hittat en vettig tandläkare:D

hittat en vettig tandläkare:D

verkar som tandläkaren tröttnade på socialens krångel och gav mig en tid den 17...men inga busspengar så får snällt vänta till den 24

bara överleva smärtan tills dess då!

#blogg


signatur

New life, New hope

Medlem
hittat en vettig tandläkare:D

Skönt att höra, men "inga busspengar får snällt vänta tills den 24"

Hur långt har du till käftis egentligen?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

ca 30 min med buss
tro mig hadde jag pengar skulle jag åkt den 17 raka vägen


signatur

New life, New hope

Medlem

Har du ingen cykel eller nånting då? Om jag nu hade haft en cykel och varit i denna situation och varit så desperat så skulle jag lätt cyklat dit istället och få problemet fixat.

nopp ingen cykel och jag funderade länge på att e hemm låna en..men jag är en mycket ärlig människa


signatur

New life, New hope

bästa vore la om jag haft lite starka piller


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

bästa vore la om jag haft lite starka piller

Medlem

Sorgligt att människor inte ens har råd att åka en kortare bussresa, hur mycket pengar behöver du egentligen?

38*2 men nu är det lite sent då jag fick tacka nej den 17.
jag hadde haft pengar som sakt om inte jag betalat alla kostnader bara för att få denna jäkla tiden:D

nu går tiden mest ut på att ragga smärtstillande vilket går åt fanders:(


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

nu går tiden mest ut på att ragga smärtstillande vilket går åt fanders:(

Vården är förjävliga på att ge smärtlindring där det behövs. Man behöver komma in med två krossade knäskålar för att få en karta Citodon utskrivet.

Vilket ju är så piss-svagt att det är receptfritt i nästan hela EU, USA och hela Asien/Afrika/Sydamerika. Det vill säga, nästan överallt utom i Sverige (även i I-länder).

I feel you, bro. I värsta fall får du åka in till akuten och ojja dig som fan. Det brukar ge frukt ca hälften av gångerna de andra gångerna köar du i 4 timmar för att få ett stort långfinger i ansiktet.

"Vi har talat med sjukvårdsupplysningen, jourhavande läkare och smärtsköterskorna vi har tillgängliga, och de har gemensamt konstaterat att de kan avgöra bättre än dig om du har ont eller inte. Men har du testat alvedon?"

Detta efter att man förklarat 20 gånger till 4 olika sköterskor att man tagit nästan levertoxisk dos av alvedon och att det inte hjälpt ett jota mot smärtan. Ibland blir jag så förbannat arg på dessa ohjälpsamma dårar. De är sjukt rädda för den medicin de själva dispensierar; jag kan garantera att en fjärtdos kodein till någon som ålar sig i sömnlös smärta är värd det. Det är för fan mot Genevékonvetionen att neka patienten i den situationen.

Händer att man nästan skäller ut dem vid den punkten.

Akutläkarna verkar iallfall vara mycket bättre än t.ex. närakutens läkare. De på närakuten är rädda för sin egen skugga, av dem blev jag påtvingad en värmekudde och fick bara mer alvedon när jag redan förklarat att alvedon + ipren + tramadol inte var starkt nog mot smärtan (jag hade dessutom symptom på lungpropp vid det läget, vilket fick min farfar - en riktig läkare - att remittera mig till akuten som naturligtvis gav mig den hjälp jag behövde).

Vissa svenska läkare är så fasligt dåligt utbildade på smärtlindring att en snittlig hårsare på flashback verkar veta hundra gånger mer. For shame!

tittar lite i min studiebok här om analgetica (smärtstillande) där står det tydligt och klar att nu mera SKA man ge smärtlindring i den dos som smärthistorian framhäver...

för övrigt står det även att folk med svår smärta och i livets slutskede/canser ska ge ges i mån högsta möjliga dos


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

tittar lite i min studiebok här om analgetica (smärtstillande) där står det tydligt och klar att nu mera SKA man ge smärtlindring i den dos som smärthistorian framhäver...

för övrigt står det även att folk med svår smärta och i livets slutskede/canser ska ge ges i mån högsta möjliga dos

Att man ska ge smärtstillande mot smärta har inte svenska läkare listat ut än.

Sen så är det väl värt att påpeka att du inte har terminal cancer? Så fentanylplåster för tandvärken är nog att utesluta

1
Skriv svar