PRAO i Linköping

Medlem
PRAO i Linköping

Hej allihopa. Sitter just nu på tåget till lkp (ungefär 3 timmars tåg resa) så då tar man tiden att skriva lite här. Ska ha min prao vecka i lkp på deras kommuns IT avdelning. Har nästan ingen aning om vad jag kommer få göra men jag tror det kommer bli kul. Ska vara där från måndag-fredag. Så en vecka (utan helg). Nej nu ska jag spela lite Civ V och försöka överleva denna tåg resa hehe.

#blogg

Moderator | Testpilot
PRAO i Linköping

Så trevligt. Lycka till!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hoppas du får göra något kul. Om du bara får gå runt och byta ut trasiga tangentbord hela dagarna så blir det ingen rolig vecka.

Testpilot

Oavsett om det blir tråkigt eller inte så är det en arbetslivserfarenhet och en punkt på ditt CV.

Lycka till!

Medlem

Själv är jag konsult på IT-avdelningen i en kommun. Har märkt att många kommunanställda har sjukt låga IT kunskaper. Har bland annat fått samtal om personer som tror man startar om datorn genom att trycka av och på skärmen.Många kan ej eller skilja på Windows 7 eller Windows XP, utan man får be dem beskriva hur start knappen ser ut (om dem hittar den) för att ta reda på vilket operativsystem dem använder. Men man lär sig väldigt mycket att om problemlösning genom att försöka guida dessa personer och förhoppningsvis lär dem sig något också av mig.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Själv är jag konsult på IT-avdelningen i en kommun. Har märkt att många kommunanställda har sjukt låga IT kunskaper. Har bland annat fått samtal om personer som tror man startar om datorn genom att trycka av och på skärmen.Många kan ej eller skilja på Windows 7 eller Windows XP, utan man får be dem beskriva hur start knappen ser ut (om dem hittar den) för att ta reda på vilket operativsystem dem använder. Men man lär sig väldigt mycket att om problemlösning genom att försöka guida dessa personer och förhoppningsvis lär dem sig något också av mig.

Tycker dom på LKDATA där jag är har väldigt bra IT kunskaper. Ser inga brister alls alla har koll på vilken windows version dom kör, Dom vet hur man rebootar sin PC osv... Vet inte vilken kommun du var konsult på men om dom har så där dåliga IT kunskaper är det dags att hålla i en utbildning så dom lär sig lite

Medlem

Jag menar inte mina arbetskamrater på It avdelningen. Deras It kunskaper är det inge fel på. Men av dem vi hjälper, vi har ca 8000 personer som jobbar åt kommunen som vi ska vara support åt. Det är allt mellan politiker till vårdbiträden som ringer och vill ha hjälp.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Jag menar inte mina arbetskamrater på It avdelningen. Deras It kunskaper är det inge fel på. Men av dem vi hjälper, vi har ca 8000 personer som jobbar åt kommunen som vi ska vara support åt. Det är allt mellan politiker till vårdbiträden som ringer och vill ha hjälp.

Jaha okej. Satt med kundservice idag och fick en inblick i det du menar. Det var väldigt varierade IT kunskaper på dom som ringde in. Så kan hålla med dig i den biten att dom som ringer in har ganska varierade IT kunskaper. Fick höra att det var ganska många som ringt in och trodde skärmen var datorn och datorn var hårddisken

1
Skriv svar