Robot
Titanfall

Efter en längre tids torka våras det för multiplayerskjutarna. Titanfall kan bli ett tronskifte för den söndertjatade och stelbenta Call of Duty-formulan.

#titanfall, #respawn-entertainment, #infinity-ward, #sony, #ea, #microsoft


Titanfall

First! En sak jag lade märke till direkt var springandet på gubben påminde om hur det ser ut i Call of Duty, dvs. båda händerna vaggar fram och tillbaka. En kvarleva från den gamla goda tiden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fråga till Victor:

Hur är det jämfört med Brink (om du spelat det) som kom för några år sedan? Byggde ju också i rörelserna på "parkour" men var enligt mig helt värdelöst utfört.

Hur är känslan i rörelserna här?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det där var härligt att läsa, det bekräftar att jag kommer att gilla spelet.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Roligt för er xbox one spelare.

Medlem
Skrivet av Fille_SWE:

Ser riktigt trevligt ut! Roligt för er xbox one spelare.

Släpps till PC också

Medlem

Jag gissar på:

Titanfall

Call of titanfall 2
Call of titanfall 3
Call of titanfall 4
Call of titanfall modern warfare
Call of titanfall warfighter
Call of titanfall ghosts

Jag kan lova att om ett år, så kommer folk klaga att EA mjölkar serien och att alla spelen är exakt likadana.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Av det jag har sett på Youtube så är jag fortfarande skeptisk. Det ser inte speciellt roligt ut med en massa hjärndöda botar som sitter helt stilla och glor på en tills man skjuter på dem...

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fråga till Victor:

Hur är det jämfört med Brink (om du spelat det) som kom för några år sedan? Byggde ju också i rörelserna på "parkour" men var enligt mig helt värdelöst utfört.

Hur är känslan i rörelserna här?

Med tanke på att de är EA så kan man ju hoppas på något liknande med Mirrors Edge Att de har lånat lite moves därifrån, inte helt omöjligt!

Skrivet av Jozo:

Av det jag har sett på Youtube så är jag fortfarande skeptisk. Det ser inte speciellt roligt ut med en massa hjärndöda botar som sitter helt stilla och glor på en tills man skjuter på dem...

Håller med, skulle nog hellre sett spelet utan robotar... Men men , de måste ju tänka "nytt" på något sätt Man ska väl inte säga för mycket innan man testat!

Medlem
Skrivet av magma:

Jag gissar på:

Titanfall

Call of titanfall 2
Call of titanfall 3
Call of titanfall 4
Call of titanfall modern warfare
Call of titanfall warfighter
Call of titanfall ghosts

Jag kan lova att om ett år, så kommer folk klaga att EA mjölkar serien och att alla spelen är exakt likadana.

Tyckte Respawn sade att det är de själva som har kontrollen över sin IP så det är nog inte EA som mjölkar i så fall. EA äger inte utvecklaren i det här fallet utan publicerar bara spelet.

Det ser lite tråkigt ut faktiskt, för mycket saker som händer överallt, hela tiden. "Less is more ..." Nej, så var det visst inte. "Moore is more ..."

Om man kommer in på betan ska jag testa i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av magma:

Jag gissar på:

Titanfall

Call of titanfall 2
Call of titanfall 3
Call of titanfall 4
Call of titanfall modern warfare
Call of titanfall warfighter
Call of titanfall ghosts

Jag kan lova att om ett år, så kommer folk klaga att EA mjölkar serien och att alla spelen är exakt likadana.

Jag ser fram emot det första spelet men hade inte blivit förvånad om det blev fallet...

Medlem

Läste precis på IGN att det inte ens kör i 1080p fail. tur som fan att man har PC ocsh får spela spelet med bra fps och en bra upplösning. Glad att jag inte sitter på en "next gen" console som inte klarar av att leverera.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fråga till Victor:

Hur är det jämfört med Brink (om du spelat det) som kom för några år sedan? Byggde ju också i rörelserna på "parkour" men var enligt mig helt värdelöst utfört.

Hur är känslan i rörelserna här?

