Datum för skräckspelet The Evil Within

Robot
Medlem
Datum för skräckspelet The Evil Within

Minns fortfarande när jag såg introt till Resident Evil och läste allting som fanns att läsa om det. The Evil Within har potential att bli riktigt bra, skräck är mer skrämmande när ens fantasi får lite utrymme att vara med och tolka det man ser och hör. Det är kanske tack vare detta som jag blir mer skrämd av att läsa en bok än att se en skräckfilm.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Minns fortfarande när jag såg introt till Resident Evil och läste allting som fanns att läsa om det. The Evil Within har potential att bli riktigt bra, skräck är mer skrämmande när ens fantasi får lite utrymme att vara med och tolka det man ser och hör. Det är kanske tack vare detta som jag blir mer skrämd av att läsa en bok än att se en skräckfilm.

Håller med! Att göra folk mer rädda för sånt de inte ser eller vet något om är ju det äldsta och mest effektiva tricket i historien. Förvånansvärt att inte fler använder sig av det, vare sig det gäller filmer eller spel.

Inaktiv

Jag tror att det här kommer bli riktigt bra!

Medlem

Jo, det de riktigt sjyssta skräckspelen har gemensamt gentemot de mindre effektiva är ju att de håller undan med att förklara just vad och varför det är som händer. Det var det som gjorde den största skillnaden för mig mellan Silent Hill 1 och Resident Evil när de kom ut.

Medlem

ohhh det kommer till PC? ser intressant ut! hade för mig att jag läste att det var "next gen" only.

Medlem
Skrivet av Oneone:

ohhh det kommer till PC? ser intressant ut! hade för mig att jag läste att det var "next gen" only.

Pc är alltid next gen hihihi
Skönt att datumet äntligen är spikat, ska nog spela igenom det här när höstmörkret har kommit


signatur

Game long and prosper

Medlem

men fan det är ju långt till dess

Medlem

Kan bli awesome, hoppas dock på en bra mix av pace!

Medlem

Längtar som fan! Hoppas på samma klass som Resident Evil-spelen, kan bli bra!

Medlem

nice, ska bli sjukt kul att testa detta
jag litar på mikami även om resident evil är dåligt numera

Medlem
Skrivet av jafar:

nice, ska bli sjukt kul att testa detta
jag litar på mikami även om resident evil är dåligt numera

Dock har Shinji Mikami inte haft att göra med Resident Evil-serien sedan Resident Evil 4 som var hans sista verk i den serien. Finns en anledning varför det bar utför efter 4:an...
Så finns all möjlighet att detta blir storartat om han får rodda lika mycket i det som i de äldre Res

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av jafar:

nice, ska bli sjukt kul att testa detta
jag litar på mikami även om resident evil är dåligt numera

Dock har Shinji Mikami inte haft att göra med Resident Evil-serien sedan Resident Evil 4 som var hans sista verk i den serien. Finns en anledning varför det bar utför efter 4:an...
Så finns all möjlighet att detta blir storartat om han får rodda lika mycket i det som i de äldre Res

jo det är därför jag litar på honom, resident evil 4 var helt okej, även om det kunde varit bättre
resten av serien har jag svårt för

1
Skriv svar