Batman: Arkham Origins får inga patchar
"Vi fokuserar på DLC" säger Warner Games och skjuter sig självt i foten.
#nyhetstips, #dice, #batman-arkham-origins
Källans länk går till en filmblog (collider.com/wp-content/uploads/batman-arkham-origins-joker.jpg) där jag inte hittar något om det här uttalandet.
Om det stämmer så är det ju en tråkig attityd men jag har inte hittat några problem efter dem bugg-patchar som anlänt. Försöker inte försvara något dock.
Hoppas ni FZ'are fortfarande inte lider av buggar!
Edit: Ah cool nu är det fixat tack FZ! Här är själva uttalandet (http://goo.gl/ObgFiH) jäklar va trist. Suger stort. WBGames sjönk i mina ögon där.
Men vänta nu. Är inte EA med på ett hörn nu alltså? Det är till och med så att EA inte är totalsämst? Bäst att se upp för flygande grisar när jag åker hem sedan, om man skall utgå ifrån vad folk sagt om EA.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Då ska jag fokusera mig riktigt hårt på att inte köpa det.
BTW: Inlägg 666 \m/ \m/
Och då undrar vissa varför piratkopiering görs? Ja vem vill betala fullpris för ett trasigt spel? Eller överhuvudtaget betala alls?!
Blir ju lagom skeptisk alltså.. för min del så har jag slutat köpa spel från vissa tillverkare just pga liknande b*llsh*t! MOH:Warfighter va t.ex. ett spel bland, tyvärr många fler titlar som gjorde att jag tog två steg bakåt från dessa företag..
För framtida releaser! Skärpning! Ta åt Er som BORDE!
Kanske är jag i minoritet, men jag hade inga direkta problem med spelet förutom den kända ventilations buggen i burnley tower som de fixade inom de två första veckorna.
Jo jag hade den buggen med men har hittat osynliga väggar på några ställen och flyg buggen som gör att du trollar runt som ett fån i luften och dem är fortfarande inte fixade.
Kanske är jag i minoritet, men jag hade inga direkta problem med spelet förutom den kända ventilations buggen i burnley tower som de fixade inom de två första veckorna.
SAmma här inga mer problem
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Till all er som köpte spelet och hoppades på en fungerande produkt, nu eller i framtiden;
http://replygif.net/i/1372.gif
Mvh, Warner Bros.
fungerade perfekt för mig och jag tyckte det va skitbra, men ja jag spelade ju bara main kampanjen.
Lite Dyrare Lite Finare
Tur det finns 3 års reklamations rätt på produkter med produktions fel. Så det är bara att lämna tillbaka spelet och reklamera det och få pengarna tillbaka.
Förutom att du måste du förmodligen gå igenom ett gäng smärtsamma steg innan du kan påvisa att felet inte beror på din utrustning, där variabler som hårdvara/drivrutiner m.m. spelar stor roll.
Samt att företag som ligger i USA eller dylikt i vissa fall, även om de distribuerar/säljer spel i Sverige inte följer samma regler så som reklamationsrätt, etc.
Tro mig! Det är inte alltid så lätt. Frågan är hur mycket tid man verkligen vill lägga ner på att försöka få rätt också, eller bara ta smällen med ett par hundra kronor förlorade och aldrig mer köpa ett spel från denna tillverkaren är ju tämligen lättare val tycker JAG!
Det är ironi när ett spel rätt ur paketet ter sig ofullständigt, är fullspäckat med buggar eller rena brister.Dessutom måste läsas från en värdelös dvd eller blurayspelare
Och sen så provar man en version som aldrig varit online, är 100% buggfri och visar sig vara gratis.
Ändå säger man att man skall stödja producenten av spelet.
Hur går det ihop?, man stödjer väl de företag som ger dig en nöjsam upplevelse, bra stöd, j ett riktigt bra spel eller program, som funkar, som verkligen har passerat ett granskande öga, i bugtest och kvalitet.
Många som säger sig vara kvalitetstestare på spelföretag skulle sparkas på fem röda.
Tur det finns 3 års reklamations rätt på produkter med produktions fel. Så det är bara att lämna tillbaka spelet och reklamera det och få pengarna tillbaka.
Förutom att du måste du förmodligen gå igenom ett gäng smärtsamma steg innan du kan påvisa att felet inte beror på din utrustning, där variabler som hårdvara/drivrutiner m.m. spelar stor roll.
Samt att företag som ligger i USA eller dylikt i vissa fall, även om de distribuerar/säljer spel i Sverige inte följer samma regler så som reklamationsrätt, etc.
Tro mig! Det är inte alltid så lätt. Frågan är hur mycket tid man verkligen vill lägga ner på att försöka få rätt också, eller bara ta smällen med ett par hundra kronor förlorade och aldrig mer köpa ett spel från denna tillverkaren är ju tämligen lättare val tycker JAG!
Kanske inte enkelt, men Steam följer Europeisk lag och svensk lag, eftersom de marknadsför sig i Sverige så måste de göra det. Så reklamation är inte så svårt, beror ju också på hur gammalt spelet är förståss. Har du köpt det för mindre än 6 månader sedan så är det enligt både svensk och europeisk lag de som har bevisbördan inte du på att något inte är fel.
Men efter 6 månader blir det svårare, men det räcker med ett forum där folk klagar på spelet och pekar ut dess buggar som bevis matrial precis som det gör med defekt hårdvara. Så det skall inte vara så svårt, och om det inte går vägen räcker det att kontakta konsumentverket så gör de den svåra biten åt dig.
Tur det finns 3 års reklamations rätt på produkter med produktions fel. Så det är bara att lämna tillbaka spelet och reklamera det och få pengarna tillbaka.
Förutom att du måste du förmodligen gå igenom ett gäng smärtsamma steg innan du kan påvisa att felet inte beror på din utrustning, där variabler som hårdvara/drivrutiner m.m. spelar stor roll.
Samt att företag som ligger i USA eller dylikt i vissa fall, även om de distribuerar/säljer spel i Sverige inte följer samma regler så som reklamationsrätt, etc.
Tro mig! Det är inte alltid så lätt. Frågan är hur mycket tid man verkligen vill lägga ner på att försöka få rätt också, eller bara ta smällen med ett par hundra kronor förlorade och aldrig mer köpa ett spel från denna tillverkaren är ju tämligen lättare val tycker JAG!
Kanske inte enkelt, men Steam följer Europeisk lag och svensk lag, eftersom de marknadsför sig i Sverige så måste de göra det. Så reklamation är inte så svårt, beror ju också på hur gammalt spelet är förståss. Har du köpt det för mindre än 6 månader sedan så är det enligt både svensk och europeisk lag de som har bevisbördan inte du på att något inte är fel.
Men efter 6 månader blir det svårare, men det räcker med ett forum där folk klagar på spelet och pekar ut dess buggar som bevis matrial precis som det gör med defekt hårdvara. Så det skall inte vara så svårt, och om det inte går vägen räcker det att kontakta konsumentverket så gör de den svåra biten åt dig.
Oavsett så är det ju tidskrävande helt klart, frågan är om man vill lägga ner 2-4h på något som kanske går vägen, eller om du jobbar över 1-2h på ditt arbete så kan du köpa två nya spel och kasta det gamla i papperskorgen istället.
Detta är ju ganska orättvis jämförelse naturligtvis, men du förstår säkert min poäng.
Tack för informationen angående 6 månader (Steam), för det visste jag faktiskt inte.