Robot
World of Tanks

Slamriga stridsvagnar gör entré på din konsol. Men hur mycket spelglädje får det med sig från pc-versionen till den betydligt trängre plattformen?

#wargaming, #i, #world-of-warships


Medlem
World of Tanks

Lirade mycket på pc förut, men kändes som att det blev lite för mycket repetitivt tillslut

Medlem

Det var ett tag sen man körde wot nu, för min del blir det lätt så att man tröttnar när man rusat förbi de första 4 nivåerna, och sen springer in i den väggen av xp som behövs för att gå vidare. Tier 6 är nåbar, efter ganska mkt jobb, men sen känns det som om att kraven ökar exponentiellt.

Varför 360 exclusive?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

har kört väldigt mycket på PC, så jag passade på att skaffa det till min xbox lär säga att jag är grymt besviken kändes väldigt dåligt jämfört med PC, om någon tänkte prova det skaffa PC versionen mycket bättre även om du har en dator från början av 2000 så flyter det på bra

Medlem

"Just ammunition och småprylar som förbättrar besättningen, eller reparerar skadade vagndelar, är saker du kan köpa för guldpengar, som du måste betala riktiga pengar för att få"

I PC versionen har det länge varit så att "guldammo" köps för guldpengar ELLER "ingamepengar". Dvs ALLA kan köpa det utan att ebtala pengar. Har man ändrat på det i xboxversionen och gått tillbaka till enbart guld för guldammo?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Målet i WoT är sällan att rusa upp för att nå tier10. Initialt tror man det och kämpar för det men vartefter man spelar börjar man lira tier5 trots att man sitter med tier9.

WoT har inget endgame så att jaga endgame är rätt meningslöst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

"Just ammunition och småprylar som förbättrar besättningen, eller reparerar skadade vagndelar, är saker du kan köpa för guldpengar, som du måste betala riktiga pengar för att få"

I PC versionen har det länge varit så att "guldammo" köps för guldpengar ELLER "ingamepengar". Dvs ALLA kan köpa det utan att ebtala pengar. Har man ändrat på det i xboxversionen och gått tillbaka till enbart guld för guldammo?

Nej du kan köpa det för ingame credits. Verkar som recensionen var lite hastig.

OT: Att lägga minus på spelet för lite fokus på lagarbete låter lustigt när du kan inte vinna alls utan att arbeta tillsammans. Det är ju inte en twitchshooter där man kan göra headshots hela tiden. Att flanka och arbeta "tillsammans" är vad som gör en framgångsrik i WoT. Varesig på Xbox eller PC
Visst att spelarna gör som dom vill har inte med spelets design att göra

Medlem
Skrivet av Kane:

Målet i WoT är sällan att rusa upp för att nå tier10. Initialt tror man det och kämpar för det men vartefter man spelar börjar man lira tier5 trots att man sitter med tier9.

WoT har inget endgame så att jaga endgame är rätt meningslöst.

Precis så är det. Men finns det en nästa tier, level eller liknande så brukar jag ändå jaga den. Kul med ett mål


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Sen efter sista 8.11 patchen är WoT helt ospelbart från ett jäkla serverlagg. Indikatorn för packet loss blinkar rött mest hela tiden, tom chatten i spelt laggar. Det som är så jädra trist är att WG verkar resonera att kalla kriget fortfarande pågår.....dvs det är farligt att informera vad som händer och om de försöker åtgärda problemen.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det var ett tag sen man körde wot nu, för min del blir det lätt så att man tröttnar när man rusat förbi de första 4 nivåerna, och sen springer in i den väggen av xp som behövs för att gå vidare. Tier 6 är nåbar, efter ganska mkt jobb, men sen känns det som om att kraven ökar exponentiellt.

Ja, det är roligast på tier 4, egentligen. Lätt att ta sig dit och roliga stridsvagnar när man är där. Över det blir det lite dyrt att hålla igång, eller så får man grinda tills fingrarna blöder. Ändå ganska generöst för ett gratisspel, tycker jag :).

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kane:

"Just ammunition och småprylar som förbättrar besättningen, eller reparerar skadade vagndelar, är saker du kan köpa för guldpengar, som du måste betala riktiga pengar för att få"

I PC versionen har det länge varit så att "guldammo" köps för guldpengar ELLER "ingamepengar". Dvs ALLA kan köpa det utan att ebtala pengar. Har man ändrat på det i xboxversionen och gått tillbaka till enbart guld för guldammo?

Nej du kan köpa det för ingame credits. Verkar som recensionen var lite hastig.

OT: Att lägga minus på spelet för lite fokus på lagarbete låter lustigt när du kan inte vinna alls utan att arbeta tillsammans. Det är ju inte en twitchshooter där man kan göra headshots hela tiden. Att flanka och arbeta "tillsammans" är vad som gör en framgångsrik i WoT. Varesig på Xbox eller PC
Visst att spelarna gör som dom vill har inte med spelets design att göra

Nej, men det GÅR ju att designa ett spel som uppmuntrar lagspel lite mer. Sådant saknas dock tyvärr i WoT, även om jag gillar spelet i övrigt.

Medlem

Ja fördelen med spelet är ju att det är gratis... men sen är det inte mycket mer.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

"Spelets princip är densamma som på PC: hoppa in i en slumpmässigt vald strid, sju stridsvagnar mot sju fiender (15 mot 15 på PC), "

7 mot 7? Man är 15 mot 15 på xbox med.
Eller missförstår jag dig?

Skrivet av Mats Nylund:

"Det finns åtta nivåer i Xbox-versionen, och de första fyra rusar du snabbt igenom. "

Det finns upp till tier 10...

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kane:

"Just ammunition och småprylar som förbättrar besättningen, eller reparerar skadade vagndelar, är saker du kan köpa för guldpengar, som du måste betala riktiga pengar för att få"

I PC versionen har det länge varit så att "guldammo" köps för guldpengar ELLER "ingamepengar". Dvs ALLA kan köpa det utan att ebtala pengar. Har man ändrat på det i xboxversionen och gått tillbaka till enbart guld för guldammo?

Nej du kan köpa det för ingame credits. Verkar som recensionen var lite hastig.

OT: Att lägga minus på spelet för lite fokus på lagarbete låter lustigt när du kan inte vinna alls utan att arbeta tillsammans. Det är ju inte en twitchshooter där man kan göra headshots hela tiden. Att flanka och arbeta "tillsammans" är vad som gör en framgångsrik i WoT. Varesig på Xbox eller PC
Visst att spelarna gör som dom vill har inte med spelets design att göra

Nej, men det GÅR ju att designa ett spel som uppmuntrar lagspel lite mer. Sådant saknas dock tyvärr i WoT, även om jag gillar spelet i övrigt.

Tyvärr inte. Spelet är free2play. Man får belöning i att vinna i form av mer exp. Och tyvärr är det så när man har ett free2play spel tillgängligt för alla så blandas folks intresse i att spela spelet ordentligt. Det är ett deathmatch baserat spelsätt och det har funkat sen Quake med inslag av CTF. War Thunder, WoT, Star Conflict mfl. alla har liknande problem. Spelare som inte bryr sig. Man skulle kunna ge mer exp för match medaljer som har "teamwork" i tanke. Men jag tror inte det skulle få spelarna att göra bättre ifrån sig på det sättet. Vill man ha 100% gruppsamarbete får man köra Clan Wars eller Tank Company. Men det är ju samma som alla andra spel som är "teamplay" relaterat.

Medlem

Kul om man spelar med några kompisar.
Jag har endast kört det på Xboxen och det är kul en timme eller två.

Man kan alltid omvandla sina silverpengar, bara så att ni vet. Så det behövs inte köpas nånting.

