Fps drops i Counter strike GO

Medlem
Fps drops i Counter strike GO

Tjenare, sitter för närvarande på en laptop o försöker o lira cs go, har installerat razer game booster samt suttit o trixat i diverse filer som folk säger ska kunna hjälpa till.
Problemet är att jag har en väldigt fps svävning som varierar på sin top runt 80fps och sin bott 15 fps... Ligger på en "ping" men plötligt några gånger i minuten så blir fpsen skit låg och massa frys lagg etc etc. Tänkte fört om det var hårdvaran i datorn som sög ( en bärbar) men samtidigt så lirar jag gw2 och där är grafiken mer krävande, men det flyter också på bättre ://

Vet att source spel ibland lever sina egna problem ( kan få fps drops i ex DOD source)

Någon med tips vad man kan göra ?

Medlem

Provat låsa fps? vid nått värde, det brukar fungera bättre en att köra olåst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Provat låsa fps? vid nått värde, det brukar fungera bättre en att köra olåst.

hur låser man den ?

Medlem

öppna console och skriv fps_max 61

61 är alltså då fpsen du vill låsa den på

Medlem

Fps rör sig fortfarande...

Medlem

med tanke på botten och topp, så skulle jag sätta fps på max 47

edit.

såg inte ditt inlägg.

Men par saker som kan vara värda att testa,

1. uppdatera eller nedgradera grafikdrivrutiner.
2. uppdatera drivrutinerna för din hårdvara
3. köra windows update

Efter dom 3 punkterna skulle inte jag grotta mer skulle avinstallera cs, sen efter ominstalltion köra en defrag och testa igen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

testat allt redan.. Gick bra nu med 47 med botar, men på public gick fps,en ner ordetligt

Medlem
Skrivet av vuze2143:

testat allt redan.. Gick bra nu med 47 med botar, men på public gick fps,en ner ordetligt

Hur många cores har du i cpun? I launching options skriv -threads 4

Eller så många cores du nu har

Medlem

Redan testat den inställningen också tyvärr. Finns det någon config som förbättrar fps,en ?
Btw, underliga är att man fps ligger på stadiga 60 men att den droppar några sekunder i mellan varandra + att fps,en samt dropsen är detsamma oavsett till vilken upplösning jag kör, borde inte typ skit låg upplösning ge högre fps ?

1
Skriv svar