Hur mycket FPS på CS: GO med dessa specs?

Medlem
Hur mycket FPS på CS: GO med dessa specs?

Tjenare FZ!

Jo, jag skaffade precis nya delar till min rigg, och undrar hur mycket FPS jag får i CS: GO.
Funderar på att köpa spelet. Jag vet att jag kommer att få över 200, men vill veta mer exact.

Mina Specs:

Processor: i7 2600k + sluten vattenkylning: Corsair H60.
Moderkort: Asus P8Z68-V Pro Gen-3
Internminne: Corsair Vengeance 16GB
Grafikkort: Sapphire Radeon 7970 + Accelerero Extreme kylare
Hårddiskar:
SSD Intel X25-M G2 80GB
SSD Intel 320-series 160GB
Nätaggregat: Corsair HX520w
Chassi: Corsair Obsidian 650D

Medlem

Spelet är mer passerat på CPU än GPU och sen beror det även på vilke upplösningen du kommer spela på.
Men med rätt inställningar kanske 300+

En fråga bara vad ska du med så mkt fps till? Om du har 244Hz skärm så kommer de nog räcka oavsett

Tack för mig

Medlem
Skrivet av vTune:

Spelet är mer passerat på CPU än GPU och sen beror det även på vilke upplösningen du kommer spela på.
Men med rätt inställningar kanske 300+

En fråga bara vad ska du med så mkt fps till? Om du har 244Hz skärm så kommer de nog räcka oavsett

Tack för mig

Jodå, jag vill ha ngt att skryta med xD
Min kompis tror att hans dator är bäst, bara för att han får 230+ FPS.
Kommer att spela på 1080p, så det är väl en liten decreaser.

Aja, tack för svaret!

Medlem

Om du vill skryta om prestanda så är inte CS:GO rätt spel. Och om det endast är hög FPS du är intresserad av så får du mer i GLQuake.

Medlem
Skrivet av pcboy112:
Skrivet av vTune:

Spelet är mer passerat på CPU än GPU och sen beror det även på vilke upplösningen du kommer spela på.
Men med rätt inställningar kanske 300+

En fråga bara vad ska du med så mkt fps till? Om du har 244Hz skärm så kommer de nog räcka oavsett

Tack för mig

Jodå, jag vill ha ngt att skryta med xD
Min kompis tror att hans dator är bäst, bara för att han får 230+ FPS.
Kommer att spela på 1080p, så det är väl en liten decreaser.

Aja, tack för svaret!

Hah allright, men de finns saker du kan göra för att få mycket FPS även i Full HD res. T ex se till så att spelet utnyttjar alla cores i CPU:n. Ta bort shadows osv osv..

Medlem
Skrivet av pcboy112:
Skrivet av vTune:

Spelet är mer passerat på CPU än GPU och sen beror det även på vilke upplösningen du kommer spela på.
Men med rätt inställningar kanske 300+

En fråga bara vad ska du med så mkt fps till? Om du har 244Hz skärm så kommer de nog räcka oavsett

Tack för mig

Jodå, jag vill ha ngt att skryta med xD
Min kompis tror att hans dator är bäst, bara för att han får 230+ FPS.
Kommer att spela på 1080p, så det är väl en liten decreaser.

Aja, tack för svaret!

Omöjligt att veta hur mycket du får för du kan ha en hel del andra saker som spökar som kan göra det bättre eller sämre. Tex. du kanske kör W7 istället för W8 och du kanske inte har bästa drivrutiner för just spelet osv.

Det bästa är att du testar spelet och ser vad du får. Då vet du säkert.

En sak som jag vet säkert är att du kan få en minimum fps på över 120 om du har en klockad i3 med ett GTX 660 så allt över det är overkill och kommer inte märkas av.

244hz monitor som snackas om tidigare är nog Eizo Foris 240hz som det snackas om, Den tar bara in 120 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar