Är detta datumet för Battlefield 4: Second Assault?

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Miindz:

Vilket hyckleri att ändå släppa DLC trots att de lovade att inte göra detta förrens spelets problem var åtgärdade.

Fortfarande inte haft några problem med spelet sedan förra året.

Inte du kanske, fast du är kanske hela världen? Jag har läst om fler som har haft problem med bf4 än vad folk har sluppit problemen.

Det är ju visserligen nästan enbart folk som har problem med BF4 som skriver om detta på diverse forum. Om man inte har problem så hade man ju varit inne och spelat istället. Men ja, det är ingen försvinnande massa med problem i varje fall, dock verkar Dice ignorera detta rätt bra.

Medlem

Ok alla ni som klagar på oss som klagar tycker ni att det är ok att man dör när man är bakom ett hörn eller bakom skydd? Tycker ni att det är ok att man bli disconnectad lite då och då med diverse felmeddelande? Eller att man ibland skjuter i en kant som man enligt sitt eget spel skjuter ovanför?? Tycker ni att det är ok att man då och då dör "killed in action"? Tycker ni att det är ok att man ibland inte kan hoppa över simpla hinder som tex en liten sten eller en liten mur?? Tycker ni att det är ok att man ibland inte ser sina vänner spela i battlelogen? Eller att man ibland inte ser ping på servrarna i battlelog?? Eller att man ibland inte får en enda hit indicator trots att man lyckas döda motspelaren? Eller att man inbland måste trycka Q för tt få upp sitt crosshair igen? Eller att IRNV siktet är ett vanligt rödpunktssikte ibland?Jag kan skriva ett oändligt långt meddelande om alla fel detta jävla spel har är så extremt frustrerad både på DICE och alla som försöker försvara detta rent ut sagt skitspelet. Ett såhär ofärdigt spel har jag inte spelat på väldigt länge senast var nog Big Rigs, och frågan är om det spelet inte är bättre än detta. Fixa skitspelet eller ge mig mina ca 1000kr tillbaka, sista gången jag köper ett DICE/EA spel på releasdagen. Har spelat 466h i bf4 så jag har stött på dom flesta av alla problem som finns.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Det sorgliga med att BF4 varit så buggigt är att det hade varit det bästa BF spelet på flera år. Det slår BF3 med hästlängder, och tror nästan att jag haft roligare med detta nu än vad jag hade med BC2. Inget kommer egentligen slå BF2 och BF2142 men det har inte varit gameplayet som gjort dem till mina roligaste, utan det var för att jag spelade i klaner back in the days. Det gjorde det mycket roligare.

Men fortfarande har cirkus 200 timmar BF4 och det verkar bli det första BF spelet jag når högsta ranken. En fråga dock, de höjde högsta leveln från 100 till 110 när China Rising släpptes, kommer de höja till 120 med Second Assault?

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Det sorgliga med att BF4 varit så buggigt är att det hade varit det bästa BF spelet på flera år. Det slår BF3 med hästlängder, och tror nästan att jag haft roligare med detta nu än vad jag hade med BC2. Inget kommer egentligen slå BF2 och BF2142 men det har inte varit gameplayet som gjort dem till mina roligaste, utan det var för att jag spelade i klaner back in the days. Det gjorde det mycket roligare.

Men fortfarande har cirkus 200 timmar BF4 och det verkar bli det första BF spelet jag når högsta ranken. En fråga dock, de höjde högsta leveln från 100 till 110 när China Rising släpptes, kommer de höja till 120 med Second Assault?

Ja dom höjer Max level till 120 i second assault tyckte jag att jag läste någonstans


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av totte1015:

Kan alla hålla käften om att spelet inte är färdigt än?

Alla jävla spel har ju minst några buggar under dess livstid ju.
BF4 är inte annorlunda.

Jag är pissigt less på China Rising, spelat dom kassa skräpbanorna en timme ungefär, och spyr på skiten.

VILL HA SECOND ASSAULT NU.

Kan folk ha en annan åsikt än din, utan att bli utskällda? (håll käft nu för fan, skriver du)

Om EA/DICE vill återfå någon "good will" hos spelarna, så borde Second Assault släppas FRITT. Likaså alla andra DLCs som inkluderar nya banor.

Vapen/Skins kan jag förstå att man kan betala för (man betalar för kosmetiska ting), men kartor borde aldrig varit tillåtet att säljas. Det splittrar spelarkcommunityn, och gör bara så folk blir förbannade när dom inte kan komma in på X server pga att dom saknar Y karta.

Eller att man går in på sen server för att sedan inse att den inte kör dem nya kartorna ..
Bättre vare förr . En stor patch som kunde lägga till en lr 2 banor som alla kunde lira : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Gandy:

Ok alla ni som klagar på oss som klagar tycker ni att det är ok att man dör när man är bakom ett hörn eller bakom skydd? Tycker ni att det är ok att man bli disconnectad lite då och då med diverse felmeddelande? Eller att man ibland skjuter i en kant som man enligt sitt eget spel skjuter ovanför?? Tycker ni att det är ok att man då och då dör "killed in action"? Tycker ni att det är ok att man ibland inte kan hoppa över simpla hinder som tex en liten sten eller en liten mur?? Tycker ni att det är ok att man ibland inte ser sina vänner spela i battlelogen? Eller att man ibland inte ser ping på servrarna i battlelog?? Eller att man ibland inte får en enda hit indicator trots att man lyckas döda motspelaren? Eller att man inbland måste trycka Q för tt få upp sitt crosshair igen? Eller att IRNV siktet är ett vanligt rödpunktssikte ibland?Jag kan skriva ett oändligt långt meddelande om alla fel detta jävla spel har är så extremt frustrerad både på DICE och alla som försöker försvara detta rent ut sagt skitspelet. Ett såhär ofärdigt spel har jag inte spelat på väldigt länge senast var nog Big Rigs, och frågan är om det spelet inte är bättre än detta. Fixa skitspelet eller ge mig mina ca 1000kr tillbaka, sista gången jag köper ett DICE/EA spel på releasdagen. Har spelat 466h i bf4 så jag har stött på dom flesta av alla problem som finns.

hur kan man ens ha tanken att vilja ha tillbaka sina väl spenderade pengar om man spelat 466 h i ett spel ?!?!?!?!

466 Timmar !!!!!!!!!!!!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Stubben:

Att släppa SA fritt skulle bara pissa på alla som betalat för premium.

Aldrig hört talas om en "refund" ? Men visst, det vore väl att hoppas på för mycket från EA


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av CityHasse:

Dom har iallafall lagt in de nya assignments från det nya DLC, spelar man nu klarar man dom delvis.

Men... Ge oss bra banor. Finns inte en enda vettig i bf4, men ändå kör man :/ Det är för mycket crap överallt också, typ zavod. Eller så är det för att man är van vid gamla fps

Skrivet av bandite:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av totte1015:

Kan alla hålla käften om att spelet inte är färdigt än?

Alla jävla spel har ju minst några buggar under dess livstid ju.
BF4 är inte annorlunda.

Jag är pissigt less på China Rising, spelat dom kassa skräpbanorna en timme ungefär, och spyr på skiten.

VILL HA SECOND ASSAULT NU.

Kan folk ha en annan åsikt än din, utan att bli utskällda? (håll käft nu för fan, skriver du)

Om EA/DICE vill återfå någon "good will" hos spelarna, så borde Second Assault släppas FRITT. Likaså alla andra DLCs som inkluderar nya banor.

Vapen/Skins kan jag förstå att man kan betala för (man betalar för kosmetiska ting), men kartor borde aldrig varit tillåtet att säljas. Det splittrar spelarkcommunityn, och gör bara så folk blir förbannade när dom inte kan komma in på X server pga att dom saknar Y karta.

Jag förstår hans reaktion dock, eftersom så fort det skrivs det minsta lilla om BF4 så kommer samma sura gamla kommentarer fram. Vi vet om spelets brister, det har blivit bättre. Vi vet också om att folk hatar EA och DICE. Nåväl, köp inte deras produkter då. Spela nåt annat? Det finns mycket i världen jag inte tycker om, men jag ventilerar inte mina åsikter varenda eviga gång det skrivs en nyhet i ämnet. Tvärt om faktiskt.

