Se första gameplay-klippet från Monoliths X

Robot
Medlem
Se första gameplay-klippet från Monoliths X

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

k3m
Medlem
Skrivet av Zappa:

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

och för mycket oväsen.

Medlem

Allt innan detta har talat lovande för spelet, men detta såg mest ut som standard Lost Planet el Monster Hunter.
Men detta var ju bara en sekvens, hoppas att de finns bra fokus på att upptäcka världen och leva sig in i den.

Blir det för mycket stridsfokus med milslånga textdialoger som utgör spelet så blir jag besviken. Väntar nu spänt på att få se de andra sidorna av spelet

Medlem

Det ser väl ut att vara i stort sett samma stridssystem som i Xenoblade så det kommer nog fungera bra.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zappa:

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

och för mycket oväsen.

Klart du tycker det låter som oväsen när du inte förstår Japanska. Det kunde lika gärna ha varit bäbisar som skriker för öron som inte kan strukturera ljuden.

Med de kvinnliga rösterna i klippet så är det bra nära bäbisar faktiskt.

Oavsett så tycker jag det verkar vara ett ganska najs spel. Sån här typ av action blandat med RPG-inslag och en härlig värld att utforska så låter som insta-buy för min del.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

Håller med - såg inte alls kul ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ser coolt ut e det 4 player ? nån som vet ?

Medlem
Skrivet av HillBilly:

ser coolt ut e det 4 player ? nån som vet ?

Party-HUD:en till vänster där det står Player2, Player3, Player4 verkar antyda på det.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zappa:

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

Håller med - såg inte alls kul ut

Ser ut som att HUD:en bara är aktiv under combat. När de går ur combat syns bara minimapen och inget annat.

Medlem
Skrivet av ladd:
Skrivet av HillBilly:

ser coolt ut e det 4 player ? nån som vet ?

Party-HUD:en till vänster där det står Player2, Player3, Player4 verkar antyda på det.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zappa:

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

Håller med - såg inte alls kul ut

Ser ut som att HUD:en bara är aktiv under combat. När de går ur combat syns bara minimapen och inget annat.

Det ändrar iofs en del - dock föll inte spelet mig i smaken. Kan bero på att jag inte är något anime/manga fan (man får ju onekligen sådana vibbar).
Men för er som gillar denna typen av spel så hoppas jag att spelet passar som handen i handsken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Till er som som lirat Xenoblade Chronicles; är det värt köpa och lira igenom på WiiU?
Om nu detta osar samma stek?

Undrar nu om det är co-op eller datorstyrda spelare som man såg, hoppas på co-op för där nintendo borde visa framfötterna lite mer. Datorstyrda följeslagare är jag i regel allergisk mot så hehe.

Medlem

Inget jag kommer springa ut och förboka iaf. Får kolla lite streams sen när det släppts. Kanske blir ett köp senare.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Till er som som lirat Xenoblade Chronicles; är det värt köpa och lira igenom på WiiU?
Om nu detta osar samma stek?

Undrar nu om det är co-op eller datorstyrda spelare som man såg, hoppas på co-op för där nintendo borde visa framfötterna lite mer. Datorstyrda följeslagare är jag i regel allergisk mot så hehe.

Det är nog både och. Du styr 4 spelare i singleplayer också men det verkar som det har multiplayer del också.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Till er som som lirat Xenoblade Chronicles; är det värt köpa och lira igenom på WiiU?
Om nu detta osar samma stek?

Undrar nu om det är co-op eller datorstyrda spelare som man såg, hoppas på co-op för där nintendo borde visa framfötterna lite mer. Datorstyrda följeslagare är jag i regel allergisk mot så hehe.

Jag tycker att det är en bland dom bästa spelen till Wii, så jag tycker du borde skaffa det om genren intresserar dig.

Och angående X så ser det ut att bli ett givet köp. Påminner väldigt mycket om Xenoblade Chronicles. Både HUD:en och combat-systemet. Can't Wait!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av pillveke:

Till er som som lirat Xenoblade Chronicles; är det värt köpa och lira igenom på WiiU?
Om nu detta osar samma stek?

Undrar nu om det är co-op eller datorstyrda spelare som man såg, hoppas på co-op för där nintendo borde visa framfötterna lite mer. Datorstyrda följeslagare är jag i regel allergisk mot så hehe.

Jag tycker att det är en bland dom bästa spelen till Wii, så jag tycker du borde skaffa det om genren intresserar dig.

Och angående X så ser det ut att bli ett givet köp. Påminner väldigt mycket om Xenoblade Chronicles. Både HUD:en och combat-systemet. Can't Wait!

Gäller det bara att få ett vettigt pris på det. Känns ju lite saftigt att punga ut 500-1000:- för ett Wii-spel bara, men samtidigt är det ju ett spel som säkerligen har sin plats i hyllan i all tid framöver så ska ge mig ut på tradera

Moderator | Testpilot

Tycker spelet ser underbart ut. Mycket glad över mitt Wii-U köp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Shogo? FEAR? Vad fan hände sen?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av pillveke:

Gäller det bara att få ett vettigt pris på det. Känns ju lite saftigt att punga ut 500-1000:- för ett Wii-spel bara, men samtidigt är det ju ett spel som säkerligen har sin plats i hyllan i all tid framöver så ska ge mig ut på tradera

Kolla på EBGames/Gamestop, fan mitt exemplar av Xenoblade för 349 där. Men men överlag är de hyffsat billiga i Europa.

Samt som redan förgående person sa klart en av de bästa spelen till Wii.

--

Ser ut som X följer Xenoblades fotspår totalt, ska bli roltigt att kunna spela yttligare en open world JRPG igen, de växer inte precis på träd.

PS för er som tycker det är likt monster hunter så nej spelet är inte enns i närheten likt. Kanske lite svårt att se men spelet är mer eller mindre ett standard JRPG förutom att du också har möjlighet att flytta dig runt.

Skribent
Skrivet av dotque:

Shogo? FEAR? Vad fan hände sen?

Fel Monolith


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av dotque:

Shogo? FEAR? Vad fan hände sen?

Fel Monolith

Dafuq! Helt förvirrad där ett tag


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

k3m
Medlem
Skrivet av ladd:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zappa:

Det där såg inte speciellt bra ut. Rörigt värre och sinnessjukt för mycket UI överallt. Besvikelsen är total.

och för mycket oväsen.

Klart du tycker det låter som oväsen när du inte förstår Japanska. Det kunde lika gärna ha varit bäbisar som skriker för öron som inte kan strukturera ljuden.

Med de kvinnliga rösterna i klippet så är det bra nära bäbisar faktiskt.

Oavsett så tycker jag det verkar vara ett ganska najs spel. Sån här typ av action blandat med RPG-inslag och en härlig värld att utforska så låter som insta-buy för min del.

aaa, haha

Moderator | Testpilot
Skrivet av dotque:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av dotque:

Shogo? FEAR? Vad fan hände sen?

Fel Monolith

Dafuq! Helt förvirrad där ett tag

Skillnad på Monolith och Monolith Soft, hue.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av dotque:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av dotque:

Shogo? FEAR? Vad fan hände sen?

Fel Monolith

Dafuq! Helt förvirrad där ett tag

Been there, done that


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar