PS3 - vilka spel är ett måste?

Medlem
PS3 - vilka spel är ett måste?

God eftermiddag forumiter,

Jag har under många år gått och funderat på om jag inte ska ta tag i PS3, men har aldrig riktigt kunnat motivera det för mig själv. Nu när det finns en fin Last of US/GT6-bundle så har jag kommit närmare ett beslut, men skulle behöva lite hjälp med att fånga in resten av "måste" spelen för att se om det kan knuffa mig utför stupet.

Har en XBOX 360 och en välutrustad PC, så jag är endast ute efter det konsollspecifika.

MGS4
ICO & Shadow of the Colossus
Uncharted 2 (&3?)
GoW III (& IV?)

Sedan tillkommer PS exklusiva downloadables, som Flower, Journey etc.

Osäker på:
Beyond : Two Souls

Följande är jag av olika anledningar inte intresserade av: (övertyga mig gärna om motsatsen):
JRPG - gurglar hellre diarré (min högst personliga preferens)
Resistance
Valkyria
LBP - jag vet att de är gulliga, men jag har testat det och det är inget för mig.
Demon´s Souls
Killzone
Infamous
Heavenly Sword

Tackar för lite vettig hjälp.

Medlem

Jag rekomenderar heavy rain

Medlem

Har precis idag beställt den PS3 bundlingen själv. Tänkt gå över till PS4 med den nya generationen (alltid varit xbox innan ) Valde denna bundling för att få lite tändning i spelandet och avvakta till nästa år istället för i år med nya generationen.
Har suktat på en PS3a enda sedan A Realm Reborn släpptes så det spelet blir ett måste för mig. Likaså Demon Souls efter jag klarat DS 2 gånger på min 360.
Killzone serien vill jag köra med, Har beställt 2an och budat hem 3an billigt på Tradera. Heavy Rain blir också ett jag kommer fixa.
Även God Of War då jag verkligen gillade Dantes Inferno på 360n och Darksiders.
MAG har varit suktande enda sedan det kom till PS3 men vet inte om det spelas online längre.

Medlem

jag kan dra en lista av dom spel som jag har och rekommenderar

Killzone trilogin
Gran turismo 5&6
Metal gear solid
starhawk och warhawk
inFAMOUS 1&2
Sound shapes
Ratchet & clank 1&2&3
Jak & daxter
Resistance
Uncharted
the last of us
Sly
wipeout
little big planet
Demon's souls
God of war
Motorstorm serien
Heavy rain
Journey

Medlem

Red Dead Redemption.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

KoP
Medlem

Det mesta förutom Beyond two souls.

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

God eftermiddag forumiter,

Jag har under många år gått och funderat på om jag inte ska ta tag i PS3, men har aldrig riktigt kunnat motivera det för mig själv. Nu när det finns en fin Last of US/GT6-bundle så har jag kommit närmare ett beslut, men skulle behöva lite hjälp med att fånga in resten av "måste" spelen för att se om det kan knuffa mig utför stupet.

Har en XBOX 360 och en välutrustad PC, så jag är endast ute efter det konsollspecifika.

MGS4
ICO & Shadow of the Colossus
Uncharted 2 (&3?)
GoW III (& IV?)

Sedan tillkommer PS exklusiva downloadables, som Flower, Journey etc.

Osäker på:
Beyond : Two Souls

Följande är jag av olika anledningar inte intresserade av: (övertyga mig gärna om motsatsen):
JRPG - gurglar hellre diarré (min högst personliga preferens)
Resistance
Valkyria
LBP - jag vet att de är gulliga, men jag har testat det och det är inget för mig.
Demon´s Souls
Killzone
Infamous
Heavenly Sword

Tackar för lite vettig hjälp.

Alla tales of spel du kan få tag på är sjukt värt det säger jag.

Medlem

Little Big Planet 1 & 2.
Det är svårt att hitta något roligare spel att spela med vänner på på en och samma konsol.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Glöm inte att spana in Playstation store med jämna mellanrum. När det är vinter och sommarrea brukar man hitta spel som Killzone för bara några ynka kronor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ni no Kuni, om du gillar RPG dvs. Annars har det nämnts en hel del "måste ha"-spel redan.

Medlem

Tackar för bra input.

Vad med:
Uncharted 2 - ska man också titta på trean?
GoW III - eller ska man titta på fyran?

Heavy Rain - håller med, bör nästan vara med på listan.
Tales of... - JRPG när det är som JRPG:igast. Tyvärr inget för mig.
Ni no Kuni - ser fantastiskt mysigt ut, men det är nog för mycket JRPG? Hur mycket J är det?

Playstation store tipset tar jag till mig.

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

Tackar för bra input.

Vad med:
Uncharted 2 - ska man också titta på trean?
GoW III - eller ska man titta på fyran?

Heavy Rain - håller med, bör nästan vara med på listan.
Tales of... - JRPG när det är som JRPG:igast. Tyvärr inget för mig.
Ni no Kuni - ser fantastiskt mysigt ut, men det är nog för mycket JRPG? Hur mycket J är det?

Playstation store tipset tar jag till mig.

"Uncharted 2 - ska man också titta på trean?" Du borde skaffa hela triologin imo. Finns ingen mening att skippa första
"GoW III - eller ska man titta på fyran?" Börja med God of War hd collection 1 och 2, gå vidare till 3an. Med 4an antar jag du menar ascension, den får någon annan svara på då jag inte kört det ännu

Som andra skrivit,
Demon's souls
inFamous 1&2
Wipeout
The last of us
MGS 4

Men även
3d dot heroes
Folklore (måste och måste kanske är att ta i, men är lite underhållande, ett rpg på syra skulle jag kalla det för)
Kingdom Hearts HD remix 1.5 (åtminstone om du inte körde kingdom hearts till ps2)
Valkyria Chronicles
TOKYO JUNGLE (hehe absolut inte ett spel för andra, men är ganska mysigt imo ^^)

Nu vet jag några spel var på din inte intresserad lista, och enda jag kan säga i ett försök att övertala dig, flertalet av dom kostar ca 100-150 kr, så det kostar ju inte så mycket att ge dom en chans åtminstone (Okey, har du kört Dark souls och absolut inte gillat det så kommer du med största sannolikhet inte gilla Demon's souls)

Medlem

Testade demo av Folklore och var verkligen inget för mig. Testa demo innan köp!

Wipeout tycker jag är bra men inget måste.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Testade demo av Folklore och var verkligen inget för mig. Testa demo innan köp!

Wipeout tycker jag är bra men inget måste.

Ja just ja, det finns demo av Folklore ^^. Ja ladda ner det som marcus säger så kan du få dig en uppfattning gratis :-). Är det något som du tycker är helt okey till superbra så är det ett måste då det är så speciellt

Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/PS3_40gb_2st_handkontroller_3...

Om du är sugen på en bra deal, har alla uncharted spelen, dark souls och en rad massa annat.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

http://www.blocket.se/stockholm/PS3_40gb_2st_handkontroller_3...

Om du är sugen på en bra deal, har alla uncharted spelen, dark souls och en rad massa annat.

Ett fantastiskt paket - inte ofta man ser det på blocket. Många verkar tro att deras beg. PS3 är värd 80% jämfört med en ny

Medlem

Fundera två gånger på GT6. Den ska ju vara helt förstörd av mikrotransaktioner och annat trist.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Fundera två gånger på GT6. Den ska ju vara helt förstörd av mikrotransaktioner och annat trist.

Ska inte vara så farligt. Personer som spelat ca 20 timmar in i spelet får ihop 1 million credits (£8) på bara någon timmes spelande.
Det är just i början det känns som om det är en massa grind när du inte vinner några större summor pengar från dina race. Är väl ca 70'000c i timman eller något sånt.
I jämförelse med första Gran Turismo så ligger det i samma klass. Man fick köra många race innan man fick råd med en bil. I jämförelse med Gran Turismo 5 så är det mycket söligare då du får en ny bil i stort sett varje race i GT5.
Personligen tycker jag GT5 var ett riktigt bra spel men bilarna kändes inte så roliga att äga då man inte fick kämpa sig fram till att köpa och trimma den. Man fick nya bilar för lätt och det är något som blivit bättre i GT6 när det är lite mer utmaning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Paddington:

Fundera två gånger på GT6. Den ska ju vara helt förstörd av mikrotransaktioner och annat trist.

Credits finns att köpa. Helt onödigt dock. Om du har 200% credit bonus (logga in fem dagar i rad) och gör sen Seasonal Events och/eller special events (Vettel/ Mercedes VGT etc) så har du mer än nog med credits. Jag sitter på 50milles cappen nu och har gjort det ett bra tag.

1
Skriv svar