Sonic Boom – igelkotten har en ny stil

Robot
Medlem
Sonic Boom – igelkotten har en ny stil

Uuuäää!

Dom har förstört Knuckles! =(


signatur

Bara gör det.

Medlem

I like dat concept art! hoppas resten blir bra med

Medlem

PETA borde höra av sig till Sega för djurmisshandel.

Medlem

Har dom inte lärt sig från de övriga 432 Sonic flopparna att Sonic är bäst när spelen kör old school 2d stilen???

Jag vill minnas att Sonic 4 var det bästa Sonic spelet sen....Sonic 3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sonic känns så ad-hoc...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sonic, nu 100% mer hipster. Han var snabb innan det var coolt minsann.

Edit:
För övrigt verkar dom ha skapat det perfekta stereotyp teamet, lilla snubben som kan komma åt där andra inte kan, stora snubben, "mystiska" snubben samt en tjej som bara är... en tjej.

Medlem

Sonic är och kommer alltid förbli bäst i 2d-plattform. Bara min personliga åsikt...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Problemet jag haft med 3D-spelen är att de bara kännts som försök att porta 2D-spelens gameplay till 3D. Att man inte vågat se över konceptet från grunden. "Hur gör vi detta i 3D?" istället för "Vad funkar i 3D?".

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Problemet jag haft med 3D-spelen är att de bara kännts som försök att porta 2D-spelens gameplay till 3D. Att man inte vågat se över konceptet från grunden. "Hur gör vi detta i 3D?" istället för "Vad funkar i 3D?".

Sonic Adventure tyckte jag fungerade bra i 3D. Man gjorde spelet till en öppen värld där man kunde springa runt och härja. Man utnyttjade även den 3:e dimensionen på ett bra sätt.

Dock så tycker jag att allt 3D efter Adventure-spelen har varit skit. Generations lyckades på sätt och vis, men det kändes mest bara som en retroresa tillbaka till dom gamla 2D-spelen och Adventure.

Sonic Boom kan bli bra, men det känns som att risken är större att det är skit. Det känns som att dom riktar in sig på en ny generation av gamers, precis som dom gjorde med Spyro.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hydraah:

Problemet jag haft med 3D-spelen är att de bara kännts som försök att porta 2D-spelens gameplay till 3D. Att man inte vågat se över konceptet från grunden. "Hur gör vi detta i 3D?" istället för "Vad funkar i 3D?".

Sonic Adventure tyckte jag fungerade bra i 3D. Man gjorde spelet till en öppen värld där man kunde springa runt och härja. Man utnyttjade även den 3:e dimensionen på ett bra sätt.

Dock så tycker jag att allt 3D efter Adventure-spelen har varit skit. Generations lyckades på sätt och vis, men det kändes mest bara som en retroresa tillbaka till dom gamla 2D-spelen och Adventure.

Sonic Boom kan bli bra, men det känns som att risken är större att det är skit. Det känns som att dom riktar in sig på en ny generation av gamers, precis som dom gjorde med Spyro.

Jag tycker också att Adventure fungerade bra, men till skillnad från Adventure som inte hade samma aspekt på hastighet i jämförelse med t.ex. det senaste Sonic Lost World.
Där har de försökt att fånga den hastighet av gameplay från 2D spelen i en 3D värld. Och just det har iallafall jag bara funnit som en frustration över att du knappt hinner se en fiende dyka upp innan du: 1 smäller in i den och förlorar hastigheten och alla dina ringar eller 2, dödar/undviker den till ett resultat av förlorad hastighet. Dessutom har kameravinklarna inte varit riktigt 100.

Sonic lyckas helt enkelt inte riktigt bra i 3D bortsett från adventure.
Visst detta kan bli bra men jag tror fortfarande att Sonic aldrig kommer att få ett spel i 3D som är lika bra som de i 2D.

1
Skriv svar