Zeus – en ny sorts multiplayer i Arma III

Robot
Medlem
Zeus – en ny sorts multiplayer i Arma III

Att guida mina vänner genom helt meningslösa uppdrag skulle vara hysteriskt! Det här är något att se fram emot. Kommer nog bli många skratt.

Medlem

Kul ide! Detta skulle vara sjukt kul att göra som tex D&D spel också : )

Medlem

Såg faktiskt riktigt kul ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan bli riktigt skoj. Kul att de tänker lite utanför ramarna, och ett stort plus att det är gratis

Medlem

Kul idé, gratis dessutom!

Verkar dock finnas en hel del buggar och issues kvar i ArmA 3 som de borde prioritera att fixa... Men men.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Kul idé, gratis dessutom!

Verkar dock finnas en hel del buggar och issues kvar i ArmA 3 som de borde prioritera att fixa... Men men.

Är inte direkt samma folk som krossar buggar som jobbar på detta.

OnT: Detta kommer bli fantastiskt! Kan inte annat än älska B(r)ohemia.

Medlem

Jag spelar nästan bara sa-matra Wasteland men har börjat leta efter roliga mods osv. Zeus kommer nog bli kul att spela med vänner. Dock tycker jag att ARMA3 fortfarande känns som en beta. Känns det ofärdigt när man spelar tex kampanjen som Bohemia står för?

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av KatOne:

Kul idé, gratis dessutom!

Verkar dock finnas en hel del buggar och issues kvar i ArmA 3 som de borde prioritera att fixa... Men men.

Är inte direkt samma folk som krossar buggar som jobbar på detta.

OnT: Detta kommer bli fantastiskt! Kan inte annat än älska B(r)ohemia.

Skulle jag väl ändå säga att det är? Detta är ett rent programmeringsbaserad DLC. Koda ihop nuvarande objekt i realtime och möjliggöra exempelvis blixtar etc. Arma 3 är ett sjunkhål med saker som måste fyllas i och lappas ihop. Ta en gammal existerande bugg; Copilot i alla helikoptrar kan få personer att bugga loss och ta sönder propellrarna. Om vi talar mer "features" så har vi medic systemet som är så minimalt det bara går.

Det enda hoppfulla kring detta som jag ser att man kanske kan skapa banor i en 3d editor istället för ständig 2d view. Annars är jag lite besviken faktiskt.

Medlem

Så tekniskt sett blir man en hacker?

Medlem
Skrivet av Draug:

Så tekniskt sett blir man en hacker?

Tekniskt sett så är du inte i spelet och spelar med dom andra, du skapar deras upplevelse.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Draug:

Så tekniskt sett blir man en hacker?

Tekniskt sett så är du inte i spelet och spelar med dom andra, du skapar deras upplevelse.

Som en hacker?

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Draug:

Så tekniskt sett blir man en hacker?

Tekniskt sett så är du inte i spelet och spelar med dom andra, du skapar deras upplevelse.

Som en hacker?

Snarare en dungeon master.

Medlem
Skrivet av BoZo:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Draug:

Så tekniskt sett blir man en hacker?

Tekniskt sett så är du inte i spelet och spelar med dom andra, du skapar deras upplevelse.

Som en hacker?

Snarare en dungeon master.

Ahhh... nu talar ni mitt språk.

Medlem

Vore kul med ett par polare.

Roligt att ha en 12-årig griefande unge som dungeon master(no offence).

Däremot med en bra "zeus" så kan detta bli riktigt roligt.

Medlem

Fattar inte vad alla gillar med detta?
Jag köpte arma för att jag var trött på all annan skit i FPS-väg, hur mycket Militär Sim är detta liksom?

Och som har sagts förut, är det inte bättre att lägga allt krut på att fixa till spelet istället, så man slipper 20-120 FPS beroende på vilket håll man tittar åt, eller att man kan höra någon ladda om sitt vapen på 150 meters håll och det låter som att han står precis bredvid, och att man låter som en elefant när man går.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Fattar inte vad alla gillar med detta?
Jag köpte arma för att jag var trött på all annan skit i FPS-väg, hur mycket Militär Sim är detta liksom?

Och som har sagts förut, är det inte bättre att lägga allt krut på att fixa till spelet istället, så man slipper 20-120 FPS beroende på vilket håll man tittar åt, eller att man kan höra någon ladda om sitt vapen på 150 meters håll och det låter som att han står precis bredvid, och att man låter som en elefant när man går.

Det jag tycker är kul med det är, att ifall man kör co-op med en grupp online, på deras server, har man ofta en person som är väldigt insatt i serverns mods, som kör olika scripts på servern för att försöka få till gameplayen som han vill ha det, ofta randomised osv, det är ofta folk sitter och knåpar ihop uppdrag till planerade sessions också.

Nu kommer en möjlighet att kunna köra utan scripts, han som kontrollerar uppdraget kan få till det som han har planerat det, i real time, och kan adressera händelser han planerat runt hur uppdraget spelar ut sig i real time.
Script tunga servers brukar påverka fpsen, förbannat mycket tex.

Men ja, dom borde fixa dom problemen som finns, hoppas dom gör det. Men jag tycker inte att det förändrar att detta är ett coolt tillägg som kommer påverka online co-op otroligt mycket ifall det är en skicklig person som sitter och kör "zeus".

Skrivet av DeFeCT:

Fattar inte vad alla gillar med detta?
Jag köpte arma för att jag var trött på all annan skit i FPS-väg, hur mycket Militär Sim är detta liksom?

Och som har sagts förut, är det inte bättre att lägga allt krut på att fixa till spelet istället, så man slipper 20-120 FPS beroende på vilket håll man tittar åt, eller att man kan höra någon ladda om sitt vapen på 150 meters håll och det låter som att han står precis bredvid, och att man låter som en elefant när man går.

Faktum är att det är så mycket "militärsim" att dom har det som en funktion i just vbs(virtual battlespace), dvs att man kan ändra om världen medan man spelar.

(VBS är en militärsim som flera olika länders militärer använder för övningar, tex usa, Storbrittanien och Sverige.)

Med trailer och liknande så är det en mer kommersiell version, förhoppningsvis så kommer den till editorn, om inte så moddas det nog in.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Fattar inte vad alla gillar med detta?
Jag köpte arma för att jag var trött på all annan skit i FPS-väg, hur mycket Militär Sim är detta liksom?

Och som har sagts förut, är det inte bättre att lägga allt krut på att fixa till spelet istället, så man slipper 20-120 FPS beroende på vilket håll man tittar åt, eller att man kan höra någon ladda om sitt vapen på 150 meters håll och det låter som att han står precis bredvid, och att man låter som en elefant när man går.

Skaffa SSD. Prestandaökning a armar-motorn på nästan 100%

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av DeFeCT:

Fattar inte vad alla gillar med detta?
Jag köpte arma för att jag var trött på all annan skit i FPS-väg, hur mycket Militär Sim är detta liksom?

Och som har sagts förut, är det inte bättre att lägga allt krut på att fixa till spelet istället, så man slipper 20-120 FPS beroende på vilket håll man tittar åt, eller att man kan höra någon ladda om sitt vapen på 150 meters håll och det låter som att han står precis bredvid, och att man låter som en elefant när man går.

Skaffa SSD. Prestandaökning a armar-motorn på nästan 100%

Sprillans ny dator med i5-4670K, 16GB ram, GTX 770OC och en 120GB SSD Samsung EVO, vilket spelet är installerat på, det hjälper inte Om möjligt lite snabbare laddtider och mindre "pop-ins" men det hjälper ju föga mot andra buggar och dåliga optimeringar

1
Skriv svar