Battlefield 4 uppdaterat – Mantle ännu bättre

Robot
Battlefield 4 uppdaterat – Mantle ännu bättre
Medlem
Battlefield 4 uppdaterat – Mantle ännu bättre

men men men för oss med nvidia då


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Älskar mantle

Medlem
Skrivet av saru:

men men men för oss med nvidia då

Det kommer när AMD öppnar upp för Nvidia att använda Mantle och om Nvidia gör drivrutiner för det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Härligt, då kanske man inte får fryslag då och då. Annars så är Mantle ett fantastiskt lyft för prestandan

Medlem
Skrivet av Jozo:

Härligt, då kanske man inte får fryslag då och då. Annars så är Mantle ett fantastiskt lyft för prestandan

Så sant som sagt

Medlem

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Medlem

Nu blir jag avis... hår-fysik och Mantle....

Medlem
Skrivet av Jozo:

Härligt, då kanske man inte får fryslag då och då. Annars så är Mantle ett fantastiskt lyft för prestandan

De där har jag också upplevt. Är det alltså mantle det beror på?

Medlem
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Jozo:

Härligt, då kanske man inte får fryslag då och då. Annars så är Mantle ett fantastiskt lyft för prestandan

De där har jag också upplevt. Är det alltså mantle det beror på?

Det var det för mig. Men nu flyter det fint

Medlem

Buggen där det inte gick att spara sin framgång i kampanjen verkar dock ännu inte vara åtgärdad...


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Jozo:

Härligt, då kanske man inte får fryslag då och då. Annars så är Mantle ett fantastiskt lyft för prestandan

De där har jag också upplevt. Är det alltså mantle det beror på?

Det var det för mig. Men nu flyter det fint

Kungligt! Ska genast testa!

Medlem
Skrivet av saru:

men men men för oss med nvidia då

De har inte Shadowplay

Medlem

Skönt, nu kraschar det över tiden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det här är säkert jättebra nyheter för de som har AMD-kort. Men för oss med Nvidia så är detta en väldigt fattig patch. Inte många fixar alls.

Medlem
Skrivet av monark:

Det här är säkert jättebra nyheter för de som har AMD-kort. Men för oss med Nvidia så är detta en väldigt fattig patch. Inte många fixar alls.

Bättre med några få fixar än inga alls.

Medlem

Det var rätt drag att skaffa AMD kortet denna generation, det var det.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Nu blir jag avis... hår-fysik och Mantle....

TressFX funkar också på Nvidia och finns bara i ett enda spel.

Så egentligen borde du bara vara avis på Mantle och AMDs GPGPU prestanda som gör att TressFX funkar så bra på AMD-kort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Först kommer mantle, nästa blir CLOAK!

Medlem
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Nej de har långt kvar innan de är i klass med nvidia.
Aldrig mer ett amd kort.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

nE
Medlem

Lirade BF 4 i 6 timmar igår utan problem.
Idag har det kraschat 4 ggr på 2 timmar.

Jag har ett Nvidia kort...

k3m
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Nej de har långt kvar innan de är i klass med nvidia.
Aldrig mer ett amd kort.

jag säger samma sak som du fast med ombytta roller. aldrig mer ett nvidia kort.

Medlem
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Är det nån som fakiskt fått någon större prestanda ökning? Jag har inte nåt Radeon kort så jag kan inte testa själv men tester man läst och sett har inte varit speciellt imponerande. Det som framgår att det spelar ingen större roll om man har en high end pc heller. Enda spelet som jag sett har en stor skillnad var tech demot Star-nånting nånting.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av chopper:
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Nej de har långt kvar innan de är i klass med nvidia.
Aldrig mer ett amd kort.

jag säger samma sak som du fast med ombytta roller. aldrig mer ett nvidia kort.

AMD vs. Nvidia fight, interesting! Not :P.

k3m
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av k3m:
Skrivet av chopper:
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Nej de har långt kvar innan de är i klass med nvidia.
Aldrig mer ett amd kort.

jag säger samma sak som du fast med ombytta roller. aldrig mer ett nvidia kort.

AMD vs. Nvidia fight, interesting! Not :P.

jag tycker det är viktigt att säga sin åsikt. jag har ägt flera av båda två. och utifrån mina erfarenheter så har amd korten varit mer flexibla och alltid gett flyt i spelen. med nvidia har det varit tvärtom, stängd programvara och oflyt. det här är ju såklart ingen absolut sanning. men jag kan inte rekommendera någon med gott samvete att köpa ett nvidia kort, tyvärr!

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av nils45:
Skrivet av k3m:
Skrivet av chopper:
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Nej de har långt kvar innan de är i klass med nvidia.
Aldrig mer ett amd kort.

jag säger samma sak som du fast med ombytta roller. aldrig mer ett nvidia kort.

AMD vs. Nvidia fight, interesting! Not :P.

jag tycker det är viktigt att säga sin åsikt. jag har ägt flera av båda två. och utifrån mina erfarenheter så har amd korten varit mer flexibla och alltid gett flyt i spelen. med nvidia har det varit tvärtom, stängd programvara och oflyt. det här är ju såklart ingen absolut sanning. men jag kan inte rekommendera någon med gott samvete att köpa ett nvidia kort, tyvärr!

Det är ju så, man basarer sin åsikt på sin egen/kompisars erfarenhet.

Nvidia eller AMD tycker jag kan kvitta i det stora hela. AMD är ju oftast mest prisvärda, men min erfarenhet är tvärt emot din. Jag har haft avsevärt bättre tur med både nvidias hårdvara och deras drivrutiner. AMD har ofta gett microstuttering.

Att AMD i sin Mantle drivare sänker grafikkvalitén och det blir en massa hackande känns som drivaren är optimerad för att rita upp bra FPS i benchmarks, att dom samtidigt sänker directX prestanda ser ju bara dåligt ut ( Dom vet ju att dom flesta som testar inte kommer sitta och installera om drivare mellan testen... )

Men att det blir bra till slut tvivlar jag inte på men "upp till 45%" låter mest som säljarsnack

Men vilket som fungerar oftast .( Jag saknar dock 3dfx )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

k3m
Medlem
Skrivet av TryNotDo:
Skrivet av k3m:
Skrivet av nils45:
Skrivet av k3m:
Skrivet av chopper:
Skrivet av genma:

Wow 45% inte illa verkar som AMD visar var skåpet ska stå!

Nej de har långt kvar innan de är i klass med nvidia.
Aldrig mer ett amd kort.

jag säger samma sak som du fast med ombytta roller. aldrig mer ett nvidia kort.

AMD vs. Nvidia fight, interesting! Not :P.

jag tycker det är viktigt att säga sin åsikt. jag har ägt flera av båda två. och utifrån mina erfarenheter så har amd korten varit mer flexibla och alltid gett flyt i spelen. med nvidia har det varit tvärtom, stängd programvara och oflyt. det här är ju såklart ingen absolut sanning. men jag kan inte rekommendera någon med gott samvete att köpa ett nvidia kort, tyvärr!

Det är ju så, man basarer sin åsikt på sin egen/kompisars erfarenhet.

Nvidia eller AMD tycker jag kan kvitta i det stora hela. AMD är ju oftast mest prisvärda, men min erfarenhet är tvärt emot din. Jag har haft avsevärt bättre tur med både nvidias hårdvara och deras drivrutiner. AMD har ofta gett microstuttering.

Att AMD i sin Mantle drivare sänker grafikkvalitén och det blir en massa hackande känns som drivaren är optimerad för att rita upp bra FPS i benchmarks, att dom samtidigt sänker directX prestanda ser ju bara dåligt ut ( Dom vet ju att dom flesta som testar inte kommer sitta och installera om drivare mellan testen... )

Men att det blir bra till slut tvivlar jag inte på men "upp till 45%" låter mest som säljarsnack

Men vilket som fungerar oftast .( Jag saknar dock 3dfx )

mm, visst är det lustigt hur olika ens erfarenheter kan vara dock så vill jag inte att någon av de konkar, för om det händer så får vi kanske betala det dubbla

Medlem

"Fix for a memory system leak that could cause stalls, which would result in frames taking longer to process "

Denna är ej fixad, har ff samma problem

1
Skriv svar