Tänk dig flytet i Call of Duty-styrningen, fast eleverat och betydligt mer vertikalt

Medlem

jaha...detta spelet hade jag inte tänkt att köpa....förren efter denna preview vill säga....

Medlem

Så förbannat skönt med en tajt, snabb shooter som fokuserar på reflexer och rörelser istället för det (relativt) långsamma CoD och BF. Jag har saknat såna här tempo-spel sen jag slutade lira QuakeWorld.

Medlem

Har anmält mig till betan på PC. Ska bli intressant att testa det ser kul ut. Men frågan är hur roligt det är i längden? Saknar lite variation och att det är lite för små banor.

Kommer det någon form av CTF eller conquest? Eller andra spellägen? Jag har inte kikat jättemycket på spelet men bara sett team deathmatch och det blir lite tråkigt i längden?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Är lite ledsen att detta inte kommer till PS4

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Har anmält mig till betan på PC. Ska bli intressant att testa det ser kul ut. Men frågan är hur roligt det är i längden? Saknar lite variation och att det är lite för små banor.

Kommer det någon form av CTF eller conquest? Eller andra spellägen? Jag har inte kikat jättemycket på spelet men bara sett team deathmatch och det blir lite tråkigt i längden?

Efter snabb googling hittade jag detta:
http://www.ign.com/wikis/titanfall/Game_Modes


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Verkar vara ett kul koncept, men herregud så konsolifierat..
En ärtbössa har ju mer rekyl än vapnen i spelet..

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Milky_81:

Har anmält mig till betan på PC. Ska bli intressant att testa det ser kul ut. Men frågan är hur roligt det är i längden? Saknar lite variation och att det är lite för små banor.

Kommer det någon form av CTF eller conquest? Eller andra spellägen? Jag har inte kikat jättemycket på spelet men bara sett team deathmatch och det blir lite tråkigt i längden?

Efter snabb googling hittade jag detta:
http://www.ign.com/wikis/titanfall/Game_Modes

3 games modes bara? Verkar lite fattigt. Vågar man gissa på DLC var 3:e månad med nya "awesome gamemodes and new titans"? Nåja, ska iaf prova betan..

Medlem

tycker spelet saknar något som känns rätt viktigt ifall man nu ska tala om strider mellan gigantiska mechs, vilket är förstörelse, vad ska man med en giganstisk mech till ifall man inte kan dundra genom hus som en bäbis i en lego stad.

Medlem

Detta kommer inte slå igenom och bli stort...
Det är jag ganska övertygad om.

Synd bara att så många kommer luras till att köpa spelet för att sen tröttna efter nån vecka redan...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Är inte detta lite som att släppa en ny film endast på dvd och inte blu-ray? Haha. Får de verkligen tillbaka sina pengar om man inte säljer till den mest populära konsolen?

Medlem

betan är igång from idag, bara å regga på spelets sida om man vill joina! jag kom med så ikväll blire titanfall


signatur

//monster

Medlem

Högst positiva intryck från betan än så länge. Visst att det blir lite tajt emellanåt med alla titaner som springer omkring på samma ställe men i övrigt är det riktigt grymt. Helt klart en nytändning i FPS-genren och en välbehövlig sådan i mitt tycke.

Medlem

riktigt roligt! spelade i flera timmar från första starten. regga ffs!


signatur

//monster

Medlem

COD, 12åringar som skriker i mikrofonen.
Lägg till det här. Säkert Pay-to-win senare.
Betala för att få en grön hatt istället för en blå.
Verkade rätt bra, men allt som har COD över sig är asbest.
Undvik.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Verkade rätt bra, men allt som har COD över sig är asbest.
Undvik.

Tycker du det på riktigt eller är det något du fått för dig tack vare internet? Att du tycker folk ska hålla sig borta från spelet för det har lite CoD över sig verkar lite svagt, det blir lätt att missa bra spel med ett sådant resonemang.

Det har lite CoD-känsla över sig vilket är förståeligt, men det är Titanfall.

Medlem

Tycker att detta ser rätt skoj ut! Kan nog tänka mig att testa det och ge det en chans.

12
Skriv svar