EA gör en fuling med Dungeon Keeper-betygsättningen

Robot
EA gör en fuling med Dungeon Keeper-betygsättningen

Högsta betyg sätts snabbt och enkelt, men alla lägre betyg är betydligt krångligare att ge.

#bullfrog, #dungeon-keeper, #ea, #dungeon-keeper-mobil


Medlem
EA gör en fuling med Dungeon Keeper-betygsättningen

Patetiskt. Och vem fan tyckte det var en bra idé att göra om ett BDSM-liknande djävulskoncept till gulligulltecknat för småbarn?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Man ska väl alltid ge feedback till en dålig produkt kan ju tyckas. I min mening sätter jag hellre ett lågt betyg, samtidigt som jag lämnar lite feedback. Istället för att sätta en 5a i betyg bara för att.

Medlem

Fult, och tydligen emot Googles regler om Play Store

Medlem

Blir man förvånad?

Medlem

Enligt Total Biscuit så erbjuder de dessutom belöningar till spelare som ger "spelet" full pott. Hela historien är ganska vidrig.

Medlem

EA. Jävligt äckliga.

Medlem

Va, hur är detta en fuling?
VIll du ge det lägre en 4/5 så behövde du ju bara trycka "not right now" alltså ett klick till....

och vad menar ni med "Så, för att ge det ett lägre betyg än högsta möjliga måste du svara att du är beredd att ge det högsta betyg" stämmer ju inte alls? Man kunde ge feedback för vad man tyckte dem borde förbättra, men inte var du tvingad till det.

Chockrubrik much?

Inaktiv
PaZ
Medlem
Medlem

Och jag som tyckte att EA började lära sig en läxa...

Medlem

Trodde det handlade om att man skulle få ingame-cosmetics eller liknande. På vissa spel får man, säg tex 100 guld för att ge spelet 5 stjärnor!

Medlem

Jag litar ändå aldrig på Play-betygen eftersom användaromdömena där är skrattretande. Och det här är EA heller inte ensamma om. Det förekommer ofta att man får någon form av belöning i spelet för att ge ett högt betyg. Men det är lika illa ändå.

k3m
Medlem

inte speciellt förvånande tyvärr :/ det har varit i många år nu att man inte kan tro på kritiker. iofs är det bra, för då vet man ju att man inte kan tro på kritiker

Medlem

Visste vadd jag gav mig in på när jag tog ner det efter att ha läst de uppriktiga recensionerna på AppStore. Dvs de som gav 1-2 i betyg och utförligt förklarade varför och inte EA anställda som ger 5 stjärnor med ett helt omotiverat "Äntligen!". Spelet i sig hade kunna blivit hur mysigt som helst, men har istället blivit Clash of Dungeon Keeper...bara oändligt mycket girigare.
Man får 500 (tror jag) "gems" i början, och får lära sig grundligt redan i tutorial hur man spenderar det mesta av dem. Efter någon kvarts spelande så går det inte längre att spela utan att spendera gems, då byggnad/soldat -kön är full. Så fortsätter det med längre och längre väntetider, medans du "uppmuntras" att köpa gems/material/boosts vart du än klickar på skärmen.

Man kan sammanfatta spelet som ett ABC i hur man totalt kör ett varumärke i botten. Grattis EA.

PS. Hånet om att "Vi söker alltid nya sätt att få feedback från spelarna så att vi kan fortsätta att förbättra våra spel" får mig att tappa andan. Det dom menar är naturligtvis "Vi söker alltid nya sätt att få pengar från spelarna så att vi kan fortsätta att mångla ut våra kassakossor"

Medlem
Skrivet av PaZ:

ROFL!!!

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Enligt Total Biscuit så erbjuder de dessutom belöningar till spelare som ger "spelet" full pott. Hela historien är ganska vidrig.

Jätte vanligt på android och ios, massor av spel gör det, verkligen massor.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Och jag som tyckte att EA började lära sig en läxa...

Haha! Om man hade fått en krona varje gång någon sa det där... xD

Medlem
Skrivet av PaZ:

Så fruktansvärt fult, haha.

Medlem

Svårt att själv gå in på play store och sätta betyg själv.
Första samt andra DK spelet var ändå skit.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Litar inte på google play.
Eller på EA.
Eller på mobiler.

Medlem

Jäkla review simulator, det går ju inte att "vinna"

Medlem
Skrivet av PaZ:

LOL!

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Smoo87:

Och jag som tyckte att EA började lära sig en läxa...

Haha! Om man hade fått en krona varje gång någon sa det där... xD

Haha jo, men till och från så verkar det som att dom blir bättre, sen kommer det alltid något som f:ar upp det. Nej, när dom visat sig vara bra i något år så kan jag börja tro att dom verkligen lärt sig hur man ska göra. Men kommer köpa och köra dom spelen som verkar vara till mitt tycke, så att jag åtminstone "röstar" på vad dom ska satsa på

Inaktiv

Det är symptomatiskt för allt annat i samhället också. Man ser rakt igenom all verksamhet att allt som finns är guldbegär och inte själ. Frågan är om man kan kalla musik för musik och film för film numera. De är snarare kulturlösa ekonomalster.

De största verken i den mänskliga historien har inte skrivits av att någon som inte är delaktig i processen, men som äger de övrigas arbete och skapande, måste tjäna klöver. Tvärtom. Ner med kapitalisterna, ja till arbetarmakt!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

uhm, Kommentarerna här får det att verka som om detta är nått nytt?

Flera utvecklare kör med precis samma taktik för att få fem stjärnor, har skrivit för en svensk spelsite för androidspel under en tid och gång på gång fick jag erbjudande i Free-to-play-spel att få ingame-valuta för 5 stjärnor.

Som sagt inte nått nytt, men när en av de större utgivarna gör nått sånt här så reagerar alla. i min värld är det lika illa att den ensama indieutvecklaren gör detta som att EA gör det...

Sen är jag motståndare till IAPs över huvudtaget, men det hör inte till den här artikeln

Medlem
Medlem
Skrivet av totte1015:

Litar inte på google play.
Eller på EA.
Eller på mobiler.

Amen!
Jag förstår inte varför det spottas ut så mkt mobilspel. Jag ledsnade efter några månader när man fått sin första smartphone. Det är så fruktansvärt ytliga och ointressanta spel. Och ofta måste man betala ingame för att få vissa saker.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

GÄRNINGARNA TALAR FÖR SIG SJÄLV.FUCK YOU EA:down:

Medlem

Vem stödjer och betalar för sån här skit egentligen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar