Ölprovning

Medlem
Ölprovning

I kväll har jag och några vänner ölprovning hemma hos mig.

Jag representerar USA (alla har ett land var) och bjuder på följande :

Ballast Point Brewery : Sea Monster

Epic : Hop Zombie

Jag hoppas de ska smaka

#blogg

Medlem
Ölprovning

American beer is like making love in a canoe. It´s fucking close to water.

Medlem
Skrivet av Bennii:

American beer is like making love in a canoe. It´s fucking close to water.

Haha, jag är lite svag för en iskall Samuel Adams i frostat glas dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem
Skrivet av Bennii:

American beer is like making love in a canoe. It´s fucking close to water.

Haha.. ja när det gäller Budweiser å dom där tveksamma märkena. Men det har på sistone poppat upp en del mikrobryggerier i Amärika som gör rätt skapliga drycker.

Medlem
Medlem

Hur var Zombie-brygden?

Medlem

Epic är iofs från Nya Zeeland, inte USA

Medlem

Som sagt finns det i dagsläget en hel del fin öl från staterna, som jonis sa är Samuel Adams (Boston Ale) en av mina favoriter i dagsläget.
Sen finns det mycket från tex Brooklyn Brewery och Sierra Nevada Brewing som är fullt drickbart

Medlem

Epic är mycket riktigt från Nya Zeeland. Jag gjorde en liten tabbe där tack vare sökfunktionen på systembolagets hemsida.

Epic gör många trevliga, deras betydligt billigare Armageddon IPA är smarrig och denna Hop Zombie ännu bättre.
Sea Monster var för mig aningen tung, ingen favorit och absolut inte värd 110:-

Sierra Nevada gillar jag, både deras IPA och deras Torpedo Extra IPA som är snäppet ännu bättre.

Jag förstår inte varför man skulle få för sig att dricka Bud, Corona, Sol, Heineken eller nån annan kolsyrat vatten med urinsmak-dricka.... håller mig så långt bort från det som möjligt. Funkar om möjligt som törstsläckare på sommaren om man är för lat för att hämta vatten i kranen.

1
Skriv svar