SimCity eller inte?

Medlem
SimCity eller inte?

Hej!

Sitter i valet och kvalet med att införskaffa Simcity (år 2013 års upplaga), då det kostar 188kr.

Jag har ej testat det utan enbart läst andras åsikter samt tittat på gameplay, recensioner mm.

Dock, vet ni hur det är med burgarna? Är det "mesta" åtgärdat, eller dras spelet fortf. med för mycket problem?

Bortsett från burgarna, är det ett bra spel?

Spelar just nu "Tropico 4" samt lite "Anno".

Fördelar/nackdelar med att köpa Simcity?

Tacksam för adekvat och ärlig vägledning!

Mvh

#blogg

Medlem
SimCity eller inte?

Burgarna? Du menar buggarna xD
Dom flest är borta och som jag ser det så är det roligare att spela med vänner då man kan samarbeta på ett bättre sätt!

Tråkiga är väl att det inte kommer större kartor då man fyller hela rutan på bara nån timme om man stressar fram

Medlem

Tack!

Vad beträffar "burgarna" så anklagar jag min padda;)

Medlem

Undrar också om det är värt...

Medlem

Har haft en hel del trevliga stunder i Simcity med ytterst få problem. Blev dock en aningen frustrerad över hur brandkåren fördelade sina styrkor när flera bränder uppstod i min stad vid release (Då de envisades om att åka i samlad tropp).
Men överlag så har det varit 80 timmar av trevligheter och total miljöförstörelse.

Tyckte mig läsa för ett tag sedan att de fixat till just detta problem, så köpte faktiskt framtidens städer paketet inför denna helg

Medlem

Det är värt det om du vill spela "fejk city" där allt låtsas vara simulerat men (nästan)ingenting är.

(sims har inga jobb eller hem t. ex, dom åker bara till närmast lediga då dagen börjar/ slutar).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Största problemet jag har är att banorna är så små, men det är riktigt skoj att samarbeta med en kompis.
Senaste expansionen gör att man kan bygga på höjden på varandra som jag fattar. Ska bli gött med offline läge nu också.

Testpilot

Nope , kanske om det kostar under 50kr och efter de tagit bort onlinekravet.

Städerna är för små helt enkelt och AI't buggar fortfarande ganska rejält.

Medlem

Köpte det!

Tack alla för era synpunkter!

1
Skriv svar