Fast alla emblem och cammo kostar tyvärr. Men fastnar man för detta spelet, så är väl en hundring eller så inte så mycket att lägga ut egentligen.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

aaaaaaaargh! nånting är stört med min gamertag så jag kan inte spela.
förklaring:
* startar 360'n å blir automatist inloggad (som jag vill)
* startar valfritt spel. då loggas jag ut å får logga in igen
* spelat klart valfritt spel. trycker info-knapp -> Y för att komma till dashboarden. loggas ut.
nu till WoT... samma jävla problem, men visst. jag kan leva med det. dock kan jag inte leva med att direkt när jag connectat mot en server får min gamertag UTLOGGAD och därmed loggas ut från servern. slutresultat: jag kommer inte ens in i nån serverlobby.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det var ett tag sen man körde wot nu, för min del blir det lätt så att man tröttnar när man rusat förbi de första 4 nivåerna, och sen springer in i den väggen av xp som behövs för att gå vidare. Tier 6 är nåbar, efter ganska mkt jobb, men sen känns det som om att kraven ökar exponentiellt.

Nu är ju poängen inte att man ska nöta igenom träden i blixtfart för att nå nivå tio så fort som möjligt, finner du en stridsvagn på vägen dit ska du behålla den och köra den för att det är kul helt enkelt.

Jag tror 60 000 xp krävs för att nå nivå sju, och om man vinner får man drygt 1000 xp per match med premium, kanske runt 700 utan, så det bör ta drygt 100 matcher (räknar med förluster också på drygt 50 %) för att ta sig till nästa nivå från tier sex.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kane:

"Just ammunition och småprylar som förbättrar besättningen, eller reparerar skadade vagndelar, är saker du kan köpa för guldpengar, som du måste betala riktiga pengar för att få"

I PC versionen har det länge varit så att "guldammo" köps för guldpengar ELLER "ingamepengar". Dvs ALLA kan köpa det utan att ebtala pengar. Har man ändrat på det i xboxversionen och gått tillbaka till enbart guld för guldammo?

Nej du kan köpa det för ingame credits. Verkar som recensionen var lite hastig.

OT: Att lägga minus på spelet för lite fokus på lagarbete låter lustigt när du kan inte vinna alls utan att arbeta tillsammans. Det är ju inte en twitchshooter där man kan göra headshots hela tiden. Att flanka och arbeta "tillsammans" är vad som gör en framgångsrik i WoT. Varesig på Xbox eller PC
Visst att spelarna gör som dom vill har inte med spelets design att göra

Men... Då är det här ju en skandal och Fz har recenserat något de uppenbart inte testat tillräckligt eller alls. Har Mats Nylund recenserat spelet ur minnet från patch 6.5 när han lirade spelet på PC senast?

Nån annan förklaring finns inte för man går inte till attack mot något utan att kolla att det verkligen stämmer och här har ju tydligen herr Nylund helt fel. Något han hade vetat om han kollat det.

Är det på sin plats att säga "skämmes herr Nylund. Skämmes tamigfan"?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kane:

"Just ammunition och småprylar som förbättrar besättningen, eller reparerar skadade vagndelar, är saker du kan köpa för guldpengar, som du måste betala riktiga pengar för att få"

I PC versionen har det länge varit så att "guldammo" köps för guldpengar ELLER "ingamepengar". Dvs ALLA kan köpa det utan att ebtala pengar. Har man ändrat på det i xboxversionen och gått tillbaka till enbart guld för guldammo?

Nej du kan köpa det för ingame credits. Verkar som recensionen var lite hastig.

OT: Att lägga minus på spelet för lite fokus på lagarbete låter lustigt när du kan inte vinna alls utan att arbeta tillsammans. Det är ju inte en twitchshooter där man kan göra headshots hela tiden. Att flanka och arbeta "tillsammans" är vad som gör en framgångsrik i WoT. Varesig på Xbox eller PC
Visst att spelarna gör som dom vill har inte med spelets design att göra

Men... Då är det här ju en skandal och Fz har recenserat något de uppenbart inte testat tillräckligt eller alls. Har Mats Nylund recenserat spelet ur minnet från patch 6.5 när han lirade spelet på PC senast?

Nån annan förklaring finns inte för man går inte till attack mot något utan att kolla att det verkligen stämmer och här har ju tydligen herr Nylund helt fel. Något han hade vetat om han kollat det.

Är det på sin plats att säga "skämmes herr Nylund. Skämmes tamigfan"?

Ja recensionen innehåller en klunga med faktafel.

Medlem

Fz crew brukar vara snabba på att kommentera i artiklar. Här är man dödstysta.

Respekt när man tar sitt ansvar och kryper till korset. Diss när man är Mona Sahlin.

Hörni Fz, ni verkar ha en artikel här som är full av faktafel där herr Nylund verkar ha skarvat en del om vad han faktiskt testat och inte. Är det så ni jobbar?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Redaktör

Jag har bett Mats kolla på det ni tar upp. Givetvis ska det inte vara massa fel i en recension, ber om ursäkt för det.


signatur
Medlem

Det är snarare jag som ska be om ursäkt. Jag använde gammal info om tiers och antal spelare, och förlitade mig på att jag "kan" spelet sedan mina många hundratals timmar i det på PC. Det ska man givetvis inte göra, och det ber jag om ursäkt för.

Guldammo-stycket är otydligt formulerat, det håller jag med om. Jag skriver dock inte att man inte kan köpa guldammo för silverpengar. Men det ska formuleras om så fort mailen bär mig.

Redaktör

Så, nu ska allt förhoppningsvis vara korrekt.


signatur
Medlem

Går det att spela PC vs. Xbox360? Jag spelar nämligen bara på dator och en kompis spelar det bara på xbox (för det är de maskiner vi har tillgång till.)

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:

Går det att spela PC vs. Xbox360? Jag spelar nämligen bara på dator och en kompis spelar det bara på xbox (för det är de maskiner vi har tillgång till.)

Nej det går dessvärre ej.

Inaktiv

Varför spelas ett PC-spel på en konsol, när konsolen ger en sämre kontroll och även utseende, jämfört med PC?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Varför spelas ett PC-spel på en konsol, när konsolen ger en sämre kontroll och även utseende, jämfört med PC?

Jag antar att en del kanske inte har en speldator och andra kanske helt enkelt föredrar konsoler. Dessutom gissar jag att grupptryck spelar in. Om alla dina kompisar spelar på konsoler så är det lättare att själv spela på en än att övertala alla andra att börja spela på dator.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Varför spelas ett PC-spel på en konsol, när konsolen ger en sämre kontroll och även utseende, jämfört med PC?

för att tro det eller ej så gillar många att spela på konsol...

Inaktiv
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av edgren:

Varför spelas ett PC-spel på en konsol, när konsolen ger en sämre kontroll och även utseende, jämfört med PC?

Jag antar att en del kanske inte har en speldator och andra kanske helt enkelt föredrar konsoler. Dessutom gissar jag att grupptryck spelar in. Om alla dina kompisar spelar på konsoler så är det lättare att själv spela på en än att övertala alla andra att börja spela på dator.

Mycket sant angående grupptrycket, men jag skulle aldrig någonsin spela sådana spel på en konsol. Då spelar jag hellre golf, NHL och spel som kräver någon sorts kroppsrörelse.

Skrivet av korp:
Skrivet av edgren:

Varför spelas ett PC-spel på en konsol, när konsolen ger en sämre kontroll och även utseende, jämfört med PC?

för att tro det eller ej så gillar många att spela på konsol...

Tyvärr så är det så Vart är världen påväg egentligen? Först att konsoler försöker "ta över världen" och sen även religion. Sjukt!

12
Skriv svar