Rust har sålts i över en miljon exemplar

Robot
Rust har sålts i över en miljon exemplar

Överlevnad är inte bara en trend, det är en guldgruva.

#garrys-mod, #rust, #dayz


Medlem
Rust har sålts i över en miljon exemplar

Ja, hans kassa kommer väl inte rosta i första taget.

Bra prisförslag För att citera Jean Banan:
Reporter: "Boxer eller string?"
Sean: "På mig eller på dig?"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja, hans kassa kommer väl inte rosta i första taget.

Bra prisförslag För att citera Jean Banan:
Reporter: "Boxer eller string?"
Sean: "På mig eller på dig?"

Vem citerar frivilligt ett pulver som Sean Banan? Gör om, gör rätt.

Medlem

Undrar vad det är som lockar så mycket med denna typ av spel, jag förstår inte helt... en kompis hade en teori om att det är för att spelen är svåra, men det kan knappast vara det, jag gissar att det handlar mer om att man spelar coop - att det är sandbox coop deluxe?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad det är som lockar så mycket med denna typ av spel, jag förstår inte helt... en kompis hade en teori om att det är för att spelen är svåra, men det kan knappast vara det, jag gissar att det handlar mer om att man spelar coop - att det är sandbox coop deluxe?

mycket coop, uförutsägbara situationer alá emergence, och ett "tech-tree" i crafting som ger dig samma expanderande upplevelse som något strategi-spel skulle göra ungefär.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad det är som lockar så mycket med denna typ av spel, jag förstår inte helt... en kompis hade en teori om att det är för att spelen är svåra, men det kan knappast vara det, jag gissar att det handlar mer om att man spelar coop - att det är sandbox coop deluxe?

Frihet, utforska, bygg själv, skydda dig mot hot. Finns säkert fler saker, men det är väl de som är de mest populära tror jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad det är som lockar så mycket med denna typ av spel, jag förstår inte helt... en kompis hade en teori om att det är för att spelen är svåra, men det kan knappast vara det, jag gissar att det handlar mer om att man spelar coop - att det är sandbox coop deluxe?

Jag skulle vilja påstå att det är persistence. Att allting inte nollställs när du lämnar servern. Att du har din karaktär som du kommer tillbaka till och som du har kämpat så mycket för att få den dit där den är nu att du verkligen, verkligen inte vill dö med den. Hade det inte varit persistent hade det inte varit så mycket lockelse med att utforska, överleva eller bygga saker då allt ditt arbete hade försvunnit inom en timme eller två när du lämnar servern.

Så persistence är basically den inte så hemliga igrediensen som gör att Rust, DayZ, Minecraft, Starbound, Terraria och 7 days to die fungerar.

Medlem

Roligt spel, tyvär tycker jag som många andra att gå runt och döda andra folk/baser är roligast

Medlem

Länken om snoppar och censur fungerar inte :/

Medlem
Skrivet av umegatron:

Länken om snoppar och censur fungerar inte :/

FZ har väl även de snoppcensur

Medlem

Halvtragiskt ändå att ett ofärdigt spel säljer bättre än fullständiga releaser.

Medlem

Det är en otrolig diskrepans mellan vad dom stora bolagen utvecklar för spel och vad folk vill ha för spel. Det borde vara kristallklart vid det här laget.

Folk vill bygga i öppna världar, skapa in-game communities, ha en avsevärd risk vs reward och möjlighet till att kunna fortsätta spelet i all evighet.
Överlevnad är också något som miljoner människor vill ha. Dvs en överhängande risk att dö och att förlora mycket (allt?) dom har i spelet.

Tänk om DICE gjorde ett "Day/Minecraft/Rust"-spel med deras grafik och ljud. Skulle sälja 10 miljoner på en vecka.
... om det hade lika mycket features som ovanstående spel så klart...

Medlem
Skrivet av Luftman:

Halvtragiskt ändå att ett ofärdigt spel säljer bättre än fullständiga releaser.

Varför är det tragiskt? Se bara på minecraft, det är roligt att vara med i utveckling utav spelet.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Halvtragiskt ändå att ett ofärdigt spel säljer bättre än fullständiga releaser.

Det visar ju bara att dessa "halvfärdiga" produkter ger spelarna mer makt att forma spelet tillsammans med developers, istället för att köpa ett "färdigt" spel och bli besvikna över att produkten de införskaffat troligtvis alltid kommer vara lika kass.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Luftman:

Halvtragiskt ändå att ett ofärdigt spel säljer bättre än fullständiga releaser.

Det visar ju bara att dessa "halvfärdiga" produkter ger spelarna mer makt att forma spelet tillsammans med developers, istället för att köpa ett "färdigt" spel och bli besvikna över att produkten de införskaffat troligtvis alltid kommer vara lika kass.

Sant, men early access spelen får inte kritiker recensera för dom är inte färdiga, funderar du på att köpa ett nytt spel så kan du alltid läsa recensioner på det innan.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Luftman:

Halvtragiskt ändå att ett ofärdigt spel säljer bättre än fullständiga releaser.

Det visar ju bara att dessa "halvfärdiga" produkter ger spelarna mer makt att forma spelet tillsammans med developers, istället för att köpa ett "färdigt" spel och bli besvikna över att produkten de införskaffat troligtvis alltid kommer vara lika kass.

Sant, men early access spelen får inte kritiker recensera för dom är inte färdiga, funderar du på att köpa ett nytt spel så kan du alltid läsa recensioner på det innan.

Varför recensera en produkt som inte är färdig? Det är som om en matkritiker skulle kommentera degen långt innan bakelsen är färdig. Nyckeln är ändå "påverka utveklingen". Samt att om man läser en recension så är det en subjektiv åsikt och om recensenten tycker något är king så kanske andra tycker det är kass. Att köpa en ofärdig produkt och sedan påverka för ett billigare pris än en fullversion som man inte kan påverka för fullpris låter vettigt, i alla fall om man inte är säker på slutresultatet. Så många fullversioner som släppts och floppat så har väl folk tröttnat på att köpa grisen i säcken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar