Mogen teamflash!

Medlem
Mogen teamflash!

Sedan tidens begynnelse voro det bestämt att Xzander skola hafva medfödd oförmåga att med nöjaktig varseblivning och iaktagelse bruka militära stridssimuleringar utifrån första persons perspektiv af digital form.

Jag kan dock säga att jag gillar förstapersons-perspektiv i spel, och jag gillar adrenalinet som shooters kan uppbringa. Men som sagt... jag suger riktigt hårt på dessa spel. Jag är ultramegaextrembauta-kass.

ÄNDÅ...

...blev jag övertygad för någon minut sen av ett gäng polare att inhandla Counter Strike: Global Offensive. Jag gillar mina vänner. Jag gillar spel. Jag gillar att spela spel med mina vänner. Frågan är om jag kommer gilla det här.

Nåja, det blir ett äventyr den här kvällen. Ett äventyr som kanske kan leda till nya svordomar vars kreativitet skulle imponera djävulen själv. Kanske ska kontakta Svenska Språkrådet och SAOL efteråt och se om jag kan få in några guldklimpar.

#blogg

Medlem
Mogen teamflash!

Global Offensive är helt okej faktiskt. Känslan är mer som 1.6 och grafiken är trevligare än Source. Själv föredrar jag det senare, men GO är en trevlig kompromiss!

Medlem

Jag brukar också suga på FPS, men i goda vänners lag betyder det ingenting för mig. Det spelet jag haft allra mest kul med på LAN är Unreal Tournament. Kör en Instagib på Deck 16 och svordomarna som hörs från samtliga i rummet får tapeterna att rulla sig på väggarna.

Medlem

@73mpl4R
Jag var aldrig en av dem som spelade särskilt mycket CS, vare sig 1.6 eller Source. Men jag blev positivt överraskad, och hade faktiskt riktigt kul!

@Bennii
Just tack vare vännerna hade jag en riktigt kul kväll/natt, trots att jag inte visste något om någonting när vi först hoppade in i en match mot någon random tysk klan. Min KD var inget att skryta med, men jag och polarna hade istället en hel del skrattanfall p.g.a. min uppenbara okunskap och allmänt vilsna spelsätt!

Åh, Instagib! Det är roten till alla mina FPS-mardrömmar och handsvettsproblem. Körde själv mestadels CTF på UT2003, och då var Avaris och ElecFields favoritbanorna. Dial-up modem också, vilket inte alltid var så roligt när föräldrarna lyfte på luren... haha minnen!

1
Skriv svar