Nya remixade Nintendo-klassiker i april

Medlem
Nya remixade Nintendo-klassiker i april

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.

SMW tycker jag är snäppet bättre. Dock så tycker jag att SM64 är det bästa Mario-spelet någonsin

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.

SMW tycker jag är snäppet bättre. Dock så tycker jag att SM64 är det bästa Mario-spelet någonsin

Oja, enda nackdelen med Super Mario 64 var att de inte fick in Yoshi på något sätt (Förutom taket då).
Kommer ihåg att jag satt och hoppades från början av spelet till slutet på att Yoshi skulle komma på någon av banorna, men så blev det inte

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.

Den diskussionen har jag haft här på FZ tidigare och jag själv föredrar SMB3. Mest för att det spelet kom med så mycket nytt i jämförelse med Yoshi och dylikt men jag säger inte nej till att World förfinade allt som SMB3 kom med också.

I gott och ont så är båda spelen bra och tackar aldrig nej till att få chansen att spela dessa underbara spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.

SMB3 till NES, där har du min tidiga barndom i ett nötskal. Kan fortfarande damma av det gamla TV-spelet bara för att spela någon timme, det blir aldrig tråkigt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

SMB2 är i mitt tycke det bästa i serien, grafiken, bossarna, att kunna spela som Toad och Peach, alla karaktärerna har olika förmågor, Wart är roligare än Bowser.

Har aldrig testat 3D spelen då jag är så gammal och konservativ att jag anser att alla Nintendos 2D spel skall fortsätta vara 2D, Mario, Zelda, Metroid osv.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Hipshot:

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.

SMB3 till NES, där har du min tidiga barndom i ett nötskal. Kan fortfarande damma av det gamla TV-spelet bara för att spela någon timme, det blir aldrig tråkigt!

hade jag haft något mariospel över huvudtaget till mitt nes jag gav bort så hade jag nog föredragit att behålla. Nog för jag var rätt delad när det kom till att jag hade megaman 2 eller 3 till det dock.

Men men gjort är gjort

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

SMB2 är i mitt tycke det bästa i serien, grafiken, bossarna, att kunna spela som Toad och Peach, alla karaktärerna har olika förmågor, Wart är roligare än Bowser.

Har aldrig testat 3D spelen då jag är så gammal och konservativ att jag anser att alla Nintendos 2D spel skall fortsätta vara 2D, Mario, Zelda, Metroid osv.

Kanske nyaste till Wii U är något för dig. Där kan man också spela fyra karaktärer som funkar exakt som i SMB2. Bästa Mario spelet i mitt tycke


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

SMB3, det är nog ändå det bästa mariospelet, eller är det SMW... svårt val... tycker nog smb3 ändå.

SMW tycker jag är snäppet bättre. Dock så tycker jag att SM64 är det bästa Mario-spelet någonsin

Oja, enda nackdelen med Super Mario 64 var att de inte fick in Yoshi på något sätt (Förutom taket då).
Kommer ihåg att jag satt och hoppades från början av spelet till slutet på att Yoshi skulle komma på någon av banorna, men så blev det inte

Ja det var lite tråkigt, och man blev lite besviken när man hittade honom på taket och trodde att man skulle låsa upp honom på alla banor men så fick man bara en massa liv

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SID 6.7:

SMB2 är i mitt tycke det bästa i serien, grafiken, bossarna, att kunna spela som Toad och Peach, alla karaktärerna har olika förmågor, Wart är roligare än Bowser.

Har aldrig testat 3D spelen då jag är så gammal och konservativ att jag anser att alla Nintendos 2D spel skall fortsätta vara 2D, Mario, Zelda, Metroid osv.

Kanske nyaste till Wii U är något för dig. Där kan man också spela fyra karaktärer som funkar exakt som i SMB2. Bästa Mario spelet i mitt tycke

Fast det är ju i 3D haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SID 6.7:

SMB2 är i mitt tycke det bästa i serien, grafiken, bossarna, att kunna spela som Toad och Peach, alla karaktärerna har olika förmågor, Wart är roligare än Bowser.

Har aldrig testat 3D spelen då jag är så gammal och konservativ att jag anser att alla Nintendos 2D spel skall fortsätta vara 2D, Mario, Zelda, Metroid osv.

Kanske nyaste till Wii U är något för dig. Där kan man också spela fyra karaktärer som funkar exakt som i SMB2. Bästa Mario spelet i mitt tycke

Fast det är ju i 3D haha

Ja precis. Menar att det kanske kan vara det första 3D Mario't han kan testa på grund av det jag skrev tidigare samt multiplayer (lokalt).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer det inte en snes remix snart? Följt av en N64 remix, gc remix för att inte tala om alla bärbara format som får varsin remix.

Jag är skeptisk, känns lite som en ännu enklare lösning för att släppa gamla spel på nya konsoler. Man behöver inte ens släppa hela spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cowmine:

Kommer det inte en snes remix snart? Följt av en N64 remix, gc remix för att inte tala om alla bärbara format som får varsin remix.

Jag är skeptisk, känns lite som en ännu enklare lösning för att släppa gamla spel på nya konsoler. Man behöver inte ens släppa hela spelet.

Har du hängt med i vad NES remix egentligen är? Det är mer än att "släppa gamla spel på nya konsoler".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Cowmine:

Kommer det inte en snes remix snart? Följt av en N64 remix, gc remix för att inte tala om alla bärbara format som får varsin remix.

Jag är skeptisk, känns lite som en ännu enklare lösning för att släppa gamla spel på nya konsoler. Man behöver inte ens släppa hela spelet.

Har du hängt med i vad NES remix egentligen är? Det är mer än att "släppa gamla spel på nya konsoler".

Må så vara, men han kanske ändå vill ha remix från andra med eller hur?

Medlem

Jag vet vad Nes Remix är och är väl en av få som har en Wii U.

Nintendo har gått från att göra spel, till nyversioner av gamla spel till remixer på gamla spel.
Fattas bara nyversioner av remixer på gamla spel.

Men ja e int bitter...

Medlem

Jag kommer lätt att köpa det här då jag har haft riktigt kul med första remix


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Inaktiv

Kul med nytänkande från Nintendo. Tummen upp!

1
Skriv svar