"Deal with it"-Adam gör comeback med eget rymdspel

Robot
"Deal with it"-Adam gör comeback med eget rymdspel

Den tidigare Microsoft-anställde Adam Orth vill kombinera Half-Life, filmen Gravity och hyllade Journey.

#microsoft, #half-life, #journey, #gravity


Medlem
"Deal with it"-Adam gör comeback med eget rymdspel

404 i länken gubbar

Medlem
Skrivet av DaDuke:

404 i länken gubbar

Deal with it.

Medlem

Kul för honom, önskar dom lycka till.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Acriax:
Skrivet av DaDuke:

404 i länken gubbar

Deal with it.

Har "hanterat det".


signatur
Medlem

Om ni gillar rymden, och vill skjuta folk i fritt fall, så kan jag rekommendera Shattered Horizon

Kanske lite ont om folk då o då Helt tomt nuförtiden, men hittar man en populerad server så är det skitskoj ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Medlem
Citat:

Adam Orths målsättning är att kombinera förstapersonspusslandet i Half-Life, upptäckandet i Journey och stämningen i filmen Gravity.

+

Citat:

Ditt mål är att reparera en trasig rymdstation i omloppsbana runt jorden.

Namedrop overload. Får inte dessa 2 beskrivningar att gå ihop.

Är det alltså ungefär som i Counter-Strike där man kombinerat stämningen från Hurt Locker, multiplayer från ARMA och nivådesignen från Quake?

Medlem

Låter lite som:

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Citat:

Adam Orths målsättning är att kombinera förstapersonspusslandet i Half-Life, upptäckandet i Journey och stämningen i filmen Gravity.

+

Citat:

Ditt mål är att reparera en trasig rymdstation i omloppsbana runt jorden.

Namedrop overload. Får inte dessa 2 beskrivningar att gå ihop.

Är det alltså ungefär som i Counter-Strike där man kombinerat stämningen från Hurt Locker, multiplayer från ARMA och nivådesignen från Quake?

Ända sättet att få fram en idé är att använda referenser. Det är så man alltid gör när man ska presentera något som man vill skapa.

jag tycker att det ger en bra bild av hur spelet kommer bli.

Medlem

Den bästa är "I have a high paying job and can afford a great internet connection. Still can't play Sim City" haha


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Ända sättet att få fram en idé är att använda referenser. Det är så man alltid gör när man ska presentera något som man vill skapa.

jag tycker att det ger en bra bild av hur spelet kommer bli.

Absolut metoden kan jag förstå. Det jag syftar på dock är kombinationen som låter helgalen ihop. T.ex. upptäckandet i Journey är en oändlig oas av sand där man har sikte på horisonten, hans spel är en rymdstation.

I min observation låter det som Orth försöker dra en Molyneux.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av matnojje:

Ända sättet att få fram en idé är att använda referenser. Det är så man alltid gör när man ska presentera något som man vill skapa.

jag tycker att det ger en bra bild av hur spelet kommer bli.

Absolut metoden kan jag förstå. Det jag syftar på dock är kombinationen som låter helgalen ihop. T.ex. upptäckandet i Journey är en oändlig oas av sand där man har sikte på horisonten, hans spel är en rymdstation.

I min observation låter det som Orth försöker dra en Molyneux.

Jag tror han menar mekaniken inte något annat och då är inte oasen så väsentlig. Som till exempel om man vill göra en medeltidsfilm men man vill ha kamera åkningar som i blade runner.

Men ja han försöker nog ändå dra en Molyneux.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av matnojje:

Ända sättet att få fram en idé är att använda referenser. Det är så man alltid gör när man ska presentera något som man vill skapa.

jag tycker att det ger en bra bild av hur spelet kommer bli.

Absolut metoden kan jag förstå. Det jag syftar på dock är kombinationen som låter helgalen ihop. T.ex. upptäckandet i Journey är en oändlig oas av sand där man har sikte på horisonten, hans spel är en rymdstation.

I min observation låter det som Orth försöker dra en Molyneux.

Jag tror han menar mekaniken inte något annat och då är inte oasen så väsentlig. Som till exempel om man vill göra en medeltidsfilm men man vill ha kamera åkningar som i blade runner.

Men ja han försöker nog ändå dra en Molyneux.

Du tar mig för bokstavligt Jag menade inte att hans rymdstation kommer sakna sand. "Upptäckande" är ju inte riktigt en mekanik, snarare en metodik. Därmed kan jag inte hitta någon liknelse mellan att guida spelaren i en gigantisk, till synes tom och oändlig oas - jämte en rymdstation.

1
Skriv svar