Nästa BF4-expansion får Titan-läge

Medlem
Skrivet av conthox:

Nja, nyheten säger "Det nya spelläget Carrier Assault sägs vara Titan Mode i ny tappning, gissningsvis med diverse stora fartyg som mål."

Det säger bara att båtar finns med och att dom är målet, men det utesluter inte mechs. Det skulle fortfarande kunna ha varit mechs med på ett hörn, typ mech som man använder för att attackera båtarna med. För mig som inte hade koll på vad "Titan mode" i BF är läste bara "Titan" och förknippade det med mechs då det har varit på tapeten ganska mycket senast, inte minst med tanke på spelet "Titan" som kommer ut snart.

Visst utesluter texten inte mechs men den utesluter inte atombomber, radiostyrda grodor eller chokladkakor heller

Titaner är de första gudarna inom den grekiska mytologin och titan används därifrån för att syfta på något stort, Nvidia har exempelvis ett värstinggrafikkort de kallar för titan. Det andra spelet heter för övrigt Titanfall och det är nog den enda gången jag stött på benämningen titan för mechs, det är något specifikt för det spelet.

Medlem

Hmm, det här kan faktiskt få mig att vilja köpa BF4. Nu är 2142 så mycket mer än Titan mode men det är en av alla saker jag älskar med det.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ankh:

Det är nog nackdelen när man inte läser hela nyheten

Nja, nyheten säger "Det nya spelläget Carrier Assault sägs vara Titan Mode i ny tappning, gissningsvis med diverse stora fartyg som mål."

Det säger bara att båtar finns med och att dom är målet, men det utesluter inte mechs. Det skulle fortfarande kunna ha varit mechs med på ett hörn, typ mech som man använder för att attackera båtarna med. För mig som inte hade koll på vad "Titan mode" i BF är läste bara "Titan" och förknippade det med mechs då det har varit på tapeten ganska mycket senast, inte minst med tanke på spelet "Titan" som kommer ut snart.

Ja skillnaden ligger ju just i "Titan MODE" vs enbart Titan

Jag tror att personer som är "nya" till BF kanske inte har koll på hur spelet fungerat/sett ut tidigare och därför drar lite felaktiga slutsatser. Och som du säger så är ju Titan lite av ett modeord just nu. Men som en inbiten BF2142 spelare kan jag bara säga att jag fortfarande inte slutat le!

Sen hoppas även jag på ett "nytt" BF2142, om enbart för att få köra lite hover-tank igen

Medlem
Skrivet av Frux:

Ska bli spännande hur de implementerat detta. Titan-mode i BF2142 var ett kul koncept men hela spelmekaniken var rätt komplicerad och tog lång tid för nya spelare att lära sig. Så jag tror mer på en "inspired by" snarare än en remake.

Jag var runt 12år när jag spelade Titan mode och det var inte direkt svårt att lära sig
Man fick ju popups när en viss konsol var tvungen att förstöras innan man kunde gå vidare så skulle vilja säga att det var väldigt lätt.

Dock tror jag inte dagens 12åringar skulle fattat haha

Få se om det är detta som gör att man ger BF4 en till chans, 2142 är ett mästerverk något som BF4 inte ännu kunnat uppnå i mina ögon.

Medlem
Skrivet av hunden:

Visst utesluter texten inte mechs men den utesluter inte atombomber, radiostyrda grodor eller chokladkakor heller

Nej, men eftersom ordet "titan" var med så tänkte jag på mechs, precis som om läget hade hetat "Frog mode" så hade man nog antagit att det var grodor med

Skrivet av hunden:

Titaner är de första gudarna inom den grekiska mytologin och titan används därifrån för att syfta på något stort, Nvidia har exempelvis ett värstinggrafikkort de kallar för titan.

Fair enough.

Skrivet av hunden:

Det andra spelet heter för övrigt Titanfall och det är nog den enda gången jag stött på benämningen titan för mechs, det är något specifikt för det spelet.

Jag har hört det tidigare, kanske inte som spelnamn, men som benämning på liknande saker i stil med mechs. Kanske var därför som jag reagerade på det, tillsammans med Titanfall då.

Hur som helst, det var ett missförstånd helt enkelt. Det händer väl alla då och då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oj, det kanske är läge att skaffa BF4 då. För det var ett askul gamemode från det coolaste BF spelet som gjorts hitills. (coolaste, inte bästa)


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Milky_81:

Låter skoj! Men jag är tveksam till att de hinner få det färdigt innan slutet på mars med tanke på att de skjutit på DLC-produktionen i jakten på buggar och fixar.

Det är ju knappast alla som jagar buggar, buggarna är väl dessutom mest kod inte direkt grafik och så?

Möjligt att i vanliga fall så är det olika projekt och olika människor, men DICE gick ju tidigare ut officiellt och sa att man lagt DLC på is tillfälligt så att de skulle kunna lägga all tid och krut på att "fixa spelet".


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Unga man - det är inget att skämmas över. !


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Unga man - det är inget att skämmas över. !

Som ung man måste jag nog tyvärr meddela om att jag nyss fick min första åldersnoja någonsin, haha!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Unga man - det är inget att skämmas över. !

Som ung man måste jag nog tyvärr meddela om att jag nyss fick min första åldersnoja någonsin, haha!

haha (jag är fan 42...började med c64/vic20 när jag var 10! USCH vad gammal man känner sig!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Älskade titan i 2142 så om de lyckas göra det lika bra igen kan det inte bli annat än episkt!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Unga man - det är inget att skämmas över. !

Som ung man måste jag nog tyvärr meddela om att jag nyss fick min första åldersnoja någonsin, haha!

haha (jag är fan 42...började med c64/vic20 när jag var 10! USCH vad gammal man känner sig!)

