Kort recension av Lego Filmen

Medlem
Kort recension av Lego Filmen

Tillbringade alla hjärtans dag med ett biobesök på tu man hand, dock ej med en kvinna men trevligt var det ändå.

Det är sällan jag går och ser en biofilm på premiärdagen, men detta var en film som jag hade hört så mycket gott om att jag bara hade svårt att låta bli.

Den var fantastisk.

Mer än så behöver jag inte säga känns det som, den var kreativ, vacker och fruktansvärt rolig! (Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen.)
Om du tror att du är för "gammal" för att se en film om Lego så är det dags att tänka om, gå till din närmaste biograf och se den!

Det är en order.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Kort recension av Lego Filmen

Den måste ses! Var det mycket "våld"? Pangpang, slagsmål, osv? Funderar på om den är ok för femåringen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den måste ses! Var det mycket "våld"? Pangpang, slagsmål, osv? Funderar på om den är ok för femåringen.

Det var en del fighting, men ALLT är gjort av lego (explosioner, eld och rök etc.) så det borde inte vara någon fara tycker jag, däremot så står det "från 7 år" på biljetten.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den måste ses! Var det mycket "våld"? Pangpang, slagsmål, osv? Funderar på om den är ok för femåringen.

Det är en legofilm..

Medlem

Jag var också på bio igår fast jag såg her. Riktigt bra film även om den har fått mycket kritik

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den måste ses! Var det mycket "våld"? Pangpang, slagsmål, osv? Funderar på om den är ok för femåringen.

Det var en del fighting, men ALLT är gjort av lego (explosioner, eld och rök etc.) så det borde inte vara någon fara tycker jag, däremot så står det "från 7 år" på biljetten.

Från 7 år betyder att den är barntillåten i målsmans sällskap.

Så borde inte vara några problem med Calles femåring, helst när det gäller en Lego-film.

Skrivet av MMO4Life:

Jag var också på bio igår fast jag såg her. Riktigt bra film även om den har fått mycket kritik

Filmparadisets recension av HER kan ni läsa om här -> http://www.filmparadiset.se/blog/2014/02/06/her-2013/


signatur
Medlem

Kul att läsa positivt om filmen! Har funderat själv på om man skulle försöka se den, men är ofta skeptisk mot filmer med någon känd leksaks- eller spellicens som enda konkreta backning. Men nu kanske man ska våga sig på ett biobesök!

Medlem
Skrivet av Xzander:

Kul att läsa positivt om filmen! Har funderat själv på om man skulle försöka se den, men är ofta skeptisk mot filmer med någon känd leksaks- eller spellicens som enda konkreta backning. Men nu kanske man ska våga sig på ett biobesök!

Man kan tro att det är en 1½ timmes reklamfilm, men filmen är gjord med extremt mycket kärlek och omtanke.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den måste ses! Var det mycket "våld"? Pangpang, slagsmål, osv? Funderar på om den är ok för femåringen.

Det var en del fighting, men ALLT är gjort av lego (explosioner, eld och rök etc.) så det borde inte vara någon fara tycker jag, däremot så står det "från 7 år" på biljetten.

Jo, reglerna säger det, men innehållet kanske inte är superlämpligt ändå


signatur
Medlem

Kunde inte hålla med mer. Fantastisk film på alla sätt och vis, och jag är sjukt imponerad att de ens fick göra den så spejsad.

Spejs...

SPACESHIP!

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Kunde inte hålla med mer. Fantastisk film på alla sätt och vis, och jag är sjukt imponerad att de ens fick göra den så spejsad.

Spejs...

SPACESHIP!

Jag höll på att avlida från skratt under den scenen!

Best movie evar!!

Och Frozen! Borde bli en oscar, men det får väll den franska filmen...igen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar