tandvärk från helvetet å pank

tandvärk från helvetet å pank

blir trött och ledsen på samma gång...fått problem med en tand så sökt hjälp så klar..förklarade att jag var fattig så första besöket blev det en titt alla 3 min i munnen och hemskickad med löfte om att dom skulle skicka ett kostnads förslag inget hände..
sökte akut till annan tandläkare som gjorde en tillfällig lagning och gav mig ett kostnads förslag på plats..pratade med socialen som sade prata med tandläkaren....
pratade med tandläkaren igen efter detta...som sade återigen som sade socialen måste hjälpa dig detta är AKUT...pratade med socialen som sade vi ska prata med tandläkaren igen.....
hela kalaset har kostat mig 400*3+ 38*8 kr för inget och nu börjar lagningen ge sig å jag är pank efter allt detta 7 dagar till lön och värdens tandvärk som jag inte kan lösa om jag ine hostar fram över 4 tusen eller i alla fall en resa dig så dom kan laga det tillfälligt igen....tack socialen för allt krångel så jag nu får sitta hemma med tandvärk utan ens smärtstillande..

bli aldrig sjukskriven och få dåliga tänder utan att ha vänner eller familj säger jag er bara då får ni lida ännu värre

smärta:/

#blogg


signatur

New life, New hope

Medlem
tandvärk från helvetet å pank

Det låter inte roligt.

Det finns ett visst statligt tandvårdsstöd som man kan få genom Försäkringskassan. Det är inte många kronor men kanske en liten hjälp på vägen. Ring till Förskingringskassan, eller förlåt, Försäkringskassan och hör vad som gäller.

Åh andra sidan... Med tanke på Försäkringskassans handläggningstider så har varenda tand ruttnat bort i munnen på dig innan du får svar.

Medlem

Går du till privat tandläkare eller Folktandvården? Har för mig att man kan få faktura som ska betalas inom 10 dagar om du går till Folktandvården, det har jag fått förut. Tycker Soc ska stå för det där 4000 kr som du behöver så du kan få din tand lagad nu, eftersom det är de som har krånglat till de så mycket Hoppas det löser sig iaf.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

tandvårds bidraget har dom redan dragit från mig på första besöket....
folktandvården jag har tyvärr en skuld så det gick absolut inte för sig trots fast inkomst och att kronofogden kunde häva sin utmätning för mina tänder..tycker jag med dom kunde göra eller i alla fall låna ut pengarna så länge...och snäll som jag är betalade jag fakturorna i första hand...kanske skulle tänkt på att lagningen kundesläppa


signatur

New life, New hope

Medlem

Tråkigt att höra. Tycker det är för jävligt rent allmänt att man ska betala så mycket för tandvård här i Sverige när den mesta annan vård är mer eller mindre gratis.

Men ett tips kan ju vara att komma in till tandläkaren med en pappersbit skriven på kass svenska "illegal invandrare, kan ingen svenska" och sedan gå den vägen för att få det gratis

Medlem

Mycket tråkigt att läsa... Oj oj oj..

Men hur började du få ont i tanden? Är själv orolig över mina tänder och borstar de morgon och kväll.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

jag är blond och blå ögd så den blir svår:P

ja du jag vet inte har kass ekonomi så skött så gott jag kan och äter inte godis eller dricker dricka men det verkar intehjälpa ett skit


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar