En liten samling Master System-spel

Flakmonkey
En liten samling Master System-spel

Min lilla samling med Master System-lir är sannerligen inte mycket att hänga i julgranen. Jag har ju några av de riktiga klassikerna men väldigt många saknas och det är något som jag ska försöka råda bot på. Jag har inga ambitioner att ha alla spel utan bara de bästa så därför sitter jag nu och letar efter några att köpa. Överst på listan står Fantasy Zone, Alex Kidd in Miracle World och Wonder Boy III. När jag väl har dem så åter står det väl bara en 10-15 till som jag "bara måste ha". Dyr och meningslös hobby det här, men ack så kul!

#blogg

Moderator | Testpilot
En liten samling Master System-spel

Har börjat samla gamla spel själv senaste veckan och hittade då den här saken hemma

http://i167.photobucket.com/albums/u132/notclanweb/P1010060_z...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget Phantasy Star eller Miracle Warriors? Bästa spelen på maskinen och några av dom spel jag själv aldrig kommer att sälja.

Har du några 3D spel? Förvånansvärt bra effekt enligt mig, tyvärr är inga av 3D spelen särskilt bra spel...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Meningslös hobby? Alla hobbies är meningslösa för utomstående som inte delar intresset, men guld värd för den intresserade.

Flakmonkey
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har börjat samla gamla spel själv senaste veckan och hittade då den här saken hemma

http://i167.photobucket.com/albums/u132/notclanweb/P1010060_z...

Smutt värre!

Skrivet av SID 6.7:

Inget Phantasy Star eller Miracle Warriors? Bästa spelen på maskinen och några av dom spel jag själv aldrig kommer att sälja.

Har du några 3D spel? Förvånansvärt bra effekt enligt mig, tyvärr är inga av 3D spelen särskilt bra spel...

Phantasy Star finns på listan över spel att införskaffa. Jag har en master system med 3d-stöd och brillorna, men inget 3d-spel utöver de som följde med maskinen.

Skrivet av Bennii:

Meningslös hobby? Alla hobbies är meningslösa för utomstående som inte delar intresset, men guld värd för den intresserade.

Jo, men vissa hobbies kan man få ut någonting mer av än att den bara står och samlar damm så att säga. Att man tjänar pengar på det, att man motionerar eller något annat. Visst är det bra för min själ att samla, det gör mig ju glad, men det känns ändå som att jag kunde använda min tid till något bättre. Fast å andra sidan är det löjligt att tänka så. Jag använder ju min fritid på det sättet jag vill och ska inte behöva väga in en massa andra saker.

Medlem

Enda jag någonsin samlat har varit Halo-relaterade produkter, exempelvis spel och böcker


signatur

Everybody needs help.

ZF
Medlem

träna är ju det mest futila man kan ägna sig åt då skalet man släpar runt oftast ändå förtvinar inom några år, men plasten den består.

amen.

Flakmonkey
Skrivet av ZF:

träna är ju det mest futila man kan ägna sig åt då skalet man släpar runt oftast ändå förtvinar inom några år, men plasten den består.

amen.

Tränar för att kunna njuta av plasten så länge det bara går

ZF
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tränar för att kunna njuta av plasten så länge det bara går

hade hoppats kunna uppgå i plasten helt innan dess. men det kanske kan vara bra att försöka bränna lite radikaler eller vad nu poängen är tills det blir möjligt. man vet aldrig när framtiden kommer.

1
Skriv svar