Jodu (den här tråden börjar glida Off Topic rejält men kan inte låta bli...), är 44 nu och började med Zinclair ZX-81, svartvit blockgrafik, men den hade en fantastisk flygsimulator....

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Unga man - det är inget att skämmas över. !

Som ung man måste jag nog tyvärr meddela om att jag nyss fick min första åldersnoja någonsin, haha!

haha (jag är fan 42...började med c64/vic20 när jag var 10! USCH vad gammal man känner sig!)

Jodu (den här tråden börjar glida Off Topic rejält men kan inte låta bli...), är 44 nu och började med Zinclair ZX-81, svartvit blockgrafik, men den hade en fantastisk flygsimulator....

Och jag som tyckte att jag var ganska gammal när jag spelade C&C, Hexen, DOOM och dom andra godbitarna som man spelade på sin Pentium. (Notera att det inte är några versionsiffror efter namnen!) Men shit, ni är alltså från tiden innan Internet?.... det är ju.... stengammalt!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

Herrejävlar, har det redan gått åtta år?!?!

Skrämmande nog - ja

Men det betyder ju att jag är över 30 år nu......

Unga man - det är inget att skämmas över. !

Som ung man måste jag nog tyvärr meddela om att jag nyss fick min första åldersnoja någonsin, haha!

haha (jag är fan 42...började med c64/vic20 när jag var 10! USCH vad gammal man känner sig!)

Jodu (den här tråden börjar glida Off Topic rejält men kan inte låta bli...), är 44 nu och började med Zinclair ZX-81, svartvit blockgrafik, men den hade en fantastisk flygsimulator....

Och jag som tyckte att jag var ganska gammal när jag spelade C&amp;C, Hexen, DOOM och dom andra godbitarna som man spelade på sin Pentium. (Notera att det inte är några versionsiffror efter namnen!) Men shit, ni är alltså från tiden innan Internet?.... det är ju.... stengammalt!

Nu får du sansa dig unga man, pentium oj oj oj vilken lyx.

Medlem

Jag är inte äldst i den här tråden, men fan vad gammal man känner sig när såna här diskussioner dyker upp…

Är 30, snart 31, och minns klart och tydligt när livet gick från att nästan ingen ägde/spelade dator till att alla ägde/spelade dator.

Och internet, fyfaan alla borde få sitta med modem några år. Om inte annat bara för att öva upp tålamodet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag är inte äldst i den här tråden, men fan vad gammal man känner sig när såna här diskussioner dyker upp…

Är 30, snart 31, och minns klart och tydligt när livet gick från att nästan ingen ägde/spelade dator till att alla ägde/spelade dator.

Och internet, fyfaan alla borde få sitta med modem några år. Om inte annat bara för att öva upp tålamodet!

Testa ladda pirates på c64 (på kassett) det kräver tålamod

Medlem
Skrivet av Frux:

Ska bli spännande hur de implementerat detta. Titan-mode i BF2142 var ett kul koncept men hela spelmekaniken var rätt komplicerad och tog lång tid för nya spelare att lära sig. Så jag tror mer på en "inspired by" snarare än en remake.

"Komplicerad och tog lång tid"??

Haha, inte då!

Medlem

Yes! Älskade titan läget i BF2142, hoppas att det blir minst lika bra.

Skrivet av hunden:

Det andra spelet heter för övrigt Titanfall och det är nog den enda gången jag stött på benämningen titan för mechs, det är något specifikt för det spelet.

Utanför grekisk mytologi är titans för mig antingen

eller

http://www.electricfeast.com/wp-content/uploads/2013/07/Shingeki-no-Kyojin-shingeki-no-kyojin-attack-on-titan-34357634-1280-720.jpg

Medlem

JA!

Communityt har efterfrågat det här sedan BF3 annonserades för 3-4 år sedan nu.

It's about damn time.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Frux:

Ska bli spännande hur de implementerat detta. Titan-mode i BF2142 var ett kul koncept men hela spelmekaniken var rätt komplicerad och tog lång tid för nya spelare att lära sig. Så jag tror mer på en "inspired by" snarare än en remake.

"Komplicerad och tog lång tid"??

Haha, inte då!

Jämfört med vanliga Conquest/DM/TDM så, ja. Flera steg i processen som inte var helt uppenbara hur de funkade.

Men det är lugnt, alla Pro's fattade på en tiondels sekund så du behöver inte känna dig träffad.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WhiteWolf68:

Ordet "Titan" verkar vara på modet just nu...

...dock hette det så redan i BF2142 och den släpptes för 8 år sedan

8 år sen?
börjar bli gammal

Medlem

Åh! Jag älskade Titan läget i BF2142. Då kunde dock bli ganska laggigt. Men kul var det!

Det kanske får bli ett köp

Medlem

Spelar ingen roll hur mycket skit de lägger till för dem fundamentala pelarna som gör ett fps spel är sönder!

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Spelar ingen roll hur mycket skit de lägger till för dem fundamentala pelarna som gör ett fps spel är sönder!

Tyst med dig, troll.

Låter förövrigt awesome, har hittils väntat med funderingen angående att skaffa premium till BF4, men det verkar bli värt det snart!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Tyst med dig, troll.

Låter förövrigt awesome, har hittils väntat med funderingen angående att skaffa premium till BF4, men det verkar bli värt det snart!

Ett troll? För varje Battlefield lansering så blir allt bara sämre och sämre. Battlefield 3 var katastrof men själva vapenmekaniken fungerade i alla fall hyfsat bra men så är det inte i BF4. Med din kommentar så förväntar jag mig inte att du ska förstå och nej, det är inte värt det. Själv skulle jag inte ens spela det om det var gratis!

http://www.youtube.com/watch?v=SMyliIAdwz8

12
Skriv svar