästan varje sida med reklam pumpar in från tio upp till 50(!) Mb reklam på en stunds surfande. Och det blir många Gb per månad rakt ner i slasken. Hade dagens reklam varit lättare att slanga ner och inte vore så dominant på siterna så hade det varit enklare att vara utan adblocker.

Men efter att jag tittade på vad min kvot fylldes av under en dags surfande och insåg att 80% av datan var reklam så satte jag hårdare blockeringsregler.

Kanske vore det en idé att ha lightversioner av reklamen så man slipper streamande, autoladdande filmer, animationer, ljudslingor och liknande.

Som det är nu är det inte för att vara osolidarisk, snarare för att det som sagt äter på tok för mycket bandbredd och kvot på mitt 3G nät.

Medlem

Jag får upp meddelande att jag blockar reklam på er sidan.
Mitt problem är att jag har inte medvetet valt att blocka något och era instruktioner för att sätta på reklam inte fungerar för mig då jag inte har adblocker installerat. Jag använder Firefox.
Vad göra?
För övrigt tycker jag att fz är en väldigt bra sajt som jag har följt i över tio års tid och som jag gärna supportar.

M.v.h Niklas

Medlem

Slog av AdBlock för någon minut här och helvete vad fort jag slog på den igen.

Ni sätter ju för fan reklam ovanför sidan, vilket resulterar i efter varje ny länk inom Fz.se man går till, så dyker skiten upp, men eftersom det är en ad, så tar det 0.5 sekunder mer för den att dyka upp, och skjuter sedan ner sidan ett steg till.
Sådant hatar jag.

Om ni hade fyllt sidorna av FZ.se med reklam, SOM ÄR STILLBILDER på något, hade jag kunnat stänga av adblock för er.
Men due note, tänker aldrig klicka in på det ändå. Så oavsett tjänar ni inga pengar från mig

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Slog av AdBlock för någon minut här och helvete vad fort jag slog på den igen.

Ni sätter ju för fan reklam ovanför sidan, vilket resulterar i efter varje ny länk inom Fz.se man går till, så dyker skiten upp, men eftersom det är en ad, så tar det 0.5 sekunder mer för den att dyka upp, och skjuter sedan ner sidan ett steg till.
Sådant hatar jag.

Om ni hade fyllt sidorna av FZ.se med reklam, SOM ÄR STILLBILDER på något, hade jag kunnat stänga av adblock för er.
Men due note, tänker aldrig klicka in på det ändå. Så oavsett tjänar ni inga pengar från mig

Fast nu tänker du lite bakvänt. Reklaminköp baseras inte på antal klick utan antal visningar, så genom att blockera reklamen skadar du sajten. Sen finns det faktiskt alternativ för att slippa reklamen - och få ett gäng andra premier.


signatur
Skriv svar