Veckans mobilsvep – Bra skräck och läskigt dåligt

Robot
Veckans mobilsvep – Bra skräck och läskigt dåligt

Dags för veckans mobilssvep där vi blandar gulliga Tamagotchis med endorfinbesprutad skräck vi inte vågar spela när vi är ensamma - törs du?

#nightmares-from-the-deep-the-sirens-call, #in-fear-i-trust, #rocket-robo, #littlebigplanet


Medlem
Veckans mobilsvep – Bra skräck och läskigt dåligt

Ingenting på listan den här veckan som fångade mitt intresse.

Jag håller ganska hårt i mina mobilpengar just nu. För en vecka sen pungade jag ut dryga hundralappen på FF6 till min Androidlur. Inget fel på spelet, men så här i efterhand känns det som jag betalade lite för mycket för ett gammalt SNES-spel.

Medlem

Vil ha recettear till ios/android!

Skägg.
10 Chambers

Själv har jag tokfast i Kingdom Rush från förra veckans svep. Tower Defense är verkligen beroendeframkallande!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Själv har jag tokfast i Kingdom Rush från förra veckans svep. Tower Defense är verkligen beroendeframkallande!

Haha! Jag får alltså äta upp det här på twitter, facebook OCH i kommentarsfältet?


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Alltid haft svårt att tänka mig att man kan bli särskilt skrämd av en skärm med storleken av ett kreditkort. Det är ungefär så o-immersive det kan bli. Pretty much motsatt sida av oculus-rift på immersiveness-skalan. Och det blir samma sak när det kommer till skräckspel på NDS och PSP/Vita. Om man vill bli skrämd/äcklad on the go är det nog bättre att lyssna på en ljudbok eller nåt isånafall.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Alltid haft svårt att tänka mig att man kan bli särskilt skrämd av en skärm med storleken av ett kreditkort. Det är ungefär så o-immersive det kan bli. Pretty much motsatt sida av oculus-rift på immersiveness-skalan. Och det blir samma sak när det kommer till skräckspel på NDS och PSP/Vita. Om man vill bli skrämd/äcklad on the go är det nog bättre att lyssna på en ljudbok eller nåt isånafall.

En platta och ett par hörlurar kör jag på som regel med ansiktet upptryckt mot skärmen nästan.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av Acriax:

Alltid haft svårt att tänka mig att man kan bli särskilt skrämd av en skärm med storleken av ett kreditkort. Det är ungefär så o-immersive det kan bli. Pretty much motsatt sida av oculus-rift på immersiveness-skalan. Och det blir samma sak när det kommer till skräckspel på NDS och PSP/Vita. Om man vill bli skrämd/äcklad on the go är det nog bättre att lyssna på en ljudbok eller nåt isånafall.

En platta och ett par hörlurar kör jag på som regel med ansiktet upptryckt mot skärmen nästan.

Samma här. Platta nära ansiktet är ungefär som att sitta ett par meter från min 32"-TV i fråga om bildstorlek osv osv. Kör lurar ibland men blev ändå förvånad över vilket ljud det ändå lyckas pressas ut ur ipadens lilla högtalare. Klart bättre än 3DS mjäkiga.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Själv har jag tokfast i Kingdom Rush från förra veckans svep. Tower Defense är verkligen beroendeframkallande!

Haha! Jag får alltså äta upp det här på twitter, facebook OCH i kommentarsfältet?

Jag tar inget som helst ansvar för mitt eget spelande! Tower defense borde regleras av staten!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Själv har jag tokfast i Kingdom Rush från förra veckans svep. Tower Defense är verkligen beroendeframkallande!

TD har alltid varit väldigt kul. speciellt i MP.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar