EA: Battlefield 4 är en mycket framgångsrik produkt

Robot
EA: Battlefield 4 är en mycket framgångsrik produkt
Medlem
EA: Battlefield 4 är en mycket framgångsrik produkt

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vänta med att uttala er tills ni släppt nästa BF spel eller SimCity spel, då får ni se hur stor skadan verkligen är.

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

När det var nytt var det 2 krashar på 10 minuter speltid

Medlem

Tänk hur bra BF4 hade varit om EA inte var inblandade.

Medlem

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

Vad har den för specs?

Medlem

EA: Fan va bra vi är

Reporter: Men många spelar tycker inte det.
EA-representant: Jag vet inte om jag kan gå med på det uttalandet, för vi gör bara bra saker.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Lite OT. Men hur är aktiviteten på BF3 numera? För Er som är aktiva BF-gamers.

Medlem

Jag gillar spelet och gameplayet men ångrar mitt köp.

Medlem

Fruktansvärt hur de behandlar konsumenterna.

Medlem
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Inaktiv

Det är bevisat (igen)! EA tänker bara på pengar!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Vem sa att jag inte uppgraderat grafikkortet
Det sitter ett MSI 7950 i den.

Medlem

Är säker på att 90% dom köpte det vid launch har avinstallerat spelet. Skulle inte kalla det lyckat trots att det har varit en guldgruva för EA. Jävla bajsföretag.

Inaktiv

EA i ett nötskal, många som klagat till dom men dom verkar ha sopat undan dom grejerna och bara tagit emot den där positiva responsen från folk som det verkligen funkat för.

Undrar vad dom kommer göra om man skulle sätta sig och riktigt sitta och vräka ur sig saker om bf4 i deras forum. Skulle inte förvåna mig då att dom tar bort alla ens spel och bannar en i 10 år sedan måste man be om ursäkt för sina falska påståenden och sedan betala full summa för spelen dom tog från dig.

EA brukar ju inte tåla att man ogillar hur deras spel är om något är fel så

Inaktiv
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

klart det är, sitter på en dator från 95 och lirar bf4 på super ultra.

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

Vad har den för specs?

Dubbla Xeon 4 core@3ghz. Så totalt 8 kärnor.
14gb 667mhz ram.
SSD
MSI 7950
Bootcamp Win 8.1

Moderator | Testpilot
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Vem sa att jag inte uppgraderat grafikkortet
Det sitter ett MSI 7950 i den.

Men då är det ju inte exakt en Mac Pro från 2007 eller hur?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Vem sa att jag inte uppgraderat grafikkortet
Det sitter ett MSI 7950 i den.

Men då är det ju inte exakt en Mac Pro från 2007 eller hur?

Nej, det är en sanning med modifikation.
Men min poäng är att för första gången så spelar jag ett spel som utnyttjar 100% av prestandan i min Mac. I tidigare spel så har 4 kärnor stått på idle medans 4 gått på 100%. Och 4 kärnor har inte varit tillräckligt för att mata på grafikkortet så att det går på 100%. Där får jag nog säga att Dice har lyckats riktigt bra denna gång.

Spel som te.x Arma3 är helt ospelbart på samma dator. Propparna står och gäspar på 40% och grafikkortet på 20%. Om någon har tips hur man får det att smida bättre så mottages tips med öppna armar.

Inaktiv
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av erOkKs:

Efter mantle introducerades så tuggar min Mac Pro från 2007 Bf4 på Ultra. Well done Dice!

*facepalm*
100% skitsnack. Grafikkorten som kom 2007 är inte ens ett minimum krav.

Vem sa att jag inte uppgraderat grafikkortet
Det sitter ett MSI 7950 i den.

Men då är det ju inte exakt en Mac Pro från 2007 eller hur?

Nej, det är en sanning med modifikation.
Men min poäng är att för första gången så spelar jag ett spel som utnyttjar 100% av prestandan i min Mac. I tidigare spel så har 4 kärnor stått på idle medans 4 gått på 100%. Och 4 kärnor har inte varit tillräckligt för att mata på grafikkortet så att det går på 100%. Där får jag nog säga att Dice har lyckats riktigt bra denna gång.

Spel som te.x Arma3 är helt ospelbart på samma dator. Propparna står och gäspar på 40% och grafikkortet på 20%. Om någon har tips hur man får det att smida bättre så mottages tips med öppna armar.

köp en pc, sådär fick du ett tips

Medlem
Skrivet av Phyton:

Tänk hur bra BF4 hade varit om EA inte var inblandade.

Tänk hur mycket mindre resurser(pengar) Dice hade haft utan EA.... Myntet har som alltid två sidor, En win-win hade varit om EA kastat påsen med pengar på Dice och sagt gör er egen grej - betala tillbaka när ni kan. Världen ser tyvärr inte riktigt ut så när man hanterar stora summor (vanligtvis av andras) pengar.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Phyton:

Tänk hur bra BF4 hade varit om EA inte var inblandade.

Tänk hur mycket mindre resurser(pengar) Dice hade haft utan EA.... Myntet har som alltid två sidor, En win-win hade varit om EA kastat påsen med pengar på Dice och sagt gör er egen grej - betala tillbaka när ni kan. Världen ser tyvärr inte riktigt ut så när man hanterar stora summor (vanligtvis av andras) pengar.

De hade släppt ett färdigt spel fast kanske inte med lika många features. Välj själv.

Medlem

Ea retorik, produkten var ju problemfylld, men det sålde bra, så vi fortsätter så.

Äckliga är vad dom är. Det har ju bevisats så många gånger nu att EA skiter i spel och kunder, bryr sig bara om försäljnings siffror.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vänta med att uttala er tills ni släppt nästa BF spel eller SimCity spel, då får ni se hur stor skadan verkligen är.

Ingen skada skedd för BF. BF5 kommer sälja som smör.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Börjar bli orolig hur Dragon Age Inquisition kommer att se ut när det släpps...hoppas inte EA lägger näsan i blöt allt för mycket i det.

Medlem

På kortsiktigt håll kan jag förstå dem, men jag är övertygad om att det har skadat EA på lång sikt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

Förlåt. Skall försöka sluta vara så nöjd trots minimala problem hela tiden. Jävla störigt beteende.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Preed:

Jag köpte BF4 för någon vecka sen och har inte haft några problem. Två krasher på 10 timmar speltid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock.

"Jag köpte min Audi A4 för någon vecka sedan och har inte haft några problem. Två motorhaverier på 10 timmar körtid. Nöjd. Antar att dom hunnit patcha en del dock."

När ska folk sluta acceptera trasiga produkter enbart för att det gäller spel eller datorprodukter över lag. Skamligt.

Förlåt. Skall försöka sluta vara så nöjd trots minimala problem hela tiden. Jävla störigt beteende.

Är klart ok att vara nöjd med sitt köp, indirekt är jag riktigt nöjd över BF4a men med tanke på hur EA är och skött allting så är enda inställningen som är OK imo är att vara kritisk och mer.

Bara för ett köp känns ok betyder det inte att dom som levererat varan är ok och inte ska kritiseras.

123
Skriv svar