Över 4000 överlevare bannas från Rust

Robot
Över 4000 överlevare bannas från Rust
Medlem
Över 4000 överlevare bannas från Rust

Kära FZ:a för en som inte spelat Rust. Hur fuskar någon i ett spel som Rust?

Medlem

hur och varför fuskar man på Rust? känns lite meningslöst

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Kära FZ:a för en som inte spelat Rust. Hur fuskar någon i ett spel som Rust?

Genom att använda scripts för att spawna föremål, använda speed hack och flyga runt som en dåre


signatur

I got an offer you cant refuse!

Skribent

Sökt runt lite och det verkar som vissa med trasig moralkompass drar hem program som gör att de kan flyga, gömma sig inuti stenar (och skjuta ut) samt förbättra siktet med klassisk aimbot.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

hur och varför fuskar man på Rust? känns lite meningslöst

Wallhacks, flygande, one-shots, auto-aim, odödlighet etc etc. Försökte på spelet i någon timme och om det inte var Pelle p12 som skrek obseniteter om ens mamma och Hitler så var det Kalle p17 som körde med aimbots och annat hack. Tror jag stötte på kanske 2-3 spelare som körde "rent" och var hyffsat trevliga. Fullständigt menlöst och tråkigt spel.

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

hur och varför fuskar man på Rust? känns lite meningslöst

Varför fuskar man ÖVERHUVUDTAGET? är lika meningslöst vilket spel det än gäller!

Medlem

Tack och lov. Hoppas det funkar bra.
Är ju nog med den befintliga spelmekanikens brister som gör att folk missbrukar buggar och glitches. Hackers ovanpå det i ett sånt laglöst lir som Rust blir bara en pannkaka av alltihop

Medlem

Mm fuskare skulle fan bli av med hela sitt steamkonto och alla sina spel! (Lite överdrivet jag vet men jag avskyr fuskare).


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Kära FZ:a för en som inte spelat Rust. Hur fuskar någon i ett spel som Rust?

Klassiska fusk som i vilket fps som helst, aimbot, wallhack, speedhack, osv.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Mm fuskare skulle fan bli av med hela sitt steamkonto och alla sina spel! (Lite överdrivet jag vet men jag avskyr fuskare).

Dom borde dra bort möjligheten att spela online i alla steam titlar, så kan dom springa runt och fuska, på egna tomma lan servrar eller i singleplayer.

Man har ju liksom inget att göra i en online community ifall man fuskar.

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

hur och varför fuskar man på Rust? känns lite meningslöst

För att trolla, eller ha ett övertag över andra spelare som inte fuskar och minimera risken att själv dö och behöva göra om allt? Jag ser inte poängen med att fuska i ett sånt här spel, men tydligen så finns det en hel del som ser en poäng i det.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Milky_81:

Mm fuskare skulle fan bli av med hela sitt steamkonto och alla sina spel! (Lite överdrivet jag vet men jag avskyr fuskare).

Dom borde dra bort möjligheten att spela online i alla steam titlar, så kan dom springa runt och fuska, på egna tomma lan servrar eller i singleplayer.

Man har ju liksom inget att göra i en online community ifall man fuskar.

Var inte det lite av idén med VAC banning, eller minns jag fel?

Medlem

Har hört att det är många som har blivit bannade pga att de har klagat över att det är många som fuskar och angivit fuskare vid namn hos deras support.

Medlem
Medlem
Skrivet av Nercis:

Har hört att det är många som har blivit bannade pga att de har klagat över att det är många som fuskar och angivit fuskare vid namn hos deras support.

Jag hörde att månen kan trilla ner om man stirrar på den

Medlem
Skrivet av BoZo:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Milky_81:

Mm fuskare skulle fan bli av med hela sitt steamkonto och alla sina spel! (Lite överdrivet jag vet men jag avskyr fuskare).

Dom borde dra bort möjligheten att spela online i alla steam titlar, så kan dom springa runt och fuska, på egna tomma lan servrar eller i singleplayer.

Man har ju liksom inget att göra i en online community ifall man fuskar.

Var inte det lite av idén med VAC banning, eller minns jag fel?

kanske är så det är, lol på mig x)

Medlem

Fusk är kul i vissa solo-spel men i multiplayerspel så känns det bara helt meningslöst.

Typ unlimited ammo/godmode i GTA för att fucka upp allt. Säg inte att fusk aldrig är kul.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Nercis:

Har hört att det är många som har blivit bannade pga att de har klagat över att det är många som fuskar och angivit fuskare vid namn hos deras support.

Jag hörde att månen kan trilla ner om man stirrar på den

Originellt.. Kolla in MaskedGamer på youtube. han förklarar de bättre än vad jag kan.

Medlem

Så länge någon kan "vinna", "ligga högst upp/etta i en statistisk lista" i ett multiplayerspel, kommer folk fuska.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv
Skrivet av Milky_81:

Mm fuskare skulle fan bli av med hela sitt steamkonto och alla sina spel! (Lite överdrivet jag vet men jag avskyr fuskare).

Varför är det överdrivet? jag håller med dig så, måste man fuska så kan man lika gärna bli av med alla spel med och sin användare. Dom förtjänar det för dom är patetiska

Inaktiv
Skrivet av Mithos-SWE:

Så länge någon kan "vinna", "ligga högst upp/etta i en statistisk lista" i ett multiplayerspel, kommer folk fuska.

Det är ju inte bara därför och det finns ingen som precis kan vinna i rust, det handlar om att överleva. Finns inga stats eller något sådant i det. Dom fuskar för att jävlas med andra.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Har hört att det är många som har blivit bannade pga att de har klagat över att det är många som fuskar och angivit fuskare vid namn hos deras support.

Dom blir endast bannade på deras forum i ca 1 vecka p.g.a. att man får inte hänga ut folk då dessa personer oftast har namngett personer som fuskar!! Man kan fortfarande spela spelet

Medlem

Tycker inte helt 100 om "if banned forever banned" metoder. Gäller det ett enskilt spel eller din specifika kopia gällande online så är det lugnt men jag gillar själv att ibland använda tweaks och liknande för att optimera eller förgylla spel ibland. Ett perma ban på steam kontot hade då varit förödande. Punkbuster är ett skräckexempel på detta som sparkade en helt slumpartat med varierade skumma varningar ända sen BF2 kom ut, inga bans dock som tur är.

Ett exempel på en tweak jag kört är att använda ett program som komprimerade texturerna i Chivalry för att få bort stuttering och största delen av pop-ins när spelet laddar in dom (togs från en Fallout 3 mod). Detta är säkert hyper suspekt beteende för ett antifusk program men har likväl inte ändrat något visuellt som märks förutom en prestandaökning. Inga fördelaktiga texturersättningar eller modellbyten var inblandade.

Vad är egentligen risken med att först dela ut temp bans innan det blir permanent? Fler som "provar på" ett fusk för dom vet att första gången gör det inget då man bara är temp bannad? Fusk användare får en andra chans att tweaka sina fusk för att undvika igenkänning andra gången? Iaf vill man gärna inte åka dit med perma ban för man är nyfiken och gillar experimentera lite för att förbättra sin upplevelse med icke-fördelar. Nu pratar jag mest om VAC då Rust uppenbarligen bara bannar dig från officiella servrar.

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Fusk är kul i vissa solo-spel men i multiplayerspel så känns det bara helt meningslöst.

Typ unlimited ammo/godmode i GTA för att fucka upp allt. Säg inte att fusk aldrig är kul.

Stor skillnad på MP och SP, det handlar om att folk fuskar för att sabba för andra. Inte att du fuskar och förstör för NPCer, går inte att jämföra alls.

[edit] missade att du skrev om mp så jag tar tillbaka det jag skrev

Medlem

Fuskare är fuskare och har inget i onlineläget att göra. Däremot tycker jag att man ska få pilla med produkterna.. hmm.

Men fördelarna väger över nackdelarna när jag tänker att ingen får pilla på inställningar osv. Heldre ett helt fungerande multiplayerläge än att några entusiaster ska få pilla och optimera. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Kära FZ:a för en som inte spelat Rust. Hur fuskar någon i ett spel som Rust?

man fuskar genom speedhack eller liknande.
sedan borde dem ta bort att admins kan på vissa servrar få saker genom fusk som bara dem kan få/skapa.
man kanske kan raida deras hus för att få det men de brukar ha fuskat så inte värt försöket

Medlem

Att fuska online är ju så poänglöst tycker jag. Man erkänner att man inte är bra och att man istället låter datorn vinna, och egentligen behöver man inte spela alls för att om du låter ett fusk vinna över en motståndare, så är det inte du som vinner.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Fusk är kul i vissa solo-spel men i multiplayerspel så känns det bara helt meningslöst.

Typ unlimited ammo/godmode i GTA för att fucka upp allt. Säg inte att fusk aldrig är kul.

Håller med, jag är precis likadan. Aldrig fusk online, och aldrig att jag förstör en SP upplevelse med fusk, det kommer efter man njutit av verket i dess tänkta form. Ex som i GTA när man går berserk och maximerar med fusk för totalt mayhem. Fruktansvärt kul.

Vet inte om de som fuskar i onlinespel har en skev självbild (eller helt enkelt vill få makt där man kan?), eller helt enkelt inte klarar av att njuta av momenten och finna nöje i resan som spelet består av (men har ändå bestämt sig för att man är ju en gamer och nu ska gilla detta spelet) och förbigår kärnan och försöker stilla sin tristess med att försöka låta poäng (utan ansträngning) vara tillfredsställande.

Måste ju vara en person som behöver kompensera för en bristande kontroll i sin vardag?

Tror problemet ligger i att man missar huvudsaken som är att spel ska upplevas och ge en tillfredsställande känsla(eller inte) när man också klarar ut det. Känns lite som man betalar för en prinsesstårta och sedan skrapat man bort allt utom sista tårtbotten och sedan börjar man mumsa på den.

Min poäng är nog att en psykologisk profil av en rejäl fuskare nog inte skulle visa på en fullt funktionell och välmående vardag med bra balans på krav och förmåga hehe. Inte för att någon har en perfekt balans och hantering av vardagen i alla lägen men ta med en nypa salt så fattar man väl vad jag nosar efter.

Medlem

En gång fuskare alltid fuskare

12
Skriv svar