Medlem
Tips på mus

Då var det dags för nästa komponent.

Söker tips på mus efter att ha tittat runt länge och har svårt att bestämma mig. De jag har tittat på är följande;

Roccat Kone XTD

Gillar det mästa med denna musen, men är lite osäker över Easy Shift-funktionen. Lite "orolig" att den blir omständig och att man fastnar i fel läge när man verkligen inte vill det. Någon som har erfarenheter?

Mad Catz Cyborg M.M.O 7

Fatnade för just denna variant av RATsen för mängden knappar. Spelar mycket Arma 3 och MMO-spel, och just därför blir många knappar intressant. Alla som har spelat Arma vet att ett av de större problemen är att man har lite väl mycket knappar i vissa lägen, som t.ex när man skjuter på avstånd. Inte nog med att man kanske har flera optiklägen att växla mellan, utan man har också zoom, zero, vapenlampa, med mera. Att kunna få in allt detta på musen vore fantastiskt.

Så det jag undrar över på den musen är kort sagt, är inställningsmöjligheterna så bra som de påstår? Kvalitén i sig verkar det inte vara något fel på, men är mer osäker på just inställningen för handen. Någon som har erfarenheter?

Tips på andra möss tas såklart också emot! Idag har jag en Ace of Sweden Edge 3200, vilken jag är sjukligt nöjd med och inte har något att klaga på. Den har helt enkelt blivit gammal och sliten, och det är dags att gå i pension.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

MFZ
Medlem

Zowie EC1/2 Evo, Zowie FK, Deathadder, G400S är möss som jag gillar iaf, sköna, bra prestanda och inget sensortjafs (acceleration som inte går att stänga av etc, dock är det väl inte alla som märker/bryr sig om detta).

ang shift-funktionen på Roccat-mössen så funkar den rätt smutt, man håller in knappen så får alla knappar en sekunddär funktion så länge du håller den intryckt. Ingen risk att "fastna" i den så att säga.

Jag har dessutom ägt ett R.A.T 7 tidigare och även om den ser ut att vara riktigt jäkla oskön så är den faktiskt rätt nice att hålla i och justeringarna gör en hel del (man kan dessutom byta ut delar så dom passar ens grepp bättre).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Skulle rekommendera denna till alla som vill köpa ny mus:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/103424-q...

MFZ
Medlem
Skrivet av vTune:

Skulle rekommendera denna till alla som vill köpa ny mus:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/103424-q...

Köper hellre en Mionix än en Qpad då kvalitén är bättre, precis samma grepp annars (på Naos-serien).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

jag rekomendera alltid en R.A.T. Älskar min, det jag gillar mest är det sekundära skrollhjulet.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Det verkar som att det blir MMO7. Mängden knappar lockar för mycket. Blir det helt pannkaka får jag väl byta.

Tack för många snabba och bra svar! La till ett par av de nya alternativen på min lista som backup också, då de såg helt klart vettiga ut.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/corsair-ven... denna är åtminstone jag nöjd med, annars om mängden knappar spelar större roll så finns det http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/corsair-ven... . Vet däremot inte hur sköna dom knapparna är, dom 2 musarna stod det för mig då dom verkade ganska robusta (tycker åtminstone den första är, och då dom verkar vara gjorda i samma material så tror jag nog mmo musen känns robust den med) men då jag tyckte m65 var snyggare så blev det den (sen oxå för jag inte vet hur sköna just dom sidoknapparna är)

Medlem

Testade en M65, men sidoknapparna satt på tok för långt bak för mig.

Testade även en Kone XTD, vilken var väldigt skön, om än mer "traditionell".

Det landade i slutändan på en MMO7 ändå då de hade en inne! Tack för alla rekommendationer och åsikter om diverse modeller.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Testade en M65, men sidoknapparna satt på tok för långt bak för mig.

Testade även en Kone XTD, vilken var väldigt skön, om än mer "traditionell".

Det landade i slutändan på en MMO7 ändå då de hade en inne! Tack för alla rekommendationer och åsikter om diverse modeller.

Tänker du inte på M95an? Men tanke på att jag har ganska stora händer och kommer åt dom 3 sidoknapparna som finns utan problem

edit: Och tala om vad du sen tycker om kvaliten på MMO7, för har vart intresserade av mössen från den tillverkaren ett tag, men har fått höra att dom inte håller så hög kvalite på hållbarheten

Medlem

M95 var det ja!

Kvalitén är enligt mitt första intryck mycket bra. Metallen är definitivt ingen pot-metall utan rejäla doningar. Övriga ytor känns bra, och det finns utbytesdelar med läderliknande yta också. Knapparna känns distinkta och scrollhjulen är stabila.

Inget att klaga på än så länge!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

M95 var det ja!

Kvalitén är enligt mitt första intryck mycket bra. Metallen är definitivt ingen pot-metall utan rejäla doningar. Övriga ytor känns bra, och det finns utbytesdelar med läderliknande yta också. Knapparna känns distinkta och scrollhjulen är stabila.

Inget att klaga på än så länge!

Hmm, kan nog vara ett nästa köp . Man ska ju kanske köpa sig en bärbar oxå, och då vill man ju gärna ha sig en datormus . Men måste bara ta mig till någon affär som har dom inne som man kan få test känna innan jag bestämmer om det möjligtvis blir en sådan :). Vart ju som sagt avskräckt förut (visste inte vad jag egentligen skulle tro då han alltid bara tycker det finns 1 sak av allt som är det bästa och allt annat är skit som det har verkat i många fall)

1
Skriv svar