Goat Simulator släpps till PC

Robot
Medlem
Goat Simulator släpps till PC

lite dyrt för ett trollgame.. o.O

Medlem

Ja lite för dyrt. 5 dollar hade varit acceptabelt

Medlem

vet inte vad jag ska säga men vad var det jag precis tittade på?

Medlem
Skrivet av Holmann:

vet inte vad jag ska säga men vad var det jag precis tittade på?

En get som du själv får styra, GOTY!

Medlem

Släpper dom DLCs senare till spelet?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kan man ens kalla det där för ett SPEL? Va?

Medlem

Hade varit värt det tiodubbla, GOATY!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

10 dollar är fan lite saftigt för det här, det kan jag hålla med om...

Lyckligtvis lär det hitta till reabacken rätt snabbt, och/eller inkluderas i någon Steam-rea ganska omgående.

Medlem

Får väl ta och förbäääääställa då

Medlem

Lika bra att köpa och installera, så man kan lägga ut PCn på Ebay för 10000000000000000000000000000 dollar när spelet dras tillbaka p.g.a. utvecklarens plötsliga konvertering till militant djurvän...

Bräääääk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hoppas det finns multiplayerstöd för deathmatch!

Medlem

Ingen bääästseller, jag hoppar nog över detta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köper om de firrar multiplayer.

Medlem

Älskar folk som gnäller över kostnaden på ~65:-, dags att kravla ur mammas källare och tjäna lite pengar kanske.

Jag hade lätt gett 150:- för detta mästerverk. 200+ om det inkluderar multiplayer.

Medlem

10 dollar är väl ca 65-70 spänn i dagsläget...det är ju värt det! och knappt några pengar ens

Medlem
Skrivet av tirim4:

Köper om de firrar multiplayer.

Q: Will there be multiplayer?

A: Sadly no, Goat Simulator is a very physics-heavy game, and that wouldn’t synchronise well in multiplayer.
'

Medlem

HAHA! Well många spel i 10$ jag ska ha före detta den saken är säker!

Medlem
Skrivet av Exxo:

Kan man ens kalla det där för ett SPEL? Va?

Kan man kalla Call of Duty ett spel så kan man säkert kalla detta ett spel. (Jag var bara tvungen!)

Allvarligt talat dock, ja, det kan man väl. Annorlunda, men ser inte varför man inte skulle kunna. Finns ju en hel del spel som är ganska knasiga i sinna former, i detta råkar man helt enkelt vara en get istället för en människa.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Älskar folk som gnäller över kostnaden på ~65:-, dags att kravla ur mammas källare och tjäna lite pengar kanske.

Jag hade lätt gett 150:- för detta mästerverk. 200+ om det inkluderar multiplayer.

Det kan vara svårt att skoja till det på internet ibland... Lätt hänt att man bara låter ganska skitnödig.

Din oprovocerade attityd åsido så har du dock en poäng. Hade fan glömt att dollarn stod så lågt. Så ja - har man inte råd med en engångsutgift på 65 kronor så har man nog andra problem än det, för då är man nog på väg att bli hemlös.

Tycker spelidén är härlig, får se hur långt de faktiskt tar spelet designmässigt. Visar det sig inte vara mer än ett ihoprafsat tech demo (även om det är stabilt) så kan man diskutera om mer än 10 dollar är resonabelt.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Kan man ens kalla det där för ett SPEL? Va?

Är ett spel endast något som har en handling? I såna fall tänk om, för detta är lika mycket ett spel som t.e.x bf, cod, mario och andra spel.

Dock var detta från början, bara något som skaparna lekte med. Det var inte tänkt först att släppas till allmänheten

Medlem
Medlem

Varför skulle någon ö.h.t vilja "spela" den här skiten? Har man ens sett "gameplay" videos då?
Sorgligt... Bara sorgligt...


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv
Skrivet av kallamamran:

Varför skulle någon ö.h.t vilja "spela" den här skiten? Har man ens sett "gameplay" videos då?
Sorgligt... Bara sorgligt...

Ja folk har sett gameplay din mähä, det är ju därför folk vill spela det. Enda sorgliga här är din kommentar

Skrivet av kallamamran:

Varför skulle någon ö.h.t vilja "spela" den här skiten? Har man ens sett "gameplay" videos då?
Sorgligt... Bara sorgligt...

Det är ju en del av charmen, att det är buggigt, löjligt och tramsigt. Men ärligt talat. Visst har du, precis som vi alla andra - någonsin undrat hur det skulle vara att "spela" get och snurra en yxa i ett halsband?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det har gått inflation i hela early access/Beta test/ e t c och det kommer inte att gynna spelutvecklingen. Hur då, tänker du..
Well, det är inte bra när marknaden inte är kritisk. Halva utbudet på Steam just nu är halvfärdiga spel i Alfa/beta stadiet och företagen har börjat lära sig att om man bara visar upp häftiga trailers och spänner musklerna ordentligt i sina brandtal varför du skall investera i deras projekt så kommer pengarna rulla in. Problemet med detta är att det inte ställs några krav på utvecklarna. Om du plötsligt har fått in 100 mille finns det inte något insitament kvar att varken ligga i eller ens slutföra projektet. Pojkarna och flickorna som lägger sina pengar i deras fickor har inte heller några verktyg för att kontrollera eller vara med och styra. Något som man har normalt i ett projekt. Så effekten av detta kommer att bli att det är allmänt accepterat att man släpper ÄNNU mindre färdiga spel och lever på att folk inte ser med nyktra ögon mellan raderna på alla löften om loot och gröna skogar.
Och jag tycker det är lite märkligt att EA/DICE får så mycket skäll för BF4 och dess halvfärdiga utförande när samma människor glatt slänger 100 kronor i sjön för något som bara KANSKE kommer att bli bra eller ens släppas.

Jag låter lite negativ kanske, men 5 dollar för skit är 5 bortkastade dollar även om det inte är så mycket pengar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

I goat to have this bä-ä-ä-ä-ä-äd game

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Älskar folk som gnäller över kostnaden på ~65:-, dags att kravla ur mammas källare och tjäna lite pengar kanske.

Ironiskt nog är det samma personer som lätt ger 85 spänn för ett meal på Burger King. Eller gnäller över en app som kostar 35 kr och sedan köper ett par öl för 70 kr / st på krogen. Gnäller över en mikrotransaktion på 15 kr för att sedan köpa en 350 kronors T-shirt bara för att det skall vara "rätt" märke.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kallamamran:

Varför skulle någon ö.h.t vilja "spela" den här skiten? Har man ens sett "gameplay" videos då?
Sorgligt... Bara sorgligt...

Det är ju en del av charmen, att det är buggigt, löjligt och tramsigt. Men ärligt talat. Visst har du, precis som vi alla andra - någonsin undrat hur det skulle vara att "spela" get och snurra en yxa i ett halsband?

Ha ha... Vi är alla olika Lyckligtvis!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

12
Skriv svar