Tips på bra RPG spel till ps3 tack!

Tips på bra RPG spel till ps3 tack!

Som rubriken säger så söker jag något grymt rpg spel, allra helst online då jag och en polare brukar lira ihop. Vi har kört Diablo 3, Dungeon Sige 3, BF 3 och lite av 4'an.
Så nu är vi på jakt efter ett klassiskt rpg spel med levels, skills och allt som gör att man inte kan slita sig. Tyckte diablo va bra men saknade mycket, mer skills och definitivt mer armor och vapen.

Har tittat lite på Demon souls, någon som har något att säga om det? Kan man lira ihop på det? har även funderat på assasins creed black flag.

Men älskar dom spelen när man börjar med att skapa en karaktär och väljer olika raser och får köra igenom som ett team och gå upp i lvl samt möta bossar ni vet säkert vad jag menar.

Hit me whit your best shot!
Tack

Medlem

Själv gillar jag Demon's / Dark Souls spelen, dungeon crawlers typ, härliga bossar och miljöer, riktigt skön combat mekanik t.ex långa spjut eller stora tvåhandare funkar inte riktigt i trånga utrymmen då det ofta händer att du slår i väggarna istället. Du vet säkert redan att du kan räkna med att dö ett par gånger :).

Ett av de bästa RPG jag spelat på bra många år IMO

Spela med en kompis går men ett par saker man måste göra innan det funkar, läs mer här http://www.gamefaqs.com/ps3/954345-demons-souls/answers?qid=1...

Skrivet av Comstedt:

Själv gillar jag Demon's / Dark Souls spelen, dungeon crawlers typ, härliga bossar och miljöer, riktigt skön combat mekanik t.ex långa spjut eller stora tvåhandare funkar inte riktigt i trånga utrymmen då det ofta händer att du slår i väggarna istället. Du vet säkert redan att du kan räkna med att dö ett par gånger :).

Ett av de bästa RPG jag spelat på bra många år IMO

Spela med en kompis går men ett par saker man måste göra innan det funkar, läs mer här http://www.gamefaqs.com/ps3/954345-demons-souls/answers?qid=1...

Aa jag är fan riktigt sugen på Demon souls, verkar va ett riktigt nice spel. Men Multiplayer funktionen verkar lite sisådär eller har jag fattat det fel? Jag va inne på sidan du länka och läste hur man joinar, men om man joinar en gång och spelar en kväll hur blir det sen när vi ska lira nästa gång? är det som med andra multiplayer spel att båda går upp i lvl och får ny utrustning osv eller är det att den som joinar får börja med en ny karakträr varje gång han ska joina? För vi vill hitta ett shyst spel som vi kan varva tillsammans som typ Diablo eller dungeon sige osv. hehe kanske upprepar mig själv nu men vill bara få till det rätt

Tack för svar btw!

Medlem

Neverwinter nights 1/2

Medlem
Skrivet av SinnerAndSaint:
Skrivet av Comstedt:

Själv gillar jag Demon's / Dark Souls spelen, dungeon crawlers typ, härliga bossar och miljöer, riktigt skön combat mekanik t.ex långa spjut eller stora tvåhandare funkar inte riktigt i trånga utrymmen då det ofta händer att du slår i väggarna istället. Du vet säkert redan att du kan räkna med att dö ett par gånger :).

Ett av de bästa RPG jag spelat på bra många år IMO

Spela med en kompis går men ett par saker man måste göra innan det funkar, läs mer här http://www.gamefaqs.com/ps3/954345-demons-souls/answers?qid=1...

Aa jag är fan riktigt sugen på Demon souls, verkar va ett riktigt nice spel. Men Multiplayer funktionen verkar lite sisådär eller har jag fattat det fel? Jag va inne på sidan du länka och läste hur man joinar, men om man joinar en gång och spelar en kväll hur blir det sen när vi ska lira nästa gång? är det som med andra multiplayer spel att båda går upp i lvl och får ny utrustning osv eller är det att den som joinar får börja med en ny karakträr varje gång han ska joina? För vi vill hitta ett shyst spel som vi kan varva tillsammans som typ Diablo eller dungeon sige osv. hehe kanske upprepar mig själv nu men vill bara få till det rätt

Tack för svar btw!

Bara att fortsätta på samma karaktärer om ni vill det, vad jag vet får båda drops och själar till att levla stats med.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Neverwinter nights 1/2

Skippa 2'an.
Kör hellre Baldurs gate 2 EE

Medlem

Borderlands 1 och 2 är ett måste o köra med polare! Fps rpg väldigt roligt och bra.

Medlem

Ang Demon's souls.
Den som är HOST får ALL loot och 100% själar (Xp/pengar)
Den som JOINAR får INGEN loot och ca 50% själar.

"Normalt" sätt spelar ni varannan banna som Host.

Så först spelar spelare A som host i 1-2 och spelare B joinar.
Sen spelar spelare B som host i 1-2 och spelare A joinar.
Ni måste med andra ord klara alla bannor 2 gånger (1 gång som HOST var) för att kunna varva det tillsammans.

Edit: När du skriver att ni lirat BF3 och lite 4, menar du Battlefield?

Medlem

The witcher!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Skrivet av Cladrius:

Borderlands 1 och 2 är ett måste o köra med polare! Fps rpg väldigt roligt och bra.

Ahh Vi har redan lirat dom!:) Riktivgt grymma o roliga spel, en jävligt flummig men actionfylld o rolig story med mycket störda fiender.
Men ja det va ett riktigt shyst spel!:)

Skrivet av Rwaat:

Ang Demon's souls.
Den som är HOST får ALL loot och 100% själar (Xp/pengar)
Den som JOINAR får INGEN loot och ca 50% själar.

"Normalt" sätt spelar ni varannan banna som Host.

Så först spelar spelare A som host i 1-2 och spelare B joinar.
Sen spelar spelare B som host i 1-2 och spelare A joinar.
Ni måste med andra ord klara alla bannor 2 gånger (1 gång som HOST var) för att kunna varva det tillsammans.

Edit: När du skriver att ni lirat BF3 och lite 4, menar du Battlefield?

Men va? Det låter ju skit mysko, inte så nice att lira allt två gånger. Det där spelet måste ju va solo player anpassat men dom har lagt till en halv dan co-op? Känner mig lite skeptisk.

Aa menade Battlefield, lagt ner riktigt mycket timmar på trean men fyran va besvikelse så där har jag bara kört i några timmar

Kanske ska nämna att vi lirar på ps3!

Medlem
Skrivet av SinnerAndSaint:

Kanske ska nämna att vi lirar på ps3!

Vet ej hur det fungerar på PS3, men ett MMO låter ju som att det skulle passa er.
Final Fantasy XIV Online finns väl till PS3?
Annars kanske Sacred 2?

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av SinnerAndSaint:

Kanske ska nämna att vi lirar på ps3!

Vet ej hur det fungerar på PS3, men ett MMO låter ju som att det skulle passa er.
Final Fantasy XIV Online finns väl till PS3?
Annars kanske Sacred 2?

Lite tråkiga med sacred 2 är ju att utvecklarna gick om kull, så på ps3an så kan man inte få expansionen, dessutom så får man räkna med att dom buggarna som finns alltid kommer finnas. Men utöver det helt okey spel imo :). FF14 är ju oxå ganska okey spel, men jag själv saknar valmöjligheterna i klasserna som finns i dom flesta MMO's, men utöver det en bra story ganska kul gameplay (om man nu bortser från 2.5 sekunds gcd och latency (om nu den inte blivit fixad vill säga)).

Angående DeS, jääääkligt roligt spel, men för att ha som spel för att köra med polarna, lite väl mycket krångel. Men tycker du kan köpa det för att ändå sitta och pina dig själv lite . Det är ett singleplayer spel med multiplayer aspekter. Spelet är gjort för att köras med randoms.

White knight chronicles 2 maybe? Själv satte jag mig aldrig in riktigt i första wkc's multiplayer, men kan nog vara kul, jag körde det för singleplayer så . Eller varför inte Dragons crown? Har själv vart lite sugen på det men inte riktigt blivit av något köp än (mest pga att jag hela tiden glömmer bort det )

Medlem
Skrivet av SinnerAndSaint:
Skrivet av Rwaat:

Ang Demon's souls.
Den som är HOST får ALL loot och 100% själar (Xp/pengar)
Den som JOINAR får INGEN loot och ca 50% själar.

"Normalt" sätt spelar ni varannan banna som Host.

Så först spelar spelare A som host i 1-2 och spelare B joinar.
Sen spelar spelare B som host i 1-2 och spelare A joinar.
Ni måste med andra ord klara alla bannor 2 gånger (1 gång som HOST var) för att kunna varva det tillsammans.

Edit: När du skriver att ni lirat BF3 och lite 4, menar du Battlefield?

Men va? Det låter ju skit mysko, inte så nice att lira allt två gånger. Det där spelet måste ju va solo player anpassat men dom har lagt till en halv dan co-op? Känner mig lite skeptisk.

Aa menade Battlefield, lagt ner riktigt mycket timmar på trean men fyran va besvikelse så där har jag bara kört i några timmar

SPelet är gjort som ett SP spel, men man kan "summona" andra spelare till sin värld för att få hjälp att klara en boss.
PÅ samma sätt kan andra spelare, utan din tillåtelse gå med i dit spel och försöka döda dig.

Det är ett väldigt häftigt och unikt system, men det är inte gjort för att spela med vänner. Därav är det så knöligt.

Skrivet av Svanberg:
Skrivet av SinnerAndSaint:

Kanske ska nämna att vi lirar på ps3!

Vet ej hur det fungerar på PS3, men ett MMO låter ju som att det skulle passa er.
Final Fantasy XIV Online finns väl till PS3?
Annars kanske Sacred 2?

Sacred 2 verkar sjukt nice!! Aldrig spelat det men ser grrymt ut!
Ser att man kan spela ihop men kan man göra det på varsin konsoll? eller måste man sitta tillsammans o spela på samma konsoll?
Tack för tipset

Medlem
Skrivet av SinnerAndSaint:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av SinnerAndSaint:

Kanske ska nämna att vi lirar på ps3!

Vet ej hur det fungerar på PS3, men ett MMO låter ju som att det skulle passa er.
Final Fantasy XIV Online finns väl till PS3?
Annars kanske Sacred 2?

Sacred 2 verkar sjukt nice!! Aldrig spelat det men ser grrymt ut!
Ser att man kan spela ihop men kan man göra det på varsin konsoll? eller måste man sitta tillsammans o spela på samma konsoll?
Tack för tipset

Du kan köra online (om jag nu inte minns heeelt galet fel, men 99.9% säker, körde aldrig co.op men är ganska säker på att det fanns ett online läge att välja ^^)

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av SinnerAndSaint:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av SinnerAndSaint:

Kanske ska nämna att vi lirar på ps3!

Vet ej hur det fungerar på PS3, men ett MMO låter ju som att det skulle passa er.
Final Fantasy XIV Online finns väl till PS3?
Annars kanske Sacred 2?

Sacred 2 verkar sjukt nice!! Aldrig spelat det men ser grrymt ut!
Ser att man kan spela ihop men kan man göra det på varsin konsoll? eller måste man sitta tillsammans o spela på samma konsoll?
Tack för tipset

Du kan köra online (om jag nu inte minns heeelt galet fel, men 99.9% säker, körde aldrig co.op men är ganska säker på att det fanns ett online läge att välja ^^)

okej fan nice!! har suttit o läst lite på nätet och om jag inte är helt ute o cyklar så tror jag att det går:P

Medlem

Leta fram en gammal PS2:a och lira Baldur's Gate: Dark Alliance ihop. Var sjukt kul när det begav sig


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Leta fram en gammal PS2:a och lira Baldur's Gate: Dark Alliance ihop. Var sjukt kul när det begav sig

Fortfarande ett riktigt bra spel (även en 2:a finns) rekommenderas.

1
Skriv svar