Goat Simulator släpps till PC

Inaktiv
Skrivet av azynkron:

Det har gått inflation i hela early access/Beta test/ e t c och det kommer inte att gynna spelutvecklingen. Hur då, tänker du..
Well, det är inte bra när marknaden inte är kritisk. Halva utbudet på Steam just nu är halvfärdiga spel i Alfa/beta stadiet och företagen har börjat lära sig att om man bara visar upp häftiga trailers och spänner musklerna ordentligt i sina brandtal varför du skall investera i deras projekt så kommer pengarna rulla in. Problemet med detta är att det inte ställs några krav på utvecklarna. Om du plötsligt har fått in 100 mille finns det inte något insitament kvar att varken ligga i eller ens slutföra projektet. Pojkarna och flickorna som lägger sina pengar i deras fickor har inte heller några verktyg för att kontrollera eller vara med och styra. Något som man har normalt i ett projekt. Så effekten av detta kommer att bli att det är allmänt accepterat att man släpper ÄNNU mindre färdiga spel och lever på att folk inte ser med nyktra ögon mellan raderna på alla löften om loot och gröna skogar.
Och jag tycker det är lite märkligt att EA/DICE får så mycket skäll för BF4 och dess halvfärdiga utförande när samma människor glatt slänger 100 kronor i sjön för något som bara KANSKE kommer att bli bra eller ens släppas.

Jag låter lite negativ kanske, men 5 dollar för skit är 5 bortkastade dollar även om det inte är så mycket pengar.

Tycker du pratar rätt mycket strunt, det är ingen skillnad på early access och ett icke early. Du vet aldrig hur som haver vad du kommer få för dina pengar, även ett spel från EA eller ett annat storföretag släpper ej färdiga spel som dom sedan skiter i totalt, så lägg ner det där snacket.

Sitter inte heller större företag och visar häftiga trailers och spänner musklerna med fastän det visar sig att spelet är helt annorlunda när det sedan släpps. Det är alltså ingen jävla skillnad alls.

Medlem

Detta spel på fyllan.

Medlem

Ser onekligen intressant ut, men jag fortsätter nog springa runt som get i ARMA II istället


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Ska bli kul att se Robbaz lira detta!

Inaktiv
Skrivet av POOLBOY:

10 dollar är väl ca 65-70 spänn i dagsläget...det är ju värt det! och knappt några pengar ens

jo, om man jobbar som cnc-operatör och får leva uteslutande på saltsill, rovor och mögligt bröd

Medlem

Goat of the year <3

Medlem
Skrivet av doom:
Skrivet av POOLBOY:

10 dollar är väl ca 65-70 spänn i dagsläget...det är ju värt det! och knappt några pengar ens

jo, om man jobbar som cnc-operatör och får leva uteslutande på saltsill, rovor och mögligt bröd

Jaså så illa, tycker varenda företag skriker efter cnc-operatörer.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Nelfie:

Älskar folk som gnäller över kostnaden på ~65:-, dags att kravla ur mammas källare och tjäna lite pengar kanske.

Jag hade lätt gett 150:- för detta mästerverk. 200+ om det inkluderar multiplayer.

Det kan vara svårt att skoja till det på internet ibland... Lätt hänt att man bara låter ganska skitnödig.

http://replygif.net/i/1064.gif

Din oprovocerade attityd åsido så har du dock en poäng. Hade fan glömt att dollarn stod så lågt. Så ja - har man inte råd med en engångsutgift på 65 kronor så har man nog andra problem än det, för då är man nog på väg att bli hemlös.

Tycker spelidén är härlig, får se hur långt de faktiskt tar spelet designmässigt. Visar det sig inte vara mer än ett ihoprafsat tech demo (även om det är stabilt) så kan man diskutera om mer än 10 dollar är resonabelt.

Man ska aldrig ge sig ut i kommentatorsfältet när man är trött och grinig, ber om ursäkt om jag verkade vara lite av en besserwisser.

Hade kanske kunnat formulera det bättre..

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Man ska aldrig ge sig ut i kommentatorsfältet när man är trött och grinig, ber om ursäkt om jag verkade vara lite av en besserwisser.

Hade kanske kunnat formulera det bättre..

Haha Att kommentera på nätet, handla mat, bemöta utländska dignitärer eller telefonköa till skatteverket är exempel på saker man helst inte bör ge sig på när tanken nästan är tom.

Förklaringen är "ursäkt" nog - inte för att jag sitter här och kräver ursäkter av folk. Man FÅR vara otrevlig (den grundlagsskyddade rätten att göra bort sig!), jag misstänkte bara att du egentligen inte menade att framstå som sådan. Och jag hade rätt. Så kudos till dig.

Och din poäng kvarstår. 65kr är inte mycket i sammanhanget. Ja, det är ett trollspel, men vad fan. Planka tunnelbanan två gånger eller något så har du löst det.

Medlem

haha, vem promotar sitt spel med "Bugs"?

12
Skriv svar