Valve: elaka mikrotransaktioner förlorar på sikt

Robot
Valve: elaka mikrotransaktioner förlorar på sikt
Medlem
Valve: elaka mikrotransaktioner förlorar på sikt

Wow, ingen visste att jobbiga mikrotransaktioner var jobbiga. Good job Valve, nu vet vi alla dumma spelare att det finns dåliga mikrotransaktioner!!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Tydligen är nyckeln att utnyttja "traditionellt" spelberoende genom att sälja lotter, och utlova vinster med andrahandsvärde. Då undkommer man fansens rage, och folk tycker att man är världens bästa spelföretag trots att man gör något som egentligen är ganska etiskt vidrigt.

Sett till hur lotteriberoende kan förstöra folks liv, så är fan p2w sjysstare än kistnycklar.

Medlem

Jag FÖRSTÅR inte hur bara valve har "data som stödjer" denna teori...
För mig är det självklart!
Har spenderat för mycket pengar i dota 2 för att tänka på det, men jag har inget övertag på någon som börja 1h sen. Så grymma valve!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Tydligen är nyckeln att utnyttja "traditionellt" spelberoende genom att sälja lotter, och utlova vinster med andrahandsvärde. Då undkommer man fansens rage, och folk tycker att man är världens bästa spelföretag trots att man gör något som egentligen är ganska etiskt vidrigt.

Sett till hur lotteriberoende kan förstöra folks liv, så är fan p2w sjysstare än kistnycklar.

Har ingen som helst aning om vad du går på om här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Älskar dig just nu KatOne


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ifall det är något spel företag som går ut med sanningen, öppet.
Så är det *praise the lordah* valve.

*kastar in hutlösa summor i steam-plånboken och gapskrattar*

Medlem
Skrivet av Apministern:

Älskar dig just nu KatOne

Right back at ya, Slick!

Medlem

såg hela videon.. var hur lång som helst.. höll med om det mesta de pratade om.

Medlem

Ja asså, de F2P spel jag spenderat överlägset mest på är League och Dota2. Jag har provat massor med andra men jag blir bara frustrerad och lägger ner när jag spelat annat som Tera och Neverwinter.

Det är inte det är Tera eller Neverwinter är Pay 2 Win, problemet är bara det att det känns som att jag får 1/3 av spelet och varje gång jag vill röra mig utanför den 1/3 av content så måste jag öppna plånboken. I Dota2 och League är det alltid jag som kännt "fan man kanske skulle köpa något" inte spelet som sagt "du måste köpa det här".

Så kort och gott, jag håller helt med.

Medlem

Hatten av för Gaben och Valve.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Exakt! Mikrotransaktioner som gör ens karaktär/spelare bättre borde förbjudas.
Men om det är som LoL, där man bara får ett skin är det lugnt.

Skrivet av Akronym:
Skrivet av slartibartfast:

Tydligen är nyckeln att utnyttja "traditionellt" spelberoende genom att sälja lotter, och utlova vinster med andrahandsvärde. Då undkommer man fansens rage, och folk tycker att man är världens bästa spelföretag trots att man gör något som egentligen är ganska etiskt vidrigt.

Sett till hur lotteriberoende kan förstöra folks liv, så är fan p2w sjysstare än kistnycklar.

Har ingen som helst aning om vad du går på om här.

http://www.gamasutra.com/view/feature/195806/
Lång artikel men läs första sidan. Vetefan om jag tycker att Valve är "the good guys" när de kommer till mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Path of Exile är ett till underbart exempel på hur man bör göra mikrotransaktioner om alls - hade svårt att hitta något jag ville lägga pengar på överhuvudtaget, men jag ville ju stödja utvecklarna. Fanns bara lite kosmetiska saker, ett par väskslots (som utökar en redan relativt stor bank) och karaktärsslots (det tar ett jäkla tag att dra igenom spelet med en karaktär, så det kanske blir aktuellt låååångt senare).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av slartibartfast:

Tydligen är nyckeln att utnyttja "traditionellt" spelberoende genom att sälja lotter, och utlova vinster med andrahandsvärde. Då undkommer man fansens rage, och folk tycker att man är världens bästa spelföretag trots att man gör något som egentligen är ganska etiskt vidrigt.

Sett till hur lotteriberoende kan förstöra folks liv, så är fan p2w sjysstare än kistnycklar.

Har ingen som helst aning om vad du går på om här.

http://www.gamasutra.com/view/feature/195806/
Lång artikel men läs första sidan. Vetefan om jag tycker att Valve är "the good guys" när de kommer till mikrotransaktioner.

Läste första sidan och kan inte annat göra än att inte hålla med dig här. Det är ju personen som har ett tydligt missbrukarproblem.
Att väva in moment som gör ett spel tråkigt eller långdraget, endast för att folk ska kunna betala för att skippa de momenten är omöjligt bättre än att ge konsumenten valet att betala om de vill ha något samlarföremål eller liknande i spelet.

Ha det.

