Se det första uppdraget från nya Thief

Medlem

Bokat och klart till Ps4 sedan länge

Medlem

Intressant att veta vilken svårighets nivå det här spelas på? Hoppas på lätt för annars blir jag besviken

Medlem

Vad som stör mig är hur dåligt designade banan verkar. Allting känns så "uppenbart", man vet hela tiden att man är i ett spel när man ser välplacerade rör som bekvämt leder en över gatan eller upp till ett välplacerat fönster som bara råkar leda in till det rummet man ska in i.

Det känns som istället för att det är en öppen bana att utforska på alla möjliga sätt så finns de väl markerade rutterna A, B och C.

Ase
Medlem

Hoppas att dom har implementerat mus & tagentbord på ett bra sätt med full rörlighet, efter 2a genomtittningen så såg jag att dom spelade med handkontroll & att det mesta var tryck knapp... så farhågan om konsollanpassning var tyvär berättigad synd såg fram mot detta men alla spel lider av brist på bra motorer nu för tiden. ie konsollanpassning tryck kapp a sen tryck knapp b känns förlegat & förenklat för oss pc spelare

Medlem

Känns så konstigt när han rör sig som på räls.

Har aldrig spelat Thief, men får inte riktigt känslan av att detta kommer vara det första. Fanns ingenting som fick mig att tänka "Wow detta måste jag testa".
Smyga runt och undvika att bli upptäckt är ju något som man redan har gjort ett flertal gånger.

Vad är det som gör Thief till Thief egentligen.
Dishonored hade t.ex krafterna som jag hade jävligt skoj med. Vad har Thief?

Ase
Medlem
Skrivet av Ishow:

Känns så konstigt när han rör sig som på räls.

Har aldrig spelat Thief, men får inte riktigt känslan av att detta kommer vara det första. Fanns ingenting som fick mig att tänka "Wow detta måste jag testa".
Smyga runt och undvika att bli upptäckt är ju något som man redan har gjort ett flertal gånger.

Vad är det som gör Thief till Thief egentligen.
Dishonored hade t.ex krafterna som jag hade jävligt skoj med. Vad har Thief?

Det hade öppenhet flera valmöjligheter att slutföra uppdrag ( flera vägar) bra story, spänning, hyfsat ai, närvaro, att du spelade karaktären , mörker olika nyanser av detsamma, igentligen det som moderna spel lider brist på spelbarhet, inte slöspelande framför soffan utan tanke & svårighet

Medlem

Säkert köp för mig iallafall

Medlem
Skrivet av Ishow:

Känns så konstigt när han rör sig som på räls.

Har aldrig spelat Thief, men får inte riktigt känslan av att detta kommer vara det första. Fanns ingenting som fick mig att tänka "Wow detta måste jag testa".
Smyga runt och undvika att bli upptäckt är ju något som man redan har gjort ett flertal gånger.

Vad är det som gör Thief till Thief egentligen.
Dishonored hade t.ex krafterna som jag hade jävligt skoj med. Vad har Thief?

Ett mycket bättre stealthspel (det är därför zeropunctuation fortfarande tar upp spelen). Dessutom så handlar det om så bra mycket mer än att bara stjäla, man dras alltid in i större saker.
Och första banan ska vara mer linjär just för att man ska ha möjlighet att lära sig enklare. De tidigare spelen har mycket öppna kartor, speciellt 1an och 2an.

Ase
Medlem

Thief 1 & 2 + det utmärkta system shock2 tillhör nog alla 3 topp 10 av spel genom tiderna för mig thief 3 lite sämmre men ok, detta Thief känns mer som en konsollvariant för enklare spelande med uppgraderad grafik har förbokat på steam men som jag sagt tidigare så e inte övertygad av det man sett direkt

Inaktiv

Så negativt, det är ju i alle fall inte ett nytt CoD.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Ziljun:

Vad som stör mig är hur dåligt designade banan verkar. Allting känns så "uppenbart", man vet hela tiden att man är i ett spel när man ser välplacerade rör som bekvämt leder en över gatan eller upp till ett välplacerat fönster som bara råkar leda in till det rummet man ska in i.

Det känns som istället för att det är en öppen bana att utforska på alla möjliga sätt så finns de väl markerade rutterna A, B och C.

Hah du glömde klaga på att man verkligen behövde en vattenpil för att släcka en liten brasa som stog mitt ute i spöregnet:P

Medlem

Såg väl bättre ut än va jag tyckte första gången. Dock så verkar AI:n helt efterbliven och allt ser ut att gå på räls. Tyckte även bandesignen var väldigt förutsägbar och överdrivet anpassad för att ge spelaren ett enormt övertag hela tiden.

Medlem
Citat:

Såg väl bättre ut än va jag tyckte första gången. Dock så verkar AI:n helt efterbliven och allt ser ut att gå på räls. Tyckte även bandesignen var väldigt förutsägbar och överdrivet anpassad för att ge spelaren ett enormt övertag hela tiden.

Håller med om att AI:n är dålig, det går väl för 99% av alla spel där ute. Jag vill dock uppmärksamma dig om att du kan välja bort det enorma övertaget du tror att man har. Kolla in videon där de förklarar svårighetsgraden och hur du kan anpassa den till hur du vill att din utmaning ska se ut.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Citat:

Såg väl bättre ut än va jag tyckte första gången. Dock så verkar AI:n helt efterbliven och allt ser ut att gå på räls. Tyckte även bandesignen var väldigt förutsägbar och överdrivet anpassad för att ge spelaren ett enormt övertag hela tiden.

Håller med om att AI:n är dålig, det går väl för 99% av alla spel där ute. Jag vill dock uppmärksamma dig om att du kan välja bort det enorma övertaget du tror att man har. Kolla in videon där de förklarar svårighetsgraden och hur du kan anpassa den till hur du vill att din utmaning ska se ut.

https://www.youtube.com/embed/sX9QkKya3-o

Tack inte sett den videon, verkar helt klart finnas många inställningar som kommer göra spelet svårare. Men jag menade mer att miljön/bandesignen ger spelaren ett övertag hela tiden (iaf av det jag sett hittills). Finns alltid något att klättra upp på så man får en överblick och det finns alltid föremål som gör att man lätt kan gå runt vakterna som går fram och tillbaka på räls utan några oförutsägbara rörelser.

Som tex i huset så finns det balkar att gå på som verkar finns över hela våningen och vakten går runt och runt och stannar på samma ställen hela tiden utan att ens slänga en blick på något av det i mitten som man nyss har stulit.

Men men har inte hittat något vettigt att spela på väldigt länge nu och detta är helt klart det mest intressanta den närmsta tiden och tror det kommer bli okej eller ännu bättre.

12
Skriv svar