Call of Duty får längre utvecklingstid

Robot
Call of Duty får längre utvecklingstid

Activision ger Call of Duty-utvecklarna 50 % mer tid per spel.

#infinity-ward, #treyarch-studios, #sledgehammer-games


Medlem
Call of Duty får längre utvecklingstid

woot? Är detta sant?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Detta kommer ju inte rädda spelserien tyvärr...det har varit rent skräp sen MW.

Medlem

Mer COD åt folket!!! YEEES!

Var förbokar man? mina 699:- som går åt COD årligen vill jag bli av med NU. Bättre i fickan hos gamestop än i min plånbok.

Medlem

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Får vi en ny motor nu också?

Medlem

Activision har ju mer eller mindre "sabbat" sitt rykte för CoD för länge sen, dock är det bättre med sent än aldrig.

Kanske får vi se en ny grafikmotor? Det om nått skulle kunna locka tillbaka mig till CoD igen (tror jag).

Medlem
Medlem
Skrivet av B0urne:

Får vi en ny motor nu också?

Hoppas också på det ! Hade gjort det mer intressant för mig iaf

Medlem

Innebär detta att det kommer vara 3 företag som lanserar cod spel?

Medlem
Skrivet av Stich:

Innebär detta att det kommer vara 3 företag som lanserar cod spel?

I stort sett, ja. Treyarch, Infinty Ward och Sledgehammer kommer utveckla spelen, de kommer fortsätta att komma ut årligen och ha tre års utvecklingcykler.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bara jag som tycker bilden påminner en del om ett wallpaper från Crysis 2? http://www.gameranx.com/images/wallpapers/crysis-2/1296563509...

Medlem
Skrivet av Ichinisan:

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?

Ja precis. Gamers är tyvärr den gnälligaste målgruppen som finns.

Medlem
Skrivet av Turfad:

Detta kommer ju inte rädda spelserien tyvärr...det har varit rent skräp sen MW.

jag gillade mw2 förutom att det inte hade dedikerade servrar, vilket iofs var sjukt värdelöst.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

*RITAR KORS I TAKET*


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Turfad:

Detta kommer ju inte rädda spelserien tyvärr...det har varit rent skräp sen MW.

Men du, CoD4 var ju awsome. Problemet är att alla cods efteråt är ren möjlkaning och ej originell.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Den som lever får se. Blir det bra, och inte samma sak som alltid så kan det nog bli ett köp. Inte helt fast för fps, men kan vara kul tidsfördriv ibland. Men CoD gav jag upp för länge sen, men så länge spelet blir bra så köper jag. Fattar inte varför man ska skita i att köpa saker bara för att det har vart samma skräp hela tiden

Medlem
Skrivet av Ichinisan:

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?

Det kommer ju fortfarande komma ett CoD om året.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kabex:
Skrivet av Ichinisan:

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?

Det kommer ju fortfarande komma ett CoD om året.

Förklara gärna hur den matematiken fungerar.

Medlem

Jag tycker inte att grafiken har varit problemet. Utan det är Michael Bay skiten som ska vara i varje spel. Och att det är alltid Master Race Umerica som är focuset hela tiden. Fan mixa upp det med en intressant story. Hur vore det med att vara Kina eller Japan för en gång skull. Eller fan till o med tyskar. Vad som helst utom förbannade umericans. Vi vet att e"gunsgunsguns"peens är deras grej nu. MP har ju inte varit dåligt i CoD spelen. Men om det är de enda som gör produkten "bra" lägg ner utvecklingen och gör det till Free2play

Medlem

Vågar man hoppas på en singleplayerkampanj som tar mer än fyra timmar att klara?

Medlem
Skrivet av Turfad:

Detta kommer ju inte rädda spelserien tyvärr...det har varit rent skräp sen MW.

Fast det är väl kanske (förhoppningsvis) precis det här som KAN rädda serien. Att det läggs mer tid på varje spel och inte bara stress-spottar ut dem.
3 år utvecklingstid för ett spel får väl ändå anses som bra?

Naturligtvis krävs det ju lite nytänkande och utveckling av konceptet också, men det känns som ett steg i rätt riktning i alla fall.

Era
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Ichinisan:

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?

Det kommer ju fortfarande komma ett CoD om året.

Förklara gärna hur den matematiken fungerar.

Så här:

CoD utvecklat av Sledgehammer
CoD utvecklat av IW
CoD utvecklat av Treyarch
CoD utvecklat av Sledgehammer
CoD utvecklat av IW
CoD utvecklat av Treyarch
osv...

Medlem

Från 2 till 3 års utveckling.. hur är det det 50% mer tid?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Era:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Ichinisan:

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?

Det kommer ju fortfarande komma ett CoD om året.

Förklara gärna hur den matematiken fungerar.

Så här:

CoD utvecklat av Sledgehammer
CoD utvecklat av IW
CoD utvecklat av Treyarch
CoD utvecklat av Sledgehammer
CoD utvecklat av IW
CoD utvecklat av Treyarch
osv...

Sedär, hade inte fattat att IW skulle fortsätta med CoD.

Skrivet av Ichinisan:

Hur lång tid dröjer det innan folket börjar istället fråga "Vad är det som tar sån tid? Släpp spelet nån gång"?

Nja, det kommer fortfarande släppas cod varje år, bara att det nu är tre studior som jobba istället för två.

On topic, förhoppningsvis så leder detta till att man vågar satsa lite mer.

Medlem
Skrivet av painOplenty:

Från 2 till 3 års utveckling.. hur är det det 50% mer tid?

50% av 2 är 1. Därav 1+2=3

Inaktiv

VARENDA CALL OF DUTY SPEL HAR GÅTT MED EKONOMISK FRAMGÅNG.
DET ÄR BARA ATT GRATULERA:up:

Medlem

Klaga inte nu då det var ju det här vi längtat efter, själv ser jag fram emot en utveckling från cod

Medlem
Skrivet av Martyrerna:

VARENDA CALL OF DUTY SPEL HAR GÅTT MED EKONOMISK FRAMGÅNG.
DET ÄR BARA ATT GRATULERA:up:

då råkade nog trycka på caps-lock. tryck på den en gång till så blir det bättre.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar