Medlem
Penn

Det kommer inte handla om Sean Penn, tyvärr. Men om pennor. Mer specifikt en penna.

Fick hem denna godingen idag och är väldigt nöjd. Mässing blandat med lite trä som man ser först då man fällt ut den. Made in Japan borgar för god kvalitet

Rent tekniskt vad gäller bilden är jag väl inte supernöjd, lite hårt blixtljus. Men jag är på tok för trött för att orka göra om det. Jag fastnade länge och väl framför min router som strulade och bestämde sig för att vi skulle leva internet-löst i flera timmar. Dumt.

Nu är allt i sin ordning igen i alla fall och då kan jag bjuda er på bilder.

Kameran är min arbetshäst Nikon D800E med ett Tamron 90 Macro. Nikon Ringblixt och hela rasket monterat på en Manfrotto makrosläde för att kunna justera fokus precist och rätt.
Jag körde mirror up på kameran för att slippa skak och sedan trådutlösare. Jag höll även en SB-900 blixt i handen snett uppifrån vänster för att slippa lite skuggor som störde mig.

Sjukt avancerat så här sent på kvällen men vad gör man inte

Trevlig kväll.

#blogg

Medlem
Medlem

Tänkte först på Penne Regati av någon anledning. Den pennan ser däremot ut som en patron. Du har läst manualen som ligger där va? Det kanske är en såndär spionpenna som man kan skjuta folk med och man vill ju inte att den skall gå av (av misstag).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Teller!

Haha, inte Penn Teller heller

Skrivet av conthox:

Tänkte först på Penne Regati av någon anledning. Den pennan ser däremot ut som en patron. Du har läst manualen som ligger där va? Det kanske är en såndär spionpenna som man kan skjuta folk med och man vill ju inte att den skall gå av (av misstag).

Det där låter ju helt livsfarligt! Jag ska aldrig mer ha den i fickan... tänk om den skulle gå av och ....

1
Skriv svar