The Division skapas av två utvecklare

Medlem
The Division skapas av två utvecklare

Tja, det ser ju intressant ut. Men för många kockar som de säger.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tänker hädanefter vara försiktigt positiv till detta spel. Det kan ju faktiskt hända att dom har ett sånt pass nära arbete så att det blir som om bara ett företag utvecklat det. Men som PcKaffe skrev, för många kockar kan förstöra det (om dom inte har ett väldigt nära samarbete som det blir om bara en studio jobbar på ett spel

Medlem

En kreativ romans mellan två studior, eller var de utlovade funktionerna en alldeles för stor tugga att bita av?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

EDIT:
T.ex. i Deus Ex Human Revolution så outsource:ades ett par delar så som cutscenes och boss-fighter med mera och de delarna befläckade ett i övrigt fantastiskt spel.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

i detta fallet är det kanske bra med sammarbetet. Så jätte-fantastiska på story är ju inte Massive. Det är ingen kritik, bara ett konstaterade. Jag gillar dem ändå!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Men om du kollar på filmindustrin så är det ju 400 olika studios som jobbar på olika delar i en film

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Allt du sett från spelet är ett resultat av två studios men det är mer en principsak eller vadå?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Jo nu ser jag - men ibland är det just det som krävs för att det ska nå hela vägen ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Men om du kollar på filmindustrin så är det ju 400 olika studios som jobbar på olika delar i en film

Ser inte på AAA-filmer längre, har dock en DVD-samling på ett par hundra filmer och serier som räcker länge.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Men om du kollar på filmindustrin så är det ju 400 olika studios som jobbar på olika delar i en film

Ser inte på AAA-filmer längre, har dock en DVD-samling på ett par hundra filmer och serier som räcker länge.

Off-tooooopic..

Chilla lite, vänta och se vad dom kan leverera, inte direkt att dom försöker strävar efter att göra andra studios misstag... hoppas jag Första recensionen sen kanske jag kan yttra mig...

Tills dess kommer jag vänta ivrigt!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Se post #1.

EDIT:
T.ex. i Deus Ex Human Revolution så outsource:ades ett par delar så som cutscenes och boss-fighter med mera och de delarna befläckade ett i övrigt fantastiskt spel.

Ganska förvånad att du tycker detta är en nyhet, så got som alla spel där ute, specietl de med större budget, även indie spel outsourcar delar av spelet till andra, det är snarare flera ggr mer ovanligt att spel INTE outsourcas till andra team.

T.ex. otroligt vanligt är det att outsourca delar av grafik / ljud till andra team, spel motorer o.s.v.

Var vänlig och berätta vilka dina favo spel är så kan vi nog snart ta redat på mer.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av skogsvilden:

Se post #1.

EDIT:
T.ex. i Deus Ex Human Revolution så outsource:ades ett par delar så som cutscenes och boss-fighter med mera och de delarna befläckade ett i övrigt fantastiskt spel.

Ganska förvånad att du tycker detta är en nyhet, så got som alla spel där ute, specietl de med större budget, även indie spel outsourcar delar av spelet till andra, det är snarare flera ggr mer ovanligt att spel INTE outsourcas till andra team.

T.ex. otroligt vanligt är det att outsourca delar av grafik / ljud till andra team, spel motorer o.s.v.

Var vänlig och berätta vilka dina favo spel är så kan vi nog snart ta redat på mer.

http://www.fz.se/medlem/?id=40263

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Men om du kollar på filmindustrin så är det ju 400 olika studios som jobbar på olika delar i en film

Ser inte på AAA-filmer längre, har dock en DVD-samling på ett par hundra filmer och serier som räcker länge.

Då får du nog sluta spela AAA spel med då. Finns knappt några stora som utvecklas av bara en studio.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kan mycket väl funka bra, ME 3 multiplayer blev ju utvecklad av annan studio och de lyckades ju ganska bra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcKaffe:

Tja, det ser ju intressant ut. Men för många kockar som de säger.

Ordspråket känns inte särskilt relevant i sammanhanget. Det här är den sjunde titeln Ubisoft Reflections är samarbetsstudio på, och jag tror att de vet vad de gör.

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

Men om du kollar på filmindustrin så är det ju 400 olika studios som jobbar på olika delar i en film

Nej så är det inte. Ta the Dark Knight som producerats av legendary, syncopy, och Warner Bros. Här skjuter studios in pengar men är inte med och utvecklar, mer än att värna om varumärket. På filmer finns alltid ett team med övergripande producenter. I det här fallet är det Chris Nolan och hans fru Emma Thomas.

Sedan kan studios ta över projektet om de står för pengarna om de vill. Detta är mer som om EA och Activision skulle gå ihop som publishers på nästa Call of Duty, snarare än att två utvecklare jobbar ihop.

Medlem

Jag väntar fortfarande på att de ska visa lite riktig gameplay och inte en scriptad tech demo som de visat upp hittills.

Medlem

Driver: San Francisco var mitt GOTY 2011. Vi får hoppas att samarbetet fungerar.

Medlem

Haha, jag tolkade artikeltiteln som att det är två pers som sitter och nöter kod.

Tror fortfarande rejält på detta. Rent estetiskt ser det fantastiskt ut, och idén kan bli riktigt bra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan bli roligt om det fungerar att hoppa in i grupper o spela lite när man känner för det, men att det ska va så häftigt som det verkar på den videon jag sett tvivlar jag på. Tror nog mer på ett Defiance, fast bra då.


signatur
Medlem

Inte varit så taggad på ett spel som The Division sen Max Payne 1. Att dra på sig foliehatten för att Ubisoft är inblandade måste ju vara nåt av det mest retarderade jag läste på länge.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Gillar din dina 5/5. Riktiga spel där!

Tolkade först titeln som det var två personer som skapade spelet

Medlem

Folk på detta diskussions forum är verkligen inte kloka. Var nånstans skulle det vara konstigt eller dåligt att dom tar hjälp av andra killar. Massive ägs ju dessutom av Ubisoft så om några killar från samma företag säger fan vi vill vara med o hjälpa till så blir det automatiskt dåligt eller??? Det enda vi sett ifrån spelet är ett sjukt skriptat avsnitt och visar mer vad motorn klarar än vad spelet de vill göra. Om dom ska lyckas göra ett spel utav det så krävs det nog lite mer hjälp.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

EDIT:
T.ex. i Deus Ex Human Revolution så outsource:ades ett par delar så som cutscenes och boss-fighter med mera och de delarna befläckade ett i övrigt fantastiskt spel.

Glöm aldrig colonial marines!

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, ett till spel som försvann från radarn.

Varför?

Se post #1.

EDIT:
T.ex. i Deus Ex Human Revolution så outsource:ades ett par delar så som cutscenes och boss-fighter med mera och de delarna befläckade ett i övrigt fantastiskt spel.

Glöm aldrig colonial marines!

Fan, nu kom det tillbaka i minnet också...

Medlem

Det är nu de säger att "Ubisoft teamet" arbetar med mikrotransaktionerna till The Division haha

12
Skriv svar