Skrivet av mrburner:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Akronym:
Skrivet av slartibartfast:

Tydligen är nyckeln att utnyttja "traditionellt" spelberoende genom att sälja lotter, och utlova vinster med andrahandsvärde. Då undkommer man fansens rage, och folk tycker att man är världens bästa spelföretag trots att man gör något som egentligen är ganska etiskt vidrigt.

Sett till hur lotteriberoende kan förstöra folks liv, så är fan p2w sjysstare än kistnycklar.

Har ingen som helst aning om vad du går på om här.

http://www.gamasutra.com/view/feature/195806/
Lång artikel men läs första sidan. Vetefan om jag tycker att Valve är "the good guys" när de kommer till mikrotransaktioner.

Läste första sidan och kan inte annat göra än att inte hålla med dig här. Det är ju personen som har ett tydligt missbrukarproblem.
Att väva in moment som gör ett spel tråkigt eller långdraget, endast för att folk ska kunna betala för att skippa de momenten är omöjligt bättre än att ge konsumenten valet att betala om de vill ha något samlarföremål eller liknande i spelet.

Ha det.

Man har valet att inte spela dåliga spel som monetiserar frustration. Affärsmodeller som går ut på att mjölka missbrukare på pengar? Det är i mina ögon värre än att göra ett spel tråkigt. Eller för den delen, att göra spel där den som betalar mest vinner.

Medlem
Skrivet av Vemfanbryrsig:
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Exakt! Mikrotransaktioner som gör ens karaktär/spelare bättre borde förbjudas.
Men om det är som LoL, där man bara får ett skin är det lugnt.

problemet är det inte är inte allt du får, du har inte alla gubbar och du har inte max level på ditt träd eller runor.

Så jo LoL är p2w, dock inte lika extremt som andra men det kliver över gränsen en bra bit endå.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

World of Tanks.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

World of Tanks.

Har aldrig spelat WoT men har det samma system som warthunder att man kan köpa premium abonnemang med typ dubbel xp?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Om vi gamers kunde ge fan i att köpa ingame material skulle det här försvinna illa kvickt, men tydligen är det framtidens melodi vad det verkar. Själv är jag så bedRÖVligt göbbgrini att jag vägrar köpa nåt extra, inklusive dlc, banor etc. och än sålänge känner jag inte att jag missat något.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Dota2, PoE är väl de enda spelen som är riktigt bra och icke-pay2win. LoL, WoT mfl. måste man ju grinda för att låsa up karaktärer/tanks. TF2 är väl inte helt 100 också då det finns vapenmodifikationer.

Medlem

Jag köper inte ett enda spel som har MTs inbakat

Medlem

Ligger nåt i det, spel som kommer från vidriga utgivare som Activision och UbiSoft vägrar jag köpa såvidare jag inte betalar en struntsumma under en rea.

EA Games köper jag inte ens spel från längre men Steam köper jag alltid ifrån eftersom jag känner mig väl behandlad av Valve


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Miindz:

Mikrotransaktioner borde vara olagligt. Finns inte många spel som gör detta bra. Dota, lol och Planetside 2 är regelns undantag.

Path of Exile?

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Om vi gamers kunde ge fan i att köpa ingame material skulle det här försvinna illa kvickt, men tydligen är det framtidens melodi vad det verkar. Själv är jag så bedRÖVligt göbbgrini att jag vägrar köpa nåt extra, inklusive dlc, banor etc. och än sålänge känner jag inte att jag missat något.

Fast det är ju skillnad på DLC och DLC. Lair of the Shadow Broker till Mass Effect 2 var ju lysande, för att inte tala om en del av det som släpptes till Dragon Age: Origins (framför allt Prisoner of Stone).

Medlem

well, är man någorlunda intelligent öht så är det ganska uppenbart att man inte lägger feta stålar på värdelösa spel. det man betalar för är tiden man kan spendera i spelet, kan man inte ge det minst 20 timmar innan det blir tråkigt så är det heller inte värt att betala öht för.


signatur

//monster

Medlem

heres looking at you swtor...

Medlem

det jag ser med free to play spel etc, är att oftast så är core spelet så mycket sämre för just att man ska köpa grejor som borde finnas med, Ja men du behöver inte köpa grejorna etc etc brukar folk säga. Nä sant jag behöver inte köpa grejorna men oftast dom grejor som säljs är verkligen någon man vill ha för göra spelet roligare allt ifrån kläder eller armor färger till olika skins på vapen kanske, ja eller varför inte xp boost..

Ta xpboosten t,ex tänk dig hur skulle du xpa om dom gjorde spelet så du inte behövde köpa den där xpboosten?

Sen så är det oftast så att vill man köpa lite grejor till ett spel för få lite mer roligt ut av dom, så väldigt ofta så vill jag det har jag märkt, och då blir det att jag får betala mycket mycket mer totalt för spelet, än om jag skulle köpt spelet för 500 eller så, och så kanske det är månadsavgift på det etc, skulle fortfarande bli billigare.

12
Skriv svar