The Wolf Among Us: Smoke & Mirrors

Robot
The Wolf Among Us: Smoke & Mirrors

Alla sagor har inte lyckliga slut. Ensamma och utsatta sagoväsen står i centrum i andra delen av The Wolf Among Us, som inte klår den mästerliga inledningen.

#telltale-games


Medlem
The Wolf Among Us: Smoke & Mirrors

Riktigt bra, hoppas de inte är sega på att släppa nästa del igen bara!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Man får nästan se det som en helhet. En story kan ju inte gå i 110 hela tiden vilket gör att en del avsnitt blir mer lugna. Dock är det väl här som problemet med episoder kommer in, är det långt mellan dem så törstar man efter en grym upplevelse och det är ju omöjligt att hålla storyn intense hela tiden.

Lirade alla walking dead avsnitten i följd och det ger ju en helt annan sammanhållning än vad man minndes då man spelade episod efter episod tidigare.

Herr rygg

Kändes inte denna episod väldigt kort?


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Själv väntar jag till alla 5 avsnitt är lanserade.

Medlem

Jag tror man bör vänta att recensera egentligen tills man kan spela alla avsnitt i följd, det som kan ses som segt eller meningslöst i ett separat avsnitt kan ses helt annorlunda när man får hela upplevelsen på en gång. Sedan vet man ju inte vad som komma heller...

Medlem

Woa, WTF... Den där introbilden borde ju inte vara möjlig, eller?

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Riktigt bra, hoppas de inte är sega på att släppa nästa del igen bara!

https://www.youtube.com/embed/79tcHvmv_9M

Var ju pga. Apple som de vart tvungna att koda om IOS-verisonen i sista minuten då Apple inte tillåter naket på IOS...

Redaktör
Ponny
Skrivet av virror:

Jag tror man bör vänta att recensera egentligen tills man kan spela alla avsnitt i följd, det som kan ses som segt eller meningslöst i ett separat avsnitt kan ses helt annorlunda när man får hela upplevelsen på en gång. Sedan vet man ju inte vad som komma heller...

Jag håller inte riktigt med! En teveserie ser jag aldrig i ett svep, och Wolf är ju lite av en teveserie i spelform. Bitarna ska kunna tålas att synas var och en för sig, varje episod ska ha sin speciella smak. Och det lyckas Wolf verkligen med!

Lite off topic, fast ändå inte: Måtte trean komma snart...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

tyckte andra delen var lite svagare än första... Inte samma dilemmor som i första delen, kändes enklare att komma runt utan att göra större skada

FM-guru
F.d. Sisyr

Helt klart svagare än första delen, men alltjämt av väldigt god kvalitet. Är väl nästan alltid som så i episodbaserade spel att den första och sista episoden är de bästa medan den direkt efter inledningen är mindre bra.

Medlem

Kan inte annat än att hålla med angående TJ. Lär dock ge en hel drös med cred till Melissa Hutchison dock, som är en helt fantastisk röstskådespelare. Även om tankarna snabbt går till Clementine från TWD när man hör TJ's röst så är känslorna så extremt genuina att det är omöjligt att inte dras med. För mig är hon tillsammans med Dave Fennoy, Troy Baker och Laura Bailey den bästa röstskådisen i branschen nu.

Medlem

Är det Lee som är bluebeard? Sjukt lika röster

Avstängd

Tyckte det var lite väl kort faktist. Inte alls lika bra som del ett. Hoppas att del 3 tar upp fanan.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Är det Lee som är bluebeard? Sjukt lika röster

Japp, och Clem är TJ och Beauty.

Medlem

Jag är nöjdare än nöjd hittills! Visst var det kanske en kvart kortare än jag trodde men spelet är ju ingen stor investering i kronor.

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Kändes inte denna episod väldigt kort?

Jo det tyckte jag med


signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av virror:

Jag tror man bör vänta att recensera egentligen tills man kan spela alla avsnitt i följd, det som kan ses som segt eller meningslöst i ett separat avsnitt kan ses helt annorlunda när man får hela upplevelsen på en gång. Sedan vet man ju inte vad som komma heller...

Jag håller inte riktigt med! En teveserie ser jag aldrig i ett svep, och Wolf är ju lite av en teveserie i spelform. Bitarna ska kunna tålas att synas var och en för sig, varje episod ska ha sin speciella smak. Och det lyckas Wolf verkligen med!

Lite off topic, fast ändå inte: Måtte trean komma snart...

Kan jag ser jag en teveserie i sträck. Det är ju bara en lång jädra film egentligen

Medlem
Skrivet av Geforce_SWE:
Skrivet av Alx_83:

Kändes inte denna episod väldigt kort?

Jo det tyckte jag med

Ja, den slutade liksom ett kapitel för tidigt. Så kändes det i alla fall.

Men bra episod trots det.

1
Skriv svar