Mobilsuccén Flappy Bird är "borta för alltid"

Robot
Mobilsuccén Flappy Bird är "borta för alltid"

"För beroendeframkallande", säger utvecklaren. En person på Blocket begär 450 000 kronor för det, så någonting framkallar det...

#flappy-bird


Medlem
Mobilsuccén Flappy Bird är "borta för alltid"

Skräp spel och hoppas nintendo stämmer de som utvecklat det.

Medlem

Säljer min S4 med Flappy Bird 15 000:- har high score 50:)

Medlem

Herregud. Är man beredd att betala så mycket för ett trasigt spel så varsågod. Själv hade jag nog köpt det om jag kunnat, men nöjer mig med en apk som jag gärna tar emot ex 16.000:- för om någon är sugen?

Medlem

Irrelevant vad folk säljer skiten för.
Enda viktiga är vad folk är villiga att betala.

Medlem

Någon annan borde göra ett likadant spel fast med blå pelare och grön bakgrund och kalla det för Birdflapper. Eller använda en gris med vingar och kalla det för Flappy Pig.

Det torde vara riskfri affärsidé (bevisat fungerande koncept) för om Dong då plötsligt dyker upp och ska stämma på massa pengar så kan man ju lugnt konstatera att han är en hycklare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Detta är så förstorat så att det är löjligt.

Medlem

Va fan, jag som raderade spelet för bara någon dag sedan!. Förstår verkligen inte hur folk är villiga att betala dessa summor för ett värdelöst spel som detta :S. Finns det verkligen folk som betalar 10k+ för det eller är det bara massa troll snack som cirkulerar?

Medlem

Kommer aldrig vara borta så länge internet finns. Att leta reda på en apk-fil är inte så svårt. Bara att googla.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Skräp spel och hoppas nintendo stämmer de som utvecklat det.

Jaså du. Vad skulle Nintendo stämma Nguyen för då? För att han inkräktar på deras patent av gröna pixelrör?

Medlem

Om det finns idioter som betalar skitmycket pengar för detta i efterhand, så... *double facepalm*


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Undrar hur många som hellre betalar flera tusen kronor för en fungerande kopia än installerar en piratkopierad .apk-fil.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av RaymonD:

Skräp spel och hoppas nintendo stämmer de som utvecklat det.

Jaså du. Vad skulle Nintendo stämma Nguyen för då? För att han inkräktar på deras patent av gröna pixelrör?

Medlem
Skrivet av estling:

Säljer min S4 med Flappy Bird 15 000:- har high score 50:)

Haha Robert då Jag har bara 38

Inaktiv
Skrivet av karbon:

Va fan, jag som raderade spelet för bara någon dag sedan!. Förstår verkligen inte hur folk är villiga att betala dessa summor för ett värdelöst spel som detta :S. Finns det verkligen folk som betalar 10k+ för det eller är det bara massa troll snack som cirkulerar?

ja det finns det, fann en telefon som såldes på ebay för 43.000 inom betala direkt med flappy på. 6 stycken hade bjudit på den. Någon kommer säkerligen betala på direkten bara han/ hon har så mycket pengar.

Medlem

Jag kommer aldrig förstå mig på folk som blir beroende av sån skit. Sen kommer jag aldrig förstå mig på folk som inte förstår att det inte är något märkvärdigt med spelet. Det är så omärkvärdigt att det redan finns en eller flera kopior på det, här är en som spelas direkt i browsern... http://ellisonleao.github.io/clumsy-bird/

Varför skulle det här öht kosta någonting? Det tar en duktig programmerare en kväll att slänga ihop det här...

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av karbon:

Va fan, jag som raderade spelet för bara någon dag sedan!. Förstår verkligen inte hur folk är villiga att betala dessa summor för ett värdelöst spel som detta :S. Finns det verkligen folk som betalar 10k+ för det eller är det bara massa troll snack som cirkulerar?

ja det finns det, fann en telefon som såldes på ebay för 43.000 inom betala direkt med flappy på. 6 stycken hade bjudit på den. Någon kommer säkerligen betala på direkten bara han/ hon har så mycket pengar.

Garanterat inga seriösa bud, marknaden lär vara överfull av personer som nu vill sälja sina telefoner för att de (som miljoner andra) har spelet så det lär inte vara svårt att få tag på spelet till ett vettigt pris om man nu skulle vilja skaffa det.

KoP
Medlem
Citat:

Mobilsuccén Flappy Bird är "borta för alltid"

Bra. Nu behövs det bara rensar upp bland annat junk på Android store.

Annars kan man ju alltid söka på Flappy Pig eller Flappy Fish om man är så kåt på ett så pass simpelt och risigt spel såsom Flappy bird var.

Skribent
Skrivet av KoP:
Citat:

Mobilsuccén Flappy Bird är "borta för alltid"

Bra. Nu behövs det bara rensar upp bland annat junk på Android store.

Annars kan man ju alltid söka på Flappy Pig eller Flappy Fish om man är så kåt på ett så pass simpelt och risigt spel såsom Flappy bird var.

Eller... Flappy Doge!
http://www.dogetek.co/game/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av karbon:

Va fan, jag som raderade spelet för bara någon dag sedan!. Förstår verkligen inte hur folk är villiga att betala dessa summor för ett värdelöst spel som detta :S. Finns det verkligen folk som betalar 10k+ för det eller är det bara massa troll snack som cirkulerar?

ja det finns det, fann en telefon som såldes på ebay för 43.000 inom betala direkt med flappy på. 6 stycken hade bjudit på den. Någon kommer säkerligen betala på direkten bara han/ hon har så mycket pengar.

Garanterat inga seriösa bud, marknaden lär vara överfull av personer som nu vill sälja sina telefoner för att de (som miljoner andra) har spelet så det lär inte vara svårt att få tag på spelet till ett vettigt pris om man nu skulle vilja skaffa det.

tror inte alla är oseriösa så, vissa kanske det säger jag inget om. Men det finns alltid dom här sorgliga själarna som betalar vad som helst.

Medlem

highscore 99! FML!


signatur

Ducati Streetfighter 848

KoP
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av KoP:
Citat:

Mobilsuccén Flappy Bird är "borta för alltid"

Bra. Nu behövs det bara rensar upp bland annat junk på Android store.

Annars kan man ju alltid söka på Flappy Pig eller Flappy Fish om man är så kåt på ett så pass simpelt och risigt spel såsom Flappy bird var.

Eller... Flappy Doge!
http://www.dogetek.co/game/

Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!

Inaktiv

det kanske va vietcong som tyckte han blev för mkt kapitalist

Medlem

Utan någon direkt koll, men borde inte detta finnas på diverse torrentsidor redan?
Och om så är fallet, vad är då skillnaden på ett piratex och ett genuint?

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Utan någon direkt koll, men borde inte detta finnas på diverse torrentsidor redan?
Och om så är fallet, vad är då skillnaden på ett piratex och ett genuint?

det finns det, det finns några torrenter så du kan ladda ner flappy om du så vill

Medlem

spelet var ju bland det sämsta och tråkigaste jag spelat.. pallade 2min sen var det inget roligt längre om det ens var..?

Medlem

Säljer fan min S4 då med, 15.000 begär jag


signatur

The King is Back

Medlem

Förstår inte vad grejen är, "spelet finns inte längre !?!?! :S:S:S"
Jo det finns det, finns .apk filer med hela skiten spritt runtom den världsbredawebben.

Ifall det nu finns sådana fläsknyllen som hellre pyntar 15 lök för en mobil med spelet än att göra några knapptryck, koppla in mobilen i datorn och installera det, så börjar jag sannerligen tappa hoppet på mänskligheten.

Medlem

Seriöst? Någon som faktiskt tror att orsaken till borttagandet är vad han uppger? Hmpf... knappast.

Dessutom så finns spelet kvar på torrent-sidor... och några "kloner" är ute på Google Play och iTunes Store.

BTW... testade spelet igår och det var inte ens kul i en minut.

Medlem

Relevant: http://www.reddit.com/r/Games/comments/1xm4h2/flappy_bird_cov...

Fz är tydligen också för lata för att göra en google search.

12
Skriv svar