Ärligt talat begriper jag inte ens varför jag bryr mig om att läsa kommentarstrådar överhuvudtaget...

- Vi som betalat för spelet bryr oss så klart om vad vi får! Ganska naturligt, tycker jag!?


signatur

autograph

Medlem

Och här har vi största anledningen till att mods inte stöds, "se vi kan sälja banor från förra spelet, woho!". Så, pretty much, INGET nytt. Det här ska inte ens ingå i premium pass, utan detta är något som ska ges ut gratis, då allra helst med tanke på starten, och fortsättningen på hur spelet kommer må. Släpp detta gratis och gör ett DLC som inte var tänkt att komma, med NÅGOT NYTT. Jag börjar fundera på om jag ens kan köpa spel som EA kommer med som är intressanta hädanefter, för nej hela tiden är det något (fast ja vem vet, DICE kanske fick fria tyglar för en gångs skull, isf, bad DICE, baaaaad!)

Medlem

Fast man visste väl vad man fick innan man köpte spelet -minus extrem buggarna så klart

Vilka banor och hur dom skulle fungera fanns det ju info på innan man började spela iaf det jag sett.

så gnälla på banor att dom är tråkiga har nog mer med att ingen samarbetar i public.

Sen att vissa gör muppo saker som en commander som av någon anledning inte gillade mig så han droppade supply crate rakt i skallen ett riktigt wtf , glömde säga xbox record this för jag blev så häpen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Stubben:

Att släppa SA fritt skulle bara pissa på alla som betalat för premium.

Aldrig hört talas om en "refund" ? Men visst, det vore väl att hoppas på för mycket från EA

Så man ska hoppas på en refund 3 månader efter release när man spelat över 200h som i mitt fall och många andras? Kommer inte hända. Det vore bättre om dom i så fall gjorde en helt ny DLC som man gav ut gratis.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av Gandy:

Ok alla ni som klagar på oss som klagar tycker ni att det är ok att man dör när man är bakom ett hörn eller bakom skydd? Tycker ni att det är ok att man bli disconnectad lite då och då med diverse felmeddelande? Eller att man ibland skjuter i en kant som man enligt sitt eget spel skjuter ovanför?? Tycker ni att det är ok att man då och då dör "killed in action"? Tycker ni att det är ok att man ibland inte kan hoppa över simpla hinder som tex en liten sten eller en liten mur?? Tycker ni att det är ok att man ibland inte ser sina vänner spela i battlelogen? Eller att man ibland inte ser ping på servrarna i battlelog?? Eller att man ibland inte får en enda hit indicator trots att man lyckas döda motspelaren? Eller att man inbland måste trycka Q för tt få upp sitt crosshair igen? Eller att IRNV siktet är ett vanligt rödpunktssikte ibland?Jag kan skriva ett oändligt långt meddelande om alla fel detta jävla spel har är så extremt frustrerad både på DICE och alla som försöker försvara detta rent ut sagt skitspelet. Ett såhär ofärdigt spel har jag inte spelat på väldigt länge senast var nog Big Rigs, och frågan är om det spelet inte är bättre än detta. Fixa skitspelet eller ge mig mina ca 1000kr tillbaka, sista gången jag köper ett DICE/EA spel på releasdagen. Har spelat 466h i bf4 så jag har stött på dom flesta av alla problem som finns.

hur kan man ens ha tanken att vilja ha tillbaka sina väl spenderade pengar om man spelat 466 h i ett spel ?!?!?!?!

466 Timmar !!!!!!!!!!!!

minst 300 av dom timmarna har jag varit irriterad och arg på spelet fast har selat för att polarna lirar det. Inte för att det är speciellt kul


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Det lite märkliga är att jag redan blivit dödad av AS VAL 2-3 gånger. Jag har stött på den på några servrar jag har spelat på. Konstigt är det också att man måste klara av en Assignment i Second Assault för att låsa upp den för användande i multiplayer, en assignment som jag inte ens har (Jag har premium)

Det är bara att ha 10min tid i helikopter (totalt så 30 sek hit o dit per server bana helt ok, tar inte lång tid) sen kommer jag inte ihåg om det var 10 squad repairs, sen är as-val din. (PC)

Bara att söka på tuben.

Medlem
Skrivet av Stubben:

Så man ska hoppas på en refund 3 månader efter release när man spelat över 200h som i mitt fall och många andras? Kommer inte hända. Det vore bättre om dom i så fall gjorde en helt ny DLC som man gav ut gratis.

Alltså en refund på den DLCn som köpts (och som jag föreslog tidigare som "plåster på såren" borde släppas fritt). Om DLCn inte släppts ännu, så har du väl ändå NOLL timmar spelat på den?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

BF4: Second Insult............


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

[quote=Notumforce]Fast man visste väl vad man fick innan man köpte spelet -minus extrem buggarna så klart
Vilka banor och hur dom skulle fungera fanns det ju info på innan man började spela iaf det jag sett.

- Du tycker alltså seriöst att info och trailers före release helt stämmer med hur spelet sedan blev?
En vanlig produkt skulle/borde ju solklart ha anmälts.
Jag känner mig lurad på BF4, och kommer INTE att förboka BF5. Kommer att avvakta mycket länge på den.
Nu har tydligen många tappat tålamodet, och det man hoppades och trodde på DICE. Tyvärr! Jag är ledsen.
Vi skyller på EA?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av Miindz:

Vilket hyckleri att ändå släppa DLC trots att de lovade att inte göra detta förrens spelets problem var åtgärdade.

Fast detta DLC har varit färdigt sen november förra året

Klart det varit, bara copy pasta från BF3 ju

Faktumet att ett sånt här uttalande förekommer, visar ju hur populärt det är att uttrycka sig negativt om EA-relaterade produkter utan att veta vad man pratar om. Att uttalandet sedan får mest likes av alla i visar ju enbart vilka som sitter och läser debaklet.

Seriöst.. ska man skitsnacka något så kanske man borde läsa på lite innan. Denna community skulle stiga från sin sandlådenivå den befinner sig på nu.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av dotque:

Var är den där joppen som jobbar på dice och brukar svara bland kommentarerna här?

Varför håller ni tillbaka spelet så mycket?
Varför gör ni inte något coolt med erat "dynamiska" väder?
När ska vi få riktiga mörkerbanor med riktigt oväder och blixtar som lyser upp omgivningen?
Lika statiska och tråkiga banor som det erbjudits i multiplayer i över 20 år nu!

Nya vapen med lite annorlunda specs just doesnt do it for me anymore

gnäll gnäll gnäll jag vet men ni är ju ändå nästan störst i spel-världen?!

en mörk bana med blixtar som lyser upp hade vart häftigt, fast dom bör lägga till lysraketer man kan skjuta upp då också

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Kan alla hålla käften om att spelet inte är färdigt än?

Alla jävla spel har ju minst några buggar under dess livstid ju.
BF4 är inte annorlunda.

Jag är pissigt less på China Rising, spelat dom kassa skräpbanorna en timme ungefär, och spyr på skiten.

VILL HA SECOND ASSAULT NU.

Ja alla spel har alltid några få buggar, men om man tittar igenom alla problem som finns med bf4 så är det inte bara några få buggar utan massvis.
Och Dice skiter fullständigt i det och fixar istället dlcer och fixar några små saker endast och tror det ska vara plåster på såren.

Sedan vem är du att bestämma att folk ska hålla käften? Tror folket som köpt spelet har all rätt att vara förbannad då inget görs något åt när det buggar nå så fruktansvärt.
Till och med bf3 har extremt mycket buggar ännu att jag kan sitta och svära åt det, vet inte hur många gånger jag hunnit gömma mig då jag blivit beskjuten men fortfarande har någon fått HS på mig, och jag har ibland inte kunnat hoppa över saker som man vanligtvis ska kunna göra, utan det är som att jag försöker hoppa rakt in i en jättestor osynlig vägg.

Nej då vi som upplever alla irriterande buggar har ingen anledning att vara förbannad, sitt du och försvara spelet med ditt liv. Det måste vara extremt jobbigt för dig att vi snackar skit om frugan och dess barn.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av CityHasse:

Dom har iallafall lagt in de nya assignments från det nya DLC, spelar man nu klarar man dom delvis.

Men... Ge oss bra banor. Finns inte en enda vettig i bf4, men ändå kör man :/ Det är för mycket crap överallt också, typ zavod. Eller så är det för att man är van vid gamla fps

För mycket crap? Börjar ju äntligen få lite detaljer och objekt på banorna!

Bara för att man kan göra det så betyder det inte att man ska göra det.
I single player får dom gärna stoppa in hur mycket som helst.

Medlem

Jinxswe är väl samma snubbe som påstår att han aldrig haft problem med Battlefield 3 heller?

Skrivet av krythorian:
Skrivet av dotque:

Var är den där joppen som jobbar på dice och brukar svara bland kommentarerna här?

Varför håller ni tillbaka spelet så mycket?
Varför gör ni inte något coolt med erat "dynamiska" väder?
När ska vi få riktiga mörkerbanor med riktigt oväder och blixtar som lyser upp omgivningen?
Lika statiska och tråkiga banor som det erbjudits i multiplayer i över 20 år nu!

Nya vapen med lite annorlunda specs just doesnt do it for me anymore

gnäll gnäll gnäll jag vet men ni är ju ändå nästan störst i spel-världen?!

en mörk bana med blixtar som lyser upp hade vart häftigt, fast dom bör lägga till lysraketer man kan skjuta upp då också

Absolut! Finns ju så sjukt mycket potential!

Skrivet av CityHasse:
Skrivet av dotque:
Skrivet av CityHasse:

Dom har iallafall lagt in de nya assignments från det nya DLC, spelar man nu klarar man dom delvis.

Men... Ge oss bra banor. Finns inte en enda vettig i bf4, men ändå kör man :/ Det är för mycket crap överallt också, typ zavod. Eller så är det för att man är van vid gamla fps

För mycket crap? Börjar ju äntligen få lite detaljer och objekt på banorna!

Bara för att man kan göra det så betyder det inte att man ska göra det.
I single player får dom gärna stoppa in hur mycket som helst.

Återgå till quake du gamling Jag är så trötta på alla innehållslösa statiska banor!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Gandy:

Fixa skitspelet eller ge mig mina ca 1000kr tillbaka, sista gången jag köper ett DICE/EA spel på releasdagen. Har spelat 466h

Att lägga 466 timmar på ett spel som man tycker är skit är inte normalt.

ELLER... så tycker du egentligen att spelet är roligt, men att det är tufft att hata lite i diskussionstrådarna.

Medlem

[quote=autograph]

Skrivet av Notumforce:

Fast man visste väl vad man fick innan man köpte spelet -minus extrem buggarna så klart
Vilka banor och hur dom skulle fungera fanns det ju info på innan man började spela iaf det jag sett.

- Du tycker alltså seriöst att info och trailers före release helt stämmer med hur spelet sedan blev?
En vanlig produkt skulle/borde ju solklart ha anmälts.
Jag känner mig lurad på BF4, och kommer INTE att förboka BF5. Kommer att avvakta mycket länge på den.
Nu har tydligen många tappat tålamodet, och det man hoppades och trodde på DICE. Tyvärr! Jag är ledsen.
Vi skyller på EA?

Nu pratar vi banorna:) jag kan dock förstå frustrationen.

Nu har dom dock lyckats släppa det trasigt till alla platformar, vilket är ju en bedrift i sig

Men som några här säger jag har slutat förboka spel helt o hållet, jag köper par veckor efter släpp då vet man bättre hur det verkar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Börja spela Planetside 2 så kommer ni aldrig att gå tillbaka till Battlefield serien

Medlem
Skrivet av donhenri:

Börja spela Planetside 2 så kommer ni aldrig att gå tillbaka till Battlefield serien

Medlem

Fortfarande osäker på ifall jag skall köpa bf4 till ps4, gillade de andra bf spelen.

Medlem

Minns att någon sa "levelution will change the way you play"
Var ju förfan mer "levelution" i bad company 2, där kunde man iaf i princip smälla allt i småbitar, här är det typ 1 av 5 väggar som går att smälla ':P

12
Skriv svar