The Last of Us: Left Behind

Robot
The Last of Us: Left Behind

I en döende värld har man inte mycket, men ett par lyckliga själar har åtminstone varandra. Och det är deras berättelse som avrundar hyllade The Last of Us.

#the-last-of-us-remastered, #naughty-dog


Medlem
The Last of Us: Left Behind

Årets dlc?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

+ Det melankoliska soundtacket

=

+ The melancholic sound of thanks

Medlem

Årets DLC.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

vad jag har väntat! kan man ge ett DLC GOTY 2014 ??

Medlem

suveränt spel! sålde det för o kunna köpa annat...vad gör jag nu? AAAAHHHH!!!! ^^

eld
Medlem

Våldet är tematiskt med spelet, Vad gör Ellie så kapabel att köra in knivar i folk eller kasta tegelstenar på deras huvuden om inte den världen och de händelser hon växt upp med?

Joels kapacitet till våld kommenteras ju även i spelet av andra karaktärer, och används flitigt för att ge oss en smutsig värld.

Spelmekaniken är där för att underhålla oss, det grafiska våldet som spelas ut när vi gör dom är där för att äckla oss.

Medlem

Spoilervarning någon?! :-S


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

suck så himmla sugen men har inte klarat ut standard spelet för att det va så himmla svårt o jag har inte tålamod för det

Medlem
Skrivet av Bamia:

suck så himmla sugen men har inte klarat ut standard spelet för att det va så himmla svårt o jag har inte tålamod för det

Meh.... Du bara måste ju! Så förbannat bra... Härda ut!!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Riktigt bra recension som fick mig galet sugen på det här. Är ofta inte så intresserad av DLC men det blir helt klart till att testa detta över helgen.

Är det något jag ska klaga på så är det striderna som inträffar sista halvtimmen som nämns. Hade hellre sett att själva tiden då det händer utelämnats. Inte för att det är en spoiler eller så, men mer att poängen kunde nått fram utan att nämna när det inträffade.

Men som sagt, utöver den lilla detaljen så var det en väldigt bra recension och jag blev toktaggad.

Medlem
Skrivet av kallamamran:
Skrivet av Bamia:

suck så himmla sugen men har inte klarat ut standard spelet för att det va så himmla svårt o jag har inte tålamod för det

Meh.... Du bara måste ju! Så förbannat bra... Härda ut!!

ja alla säger det..o jag vill men jag bara dör o dör o dör hela tiden på clickers eller något annat...så jag la spelet på hyllan mina nerver klarade inte av det..plus att jag e så dålig på att spela spel...

Medlem

Vad kostar kalaset? kanske ska koppla in PS3an igen

Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad kostar kalaset? kanske ska koppla in PS3an igen

Det kostar 135 kr.

Medlem
Skrivet av Bamia:
Skrivet av kallamamran:
Skrivet av Bamia:

suck så himmla sugen men har inte klarat ut standard spelet för att det va så himmla svårt o jag har inte tålamod för det

Meh.... Du bara måste ju! Så förbannat bra... Härda ut!!

ja alla säger det..o jag vill men jag bara dör o dör o dör hela tiden på clickers eller något annat...så jag la spelet på hyllan mina nerver klarade inte av det..plus att jag e så dålig på att spela spel...

Vilken svårighetsgrad spelar du på? Har inte möjlighet att undersöka nu(då min gamla Phattie fick diagnos YLOD), men är det inte så att det går att ändra svårighetsgraden under själva äventyret? Ifall du inte redan spelar på den lättaste svårighetsgraden.

Det finns också en del passager i spelet där smygande är att föredra framför bruket av våld, då våldet tenderar till att vara något realistiskt i och med att man inte är någon testosteronstinn uppumpad superhjälte vars blick mörsar ned fiender på löpande band.

Jag är säker på att det är en hel hop här som är villiga att hjälpa dig ifall det är så att du beslutar dig för att köra igenom äventyret.

För som flera säger, det är värt det!

Till ämnet, får nog se till att införskaffa mig ett nytt PS3 så att jag kan ta del av detta DLC, då jag ändå har Season Pass till TLoU, som för övrigt är fantastiskt underhållande i multiplayer med.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av kallamamran:
Skrivet av Bamia:

suck så himmla sugen men har inte klarat ut standard spelet för att det va så himmla svårt o jag har inte tålamod för det

Meh.... Du bara måste ju! Så förbannat bra... Härda ut!!

ja alla säger det..o jag vill men jag bara dör o dör o dör hela tiden på clickers eller något annat...så jag la spelet på hyllan mina nerver klarade inte av det..plus att jag e så dålig på att spela spel...

Vilken svårighetsgrad spelar du på? Har inte möjlighet att undersöka nu(då min gamla Phattie fick diagnos YLOD), men är det inte så att det går att ändra svårighetsgraden under själva äventyret? Ifall du inte redan spelar på den lättaste svårighetsgraden.

Det finns också en del passager i spelet där smygande är att föredra framför bruket av våld, då våldet tenderar till att vara något realistiskt i och med att man inte är någon testosteronstinn uppumpad superhjälte vars blick mörsar ned fiender på löpande band.

Jag är säker på att det är en hel hop här som är villiga att hjälpa dig ifall det är så att du beslutar dig för att köra igenom äventyret.

För som flera säger, det är värt det!

Till ämnet, får nog se till att införskaffa mig ett nytt PS3 så att jag kan ta del av detta DLC, då jag ändå har Season Pass till TLoU, som för övrigt är fantastiskt underhållande i multiplayer med.

ja jag spelar nog inte på det lättase ska ta o prova på det lättaste...ja det e smyganded jag har problem med får panik o dör hela tiden när jag blir hittad eller när dom infekterade hittar en så panikar jag o dör..som i alla spel jag spelat så länge..

Medlem

På lättaste kan man iaf smyga i full fart. På Survivor så måste man tilta stickan ytterst lite, annars kommer dom


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

På lättaste kan man iaf smyga i full fart. På Survivor så måste man tilta stickan ytterst lite, annars kommer dom

hahaha testade på lätaste och suck haha det gick inge vidare ska väl testa lite till..

Medlem

Älskade the last of us! Blir att köpa spelet igen för attkunna njuta av dlc't

Medlem

Ett av det få spelen jag försöker ta Platinum i då jag inte kan sluta spela. Har Survivor och Survivor+ kvar. Detta blir ett givet köp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Ett av det få spelen jag försöker ta Platinum i då jag inte kan sluta spela. Har Survivor och Survivor+ kvar. Detta blir ett givet köp.

Har själv sista genomspelningen kvar, sedan är den avverkad. Sitter i samma sits, kan bara inte slita mig!

ZF
Medlem
Skrivet av Bamia:

ja jag spelar nog inte på det lättase ska ta o prova på det lättaste...ja det e smyganded jag har problem med får panik o dör hela tiden när jag blir hittad eller när dom infekterade hittar en så panikar jag o dör..som i alla spel jag spelat så länge..

du behöver kanske bara en guidebok:

1
Skriv svar