Också Molyneux missnöjd med EA:s Dungeon Keeper

Robot
Också Molyneux missnöjd med EA:s Dungeon Keeper

"Va? Det här är löjligt. Jag vill bara göra en fängelsehåla.", säger mannen bakom original-Dungeon Keeper om nyversionen.

#dungeon-keeper, #ea, #bullfrog, #dungeon-keeper-mobil


Medlem
Också Molyneux missnöjd med EA:s Dungeon Keeper

Felet var att döpa spelet till Dungeon Keeper. De borde valt ett annat namn för det har egentligen ingenting att göra med föregångarna.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Felet var att döpa spelet till Dungeon Keeper. De borde valt ett annat namn för det har egentligen ingenting att göra med föregångarna.

Men då hade det inte fått lika stor uppmärksamhet. Enda anledningen till att det skrevs om spelet alls under utvecklingen var för att det heter Dungeon Keeper.

Medlem

Vad någon borde göra är en perfekt remake på originalet och släppa den till iOS och Android för 49kr helt utan in-app-purchases. Då skulle de tjäna feta stålars istället för sådan här jävla ripp-off-skit med mongolida betalningsmetoder! EA... Det går bra nu... NOT!!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv

Köp originalet på gog istället. Eller brädspelet Dungeon Lords

Medlem

Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar.

Medlem

Lite ironiskt när allt jag hört om Godus är att det är som uppgjort för att sälja saker som gör väntetiderna kortare.


signatur

Xd

Medlem

Som farmville.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bojkotta tramset! Tyvärr spelar det väl ingen roll i långa loppet då det finns alltför många puckon som tycker detta är ett normalt och vettigt spelupplägg.

Medlem

Kolla in War For The Overworld, spirituell kickstarter finansierad uppföljare till Dungeon Keeper 2. Early Access på steam

Medlem
Skrivet av Securion:

Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar.

Nej spelet är gratis.

Medlem
Skrivet av Securion:

Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar.

Jag bojkottar Dungeon Keeper. Om EA vill släppa bra spel så köper jag gärna.

Revahålor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

och som vanligt suger EA

Medlem

"Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar. "

Hugg huvudet utav trollet, det här vansinnet har pågått alldeles för länge, dags att ge några andra chansen.

EA brinn i helvetet!

Medlem

För att folk är dumma i huvudet och inte tar sig tid att forska lite om spelet samt dess detaljer noga och köper det blind sen klagar på att det suger.

Inaktiv

Har dom lagt ned den där årliga tävlingen att sämsta företaget får en gyllene bajskorv? Tror det är dax igen och jag vet vem som får min röst.

Medlem

"Nu är råget måttat!!"

Medlem

lol det är EA vad förväntar folk sig!? Sen långt tillbaka laddar jag hem alla spel som EA släpper, tror de ända spelen jag köpt från dem är ME serien. Tyvärr kommer jag tvingas köpa Titanfall från dem äcklen men men....ibland får man bita ihop.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

lol det är EA vad förväntar folk sig!? Sen långt tillbaka laddar jag hem alla spel som EA släpper, tror de ända spelen jag köpt från dem är ME serien. Tyvärr kommer jag tvingas köpa Titanfall från dem äcklen men men....ibland får man bita ihop.

Varför laddar du ner spelen om dom är så dåliga?

Inaktiv
Skrivet av sgtbastard:

"Nu är råget måttat!!"

Nu är måget råttat! Amen Salo...

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Securion:

Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar.

Nej spelet är gratis.

Du menar att "demot" är gratis?

Medlem
Skrivet av Spang:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Securion:

Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar.

Nej spelet är gratis.

Du menar att "demot" är gratis?

Nej det går utmärkt att spela spelet utan att betala en enda krona. Tar lite längre tid att komma ngn varit vara. Jag spelar ett par minuter då och då och räknar med att få min 4:e imp nästa vecka. Har alla gruvorna upplåsta och det går framåt sakta men säkert. Helt ok spel.
Det fanns massor av spel i den här typen långt innan det börjades med ingame betalningar så konceptet är inget nytt.

Medlem

Varför måste många nya spel envisas med denna platta, detaljfattiga, tecknade stilen?

Medlem
Skrivet av zwete:

Lite ironiskt när allt jag hört om Godus är att det är som uppgjort för att sälja saker som gör väntetiderna kortare.

Han kritiserar ju inte konceptet på något sätt, bara de 'obalanserade' väntetiderna.
Jag ser inget fel alls i att finansiera ett spel på det här sättet men fördröjningarna i Dungeon Keeper är helt orimliga...ett dygn för att hacka sönder ett enda block? kom igen nu...

Medlem

Det är lite tragikomiskt att se hur EA's knähundar skriver fejkbetyg på AppStore och betyget trots det fortsätter att sjunka. Ligger på 2,5/5 just nu, och går ner ju fler som betygsätter. Alla som motiverar sitt betyg har satt en etta, som är lägsta möjliga betyg, medans de som uppenbarligen inte är att räkna som seriösa har satt en femma med kommentarer som: "Fun. its pretty", eller "Best game ever".

Man ser att dom som är köpta inte ens orkar lägga tid på en seriös kommentar, vilket är förståeligt...jag menar, vad ska dom skriva? "This is SO great, you can spend any amount of money on this game, like ALL the time, it's so FUN!!!11oneone!!"

Helt sjukt att spelet ens har 2,5 i betyg...jäkla skräp.

Medlem

Fast det tar inte ett dygn om man är aktiv och slappar sina imps då och då. Då blir det halverad tid.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Securion:

Men varför fortsätter ni att köpa EA-spel?
Sluta mata trollet med pengar.

Nej spelet är gratis.

Nej, inte om du vill spela. Att vänta är gratis dock.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Vad någon borde göra är en perfekt remake på originalet och släppa den till iOS och Android för 49kr helt utan in-app-purchases. Då skulle de tjäna feta stålars istället för sådan här jävla ripp-off-skit med mongolida betalningsmetoder! EA... Det går bra nu... NOT!!

Fin tanke, men det går ju inte nu då EA äger franchisen. Försök, dom kanske inte stämmer dig för att göra något som spelarna vill ha istället. I morgon kanske himlen är orange också.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är lite tragikomiskt att se hur EA's knähundar skriver fejkbetyg på AppStore och betyget trots det fortsätter att sjunka. Ligger på 2,5/5 just nu, och går ner ju fler som betygsätter. Alla som motiverar sitt betyg har satt en etta, som är lägsta möjliga betyg, medans de som uppenbarligen inte är att räkna som seriösa har satt en femma med kommentarer som: "Fun. its pretty", eller "Best game ever".

Man ser att dom som är köpta inte ens orkar lägga tid på en seriös kommentar, vilket är förståeligt...jag menar, vad ska dom skriva? "This is SO great, you can spend any amount of money on this game, like ALL the time, it's so FUN!!!11oneone!!"

Helt sjukt att spelet ens har 2,5 i betyg...jäkla skräp.

Det är inte sämre än tex clash of titans eller candy crush eller andra spel som bygger på samma koncept.

12
Skriv svar