FZ streamar Titanfall live!

Medlem

Men vänta, varför tror ni att det kommer vara något annat än en codklon, det är ju faktiskt de som gjort cod som gjort titanfall?

Att folk ens blir besvikna eller förvånade, är för mig förvånande. Det är ju en vinnande formel och de måste ju sälja bra så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men vänta, varför tror ni att det kommer vara något annat än en codklon, det är ju faktiskt de som gjort cod som gjort titanfall?

Att folk ens blir besvikna eller förvånade, är för mig förvånande. Det är ju en vinnande formel och de måste ju sälja bra så.

Jag tycker att argumenten mot spelet är ganska dåliga.

Det är inte en klon, du förstår väl vad det ordet betyder?
CoD har inget som inte fanns i tidigare FPS så antingen kritiserar ni för att det har en visuell stil som påminner om CoD eller så kritiserar ni spelet för att detta FPS är ett FPS.

Skillnaderna inom genren kommer alltid att vara marginella och i slutändan handlar det om spelkänsla, det är något man inte kan se, utan måste uppleva.

Tycker att alla kritiker säger att det här är precis som CoD, fast med massor av skillnader och det är ganska motsägelsefullt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:

Men vänta, varför tror ni att det kommer vara något annat än en codklon, det är ju faktiskt de som gjort cod som gjort titanfall?

Att folk ens blir besvikna eller förvånade, är för mig förvånande. Det är ju en vinnande formel och de måste ju sälja bra så.

Jag tycker att argumenten mot spelet är ganska dåliga.

Det är inte en klon, du förstår väl vad det ordet betyder?
CoD har inget som inte fanns i tidigare FPS så antingen kritiserar ni för att det har en visuell stil som påminner om CoD eller så kritiserar ni spelet för att detta FPS är ett FPS.

Skillnaderna inom genren kommer alltid att vara marginella och i slutändan handlar det om spelkänsla, det är något man inte kan se, utan måste uppleva.

Tycker att alla kritiker säger att det här är precis som CoD, fast med massor av skillnader och det är ganska motsägelsefullt.

Jag förstår att det inte är en exakt kopia alltså Jag menar mera att jag tycker det är dumt att folk förväntar sig något annat. Det är ju mycket mer likt cod än quake som någon skrev där uppe och då menar jag även när man springer och och så, jag tror känslan är väldigt lik cod.

Om det går bra så har EA detta och BF och man kan nästan tänka sig någon sorts cross-promotion i framtiden med ett BF som utspelar sig just i framtiden, 2142 har titaner, även om det är en helt annan sorts titan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kul att ni streamade, kändes underligt att höra svenska så illa som det låter. Hoppas ni planerar att ha fler sådana här. Tar för givet att någon stannar på kontoret hela helgen och spelar Wildstar.

/Marsaac på twitch.

Medlem

Jag som tyckte mig känna en del UT-feeling, speciellt med titan-biten. Jag tänkte på UT2004 med fordonen och läget där man har baser och man skall slå ut fiendens kärna... har glömt vad det heter. >.<

På en mindre stadsbana så fanns det en tripod, förutom andra vapen så var det nästan identiskt.

Jag har inte varit så jätteförtjust i CoD, men det har varit andra anledningar till det än själva spelmekaniken. Kanske kombinationen CoD (om det nu är det) och UT blir en lyckad kombination(?).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Jag som tyckte mig känna en del UT-feeling, speciellt med titan-biten. Jag tänkte på UT2004 med fordonen och läget där man har baser och man skall slå ut fiendens kärna... har glömt vad det heter. >.<

På en mindre stadsbana så fanns det en tripod, förutom andra vapen så var det nästan identiskt.

Jag har inte varit så jätteförtjust i CoD, men det har varit andra anledningar till det än själva spelmekaniken. Kanske kombinationen CoD (om det nu är det) och UT blir en lyckad kombination(?).

den gamemodet heter onslaught i ut2004 som du menar där man ska slå ut varandras huvudbaser genom att låsa dom mindre zonerna så ingen ska kunna röra dom.

dock stadsbanan med tripoden är i unreal tournament 3

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

den gamemodet heter onslaugh i ut2004 som du menar där man ska slå ut varandras huvudbaser genom att låsa dom mindre zonerna så ingen ska kunna röra dom.

dock stadsbanan med tripoden är i unreal tournament 3

Så var det ja, tack för remindern

Kul spel båda två dock, synd att dom inte blev större än vad dom blev.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Suck... Att det aldrig ska kunna gå att ha en diskussion på fz utan anklagelser om fanboyism eller personangrepp. Det går att ha ordentliga diskussioner på internet också så länge alla slår ÖVER bältet.

12
Skriv svar