Nästa BF4-expansion får Titan-läge

Robot
Nästa BF4-expansion får Titan-läge

Carrier Assault inspireras av Titan Mode från Battlefield 2142.

#battlefield-4, #battlefield-3, #battlefield-2142


Medlem
Nästa BF4-expansion får Titan-läge

Hmm...
Jag är skeptisk. Men det är väl bättre än inget

Medlem

Det här kan nog bli trevligt!

Medlem

Åhå! Intressant! Hoppas bara det inte är att åka in och aptera sprängämnen som i rush utan att det är flera moment som i Titan mode i BF2142.

Medlem

Låter skoj! Men jag är tveksam till att de hinner få det färdigt innan slutet på mars med tanke på att de skjutit på DLC-produktionen i jakten på buggar och fixar.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Låter skoj! Men jag är tveksam till att de hinner få det färdigt innan slutet på mars med tanke på att de skjutit på DLC-produktionen i jakten på buggar och fixar.

Vi får hoppas! Hade blivit riktigt nice med 2 dlc så tätt inpå varandra!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äntligen!

Det kommer att bli episkt!

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Låter skoj! Men jag är tveksam till att de hinner få det färdigt innan slutet på mars med tanke på att de skjutit på DLC-produktionen i jakten på buggar och fixar.

Det är ju knappast alla som jagar buggar, buggarna är väl dessutom mest kod inte direkt grafik och så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli spännande hur de implementerat detta. Titan-mode i BF2142 var ett kul koncept men hela spelmekaniken var rätt komplicerad och tog lång tid för nya spelare att lära sig. Så jag tror mer på en "inspired by" snarare än en remake.

Medlem

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

Medlem

Detta kan bli coolt!

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Anti-Heli Mine; an aircraft disabling projectile for the Engineer class"
Någon som vet något om denna?

Edit:: Hittade lite om dom nu på nätet. Visste inte att det fanns


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter som att Naval Strike kan bli en riktigt grym expansion, jag höll kvar vid hoppet om en uppföljare till 2142 hur länge som helst. Älskade både spelet och titan-läget.

Och med tanke på att DICE ha fått BF4 att i alla fall likna den produkt som spelet var tänkt att bli redan när det släpptes så har jag faktiskt höga förhoppningar om den expansionen. Second Assault kommer nog inte bjuda på så många nyheter tror jag.

Medlem

Väntade mig nåt dylikt...hangarfartyg har ju alltid varit populärt! Minns en bana till BF2 SF som var just ett hangarfartyg. Tyvärr var det så få som spelade det förutom stadsbanan mellan SAS och Spetznas så fick aldrig se banans potential...men inväntar med spänning mer information, helt klart det dlc som intresserat mig mest!

ELF
Medlem

Man får dock fortfarande hoppas på ett nytt 2142.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

// edit

Uppfattade saken fel, never mind.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Eftersom jag oftast brukar vara negativt inställd till allt så överraskar jag mig själv och tycker detta kanske kan bli något! BF2142 var ju smått fantastiskt, när det funkade pga allt trasslande med patcher. Dice i ett nötskal. Vill minnas att jag hade närmare 500 timmar spenderade i BF2142.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av conthox:

"Stream från Titan"
- Äh, CoD med titans, vilken skit.

"Titan kommer till BF"
- Wow. Such improve. Very action. Wow. Many coolness.

Nu syftar ju titan i Battlefield inte på mechs (som dock också finns i BF2142 och kallas för "battle walker") utan på de stora skeppen som förekommer i spelläget titan. Det är spelläget det handlar om i den här nyheten, mechs har inget med saken att göra.

Medlem

Har skrivit om det här läget på bf-forumen ett tag. Verkar som att det nappats nu! Säkert fler än mig som gjort det, men jag hade idén just att man ska förstöra fiendens hangarfartyg genom att först ta ut dens försvar, sen ska man boarda hangaren och ta sönder skeppet inifrån


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Titan mode var ju helt klart det roligaste Battlefield modet än så länge... (i min mening).

Medlem

Jaha, men då kanske man börjar spela det här spelet igen. Inte rört det på någon månad.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Woo!


signatur

Nämen!

Medlem

Då kanske rush blir roligare. Istället för klaustrofobiskt som det är just nu.

Medlem
Skrivet av hunden:

Nu syftar ju titan i Battlefield inte på mechs (som dock också finns i BF2142 och kallas för "battle walker") utan på de stora skeppen som förekommer i spelläget titan. Det är spelläget det handlar om i den här nyheten, mechs har inget med saken att göra.

Ok, jag blev vilseledd av namnet, my bad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av conthox:

"Stream från Titan"
- Äh, CoD med titans, vilken skit.

"Titan kommer till BF"
- Wow. Such improve. Very action. Wow. Many coolness.

Nu syftar ju titan i Battlefield inte på mechs (som dock också finns i BF2142 och kallas för "battle walker") utan på de stora skeppen som förekommer i spelläget titan. Det är spelläget det handlar om i den här nyheten, mechs har inget med saken att göra.

Skrivet av conthox:
Skrivet av hunden:

Nu syftar ju titan i Battlefield inte på mechs (som dock också finns i BF2142 och kallas för "battle walker") utan på de stora skeppen som förekommer i spelläget titan. Det är spelläget det handlar om i den här nyheten, mechs har inget med saken att göra.

Ok, jag blev vilseledd av namnet, my bad.

Det är nog nackdelen när man inte läser hela nyheten


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är nog nackdelen när man inte läser hela nyheten

Nja, nyheten säger "Det nya spelläget Carrier Assault sägs vara Titan Mode i ny tappning, gissningsvis med diverse stora fartyg som mål."

Det säger bara att båtar finns med och att dom är målet, men det utesluter inte mechs. Det skulle fortfarande kunna ha varit mechs med på ett hörn, typ mech som man använder för att attackera båtarna med. För mig som inte hade koll på vad "Titan mode" i BF är läste bara "Titan" och förknippade det med mechs då det har varit på tapeten ganska mycket senast, inte minst med tanke på spelet "Titan" som kommer ut snart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

Det är nog nackdelen när man inte läser hela nyheten

Nja, nyheten säger "Det nya spelläget Carrier Assault sägs vara Titan Mode i ny tappning, gissningsvis med diverse stora fartyg som mål."

Det säger bara att båtar finns med och att dom är målet, men det utesluter inte mechs. Det skulle fortfarande kunna ha varit mechs med på ett hörn, typ mech som man använder för att attackera båtarna med. För mig som inte hade koll på vad "Titan mode" i BF är läste bara "Titan" och förknippade det med mechs då det har varit på tapeten ganska mycket senast, inte minst med tanke på spelet "Titan" som kommer ut snart.

Jo jag förstod att det var något sånt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

Det är nog nackdelen när man inte läser hela nyheten

Nja, nyheten säger "Det nya spelläget Carrier Assault sägs vara Titan Mode i ny tappning, gissningsvis med diverse stora fartyg som mål."

Det säger bara att båtar finns med och att dom är målet, men det utesluter inte mechs. Det skulle fortfarande kunna ha varit mechs med på ett hörn, typ mech som man använder för att attackera båtarna med. För mig som inte hade koll på vad "Titan mode" i BF är läste bara "Titan" och förknippade det med mechs då det har varit på tapeten ganska mycket senast, inte minst med tanke på spelet "Titan" som kommer ut snart.

Fast njä, spelet har ju en realistisk take på arméer, vapnen och utrustning finns i regel på riktigt.

12
Skriv svar