EA: Battlefield 4 är en mycket framgångsrik produkt

Medlem
Skrivet av Loltron:

Ea retorik, produkten var ju problemfylld, men det sålde bra, så vi fortsätter så.

Äckliga är vad dom är. Det har ju bevisats så många gånger nu att EA skiter i spel och kunder, bryr sig bara om försäljnings siffror.

Men då kunderna inte bryr sig om att deras spel är trasigt så är det inget problem för EA.
Finns flera förhandsbokare som valde att bara lägga spelet på hyllan och vänta ett år bara för att om dom lämnade tillbaks spelet skulle dom inte få bonusarna man fick via det.

Medlem

Jag ångrar iaf mitt köp av SimCity. Ibland kan jag inte sova på nätterna för att jag ångrar det så mycket.

Medlem

Vad är det för Gnäll här? Inte haft så mycket problem med bf4 sen release förrutom random crash men hände nog 1 gång på flera timmar. Sen senaste patchen kom spelet funkar felfritt för mig inga problem alls inga crasher alls. Ingen XP förlorat.

Inaktiv
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Berling:

Lite OT. Men hur är aktiviteten på BF3 numera? För Er som är aktiva BF-gamers.

Väldigt befolkat.

Av ryssar.

Där ser man.. synd!

Medlem

Absolut, de lyckades med att lura alla att köpa det på förhand eller direkt när det lanserades med en astronomisk PR-budget. Men tror inte folk kommer göra om det nästa gång efter både SIM CITY och BF4, nästa stora EA-spel kommer nog ha en PR-budget av aldrig tidigare skådat slag för att försöka med det en gång till. Vore underbart om alla bara vägrade köpa tills den andra veckan efter lanseringen och faktiskt fick se att de inte köpte grisen i säcken. Värt att komma ihåg är ju också priserna på SIM CITY och BF4 som låg runt 600-700:- för PC-spel vilket är betydligt högre än vanligt, så förköp i de summorna är ju helt oförståeligt!

Medlem

att det sålde bra är ju endast pga varumärket, Hade folk vetat hur mycket skit det skulle bli i början tvivlar jag det hade sålt lika bra...menmen EA i ett nötskal

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Loltron:

Ea retorik, produkten var ju problemfylld, men det sålde bra, så vi fortsätter så.

Äckliga är vad dom är. Det har ju bevisats så många gånger nu att EA skiter i spel och kunder, bryr sig bara om försäljnings siffror.

Men då kunderna inte bryr sig om att deras spel är trasigt så är det inget problem för EA.
Finns flera förhandsbokare som valde att bara lägga spelet på hyllan och vänta ett år bara för att om dom lämnade tillbaks spelet skulle dom inte få bonusarna man fick via det.

Jag är en kund, jag bryr mig, kommer inte skaffa titanfall tex för deras beteende är oacceptabelt, kommer inte förhandsboka eller köpa kommande titlar heller. Numera är det en total bojkott på ea från min sida iaf, man kan väl bara hoppas att fler resonerar på samma sätt.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Absolut, de lyckades med att lura alla att köpa det på förhand eller direkt när det lanserades med en astronomisk PR-budget. Men tror inte folk kommer göra om det nästa gång efter både SIM CITY och BF4, nästa stora EA-spel kommer nog ha en PR-budget av aldrig tidigare skådat slag för att försöka med det en gång till. Vore underbart om alla bara vägrade köpa tills den andra veckan efter lanseringen och faktiskt fick se att de inte köpte grisen i säcken. Värt att komma ihåg är ju också priserna på SIM CITY och BF4 som låg runt 600-700:- för PC-spel vilket är betydligt högre än vanligt, så förköp i de summorna är ju helt oförståeligt!

Välj en billigare butik då. Jag har inte köpt ett pc-spel för över 500 på väldigt många år.

Medlem
Skrivet av GhostWolf:

Vad är det för Gnäll här? Inte haft så mycket problem med bf4 sen release förrutom random crash men hände nog 1 gång på flera timmar. Sen senaste patchen kom spelet funkar felfritt för mig inga problem alls inga crasher alls. Ingen XP förlorat.

Kan du låna ut din dator till mig då så jag kan få spela BF4 utan krascher?

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av skogsvilden:

Absolut, de lyckades med att lura alla att köpa det på förhand eller direkt när det lanserades med en astronomisk PR-budget. Men tror inte folk kommer göra om det nästa gång efter både SIM CITY och BF4, nästa stora EA-spel kommer nog ha en PR-budget av aldrig tidigare skådat slag för att försöka med det en gång till. Vore underbart om alla bara vägrade köpa tills den andra veckan efter lanseringen och faktiskt fick se att de inte köpte grisen i säcken. Värt att komma ihåg är ju också priserna på SIM CITY och BF4 som låg runt 600-700:- för PC-spel vilket är betydligt högre än vanligt, så förköp i de summorna är ju helt oförståeligt!

Välj en billigare butik då. Jag har inte köpt ett pc-spel för över 500 på väldigt många år.

Var ju det jag gjorde, för kanske två månader sedan fyndade jag det för 200:- och det var knappt värt det. Att köpa det genom förbokning eller vid lansering för en mindre förmögenhet efter NDA är ju skandal.

Medlem

På tal om annat så kommer Secound Assault ha release nästa vecka

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av skogsvilden:

Absolut, de lyckades med att lura alla att köpa det på förhand eller direkt när det lanserades med en astronomisk PR-budget. Men tror inte folk kommer göra om det nästa gång efter både SIM CITY och BF4, nästa stora EA-spel kommer nog ha en PR-budget av aldrig tidigare skådat slag för att försöka med det en gång till. Vore underbart om alla bara vägrade köpa tills den andra veckan efter lanseringen och faktiskt fick se att de inte köpte grisen i säcken. Värt att komma ihåg är ju också priserna på SIM CITY och BF4 som låg runt 600-700:- för PC-spel vilket är betydligt högre än vanligt, så förköp i de summorna är ju helt oförståeligt!

Välj en billigare butik då. Jag har inte köpt ett pc-spel för över 500 på väldigt många år.

Var ju det jag gjorde, för kanske två månader sedan fyndade jag det för 200:- och det var knappt värt det. Att köpa det genom förbokning eller vid lansering för en mindre förmögenhet efter NDA är ju skandal.

Jo men att säga att SimCity och Battlefield var dyrare än vanliga datorspel är ren och skär lögn. SimCity lanserades för 550:- vilket visserligen inte är det billigaste för ett PC-spel men heller inte utanför normerna. Oftast brukar PC-spel kosta ca. 500 vid lansering om det inte är priskrig mellan storbutikerna (köpte BF3 steelbook Limited Edition på Media Markt för 199:- på releasedagen). BF4 kostade 450:- vid lansering så om något är det förmodligen billigare än snittet.

123
Skriv svar