Path of Exile miniexpanderar nästa månad

Robot
Path of Exile miniexpanderar nästa månad

En första miniexpansion lanseras i början av mars.

#path-of-exile, #grinding-gear-games


Medlem
Path of Exile miniexpanderar nästa månad

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Inaktiv

Jag väntar fortfarande på en nativ mac-klient...

Moderator | Testpilot

Spelet är bra man gillar inte riktigt "atmosfären" i det. Gillar mer Diablo 3 och Titan Quest på det sättet hur man går in i städer utan laddningstider och städerna känns som städer och att det finns mer sidequests och saker att göra ute i världen.

Må låta dumt men PoE är för mycket att bara choppa monster i bitar för min smak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MEG
Medlem

Det står "säpps" ska nog vara släpps, eller?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Må låta dumt men PoE är för mycket att bara choppa monster i bitar för min smak.

Nej, du har rätt.

Spelet gör det medvetna valet att fokusera helt på att erbjuda en uppsjö olika sätt som man kan snowballa sönder och maximera sina dps rent matematiskt, gärna med en massa advancerade elementareffekter som slukar skärmytan totalt.

Om man älskar det, som vissa gör, så är det skitroligt av det skälet. Jag föredrar istället det som gjorde D2 (i min mening) mer än "bara" ett hack n slash - atmosfären, storyn, musiken, dialogen...

Ingen tvekan att PoE har lyckats väldigt bra med tanke på sina prioriteter, dock.

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Samma här, slutade efter att jag hade dött med 3 av 5 lvl 65+ HC-karaktärer pga desync. Har även sett massor av videoklipp/streams där desync leder till döda karaktärer.

Och tyvärr är det som du säger så verkar inte utvecklarna prioritera problemet och det går knappt diskutera på forumen heller för där fylls trådarna med kassa argument och påståenden från folk som försöker skydda spelet med sitt liv.

Medlem

Har spelat PoE till och från i perioder, och varje gång har jag lagt av pga desync. Jag kan acceptera när jag dör för att jag är en klant, för att jag tar mig vatten över huvudet, för att jag är melee mot en caster etc etc etc, men det finns få saker som gör mig så jävla förbannad som att bli tokslaktad och inkastad i en grupp fiender pga desync.

Kommer antagligen testa det igen någon gång, och det kommer antagligen sluta på exakt samma sätt igen.

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Håller med, spelet med lite bättre budget hade kunnat vara riktigt bra det är roligt att spela men har som alla vet en del problem och buggar som inte riktigt verkar bli fixade det är synd för jag är less på d3

Medlem

Jag körde riktigt mycket i stängda betan, men bara litegrann i open. Har börjat köra igen dock och det är riktigt skoj.

Medlem

Spelet har bra upplægg, roligt skillsystem, rolig gameplay.

Men det finns ett stort minus, som jag tycker dom borde åtgärda innan release av miniexpansioner, vilket är d-syncen, dom måste arbeta om motorn så man blir av med detta, förhindrar aktivt hardcoreläget och förargar en nær man dør pga det.

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Inte inse problemet? De är fullt medvetna om det. Chris Wilson diskuterar det i detalj i sin intervju med Athene, och lägger fram argument för en massa detaljbeslut.

De kan ta bort det, men det innebär också att de skulle förlora en massa annat såsom hur avstånd till fiender spelar roll (något som Diablo III slopat).

desync är det första de diskuterar 50 sekunder in i intervjun.

Medlem

Har inte känt av någon desync på länge nu .
Men det beror mer på att man kör disencharge ,
Och utplåna rum i en enda stor bang


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

kan nån vara snäll och förklara för mig vad desync är eftersom jag har inte spelat POE så mycket

Medlem
Skrivet av dino_kov:

kan nån vara snäll och förklara för mig vad desync är eftersom jag har inte spelat POE så mycket

Klienten säger att du springer ifrån ett monster, servern säger att du står stilla mitt i en klump av monster.
osynkad information mellan klienten och servern, som resulterar i, död.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av dino_kov:

kan nån vara snäll och förklara för mig vad desync är eftersom jag har inte spelat POE så mycket

Klienten säger att du springer ifrån ett monster, servern säger att du står stilla mitt i en klump av monster.
osynkad information mellan klienten och servern, som resulterar i, död.

Haha, bra beskrivning! Länka upp det på Wikipedia!

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Vad är d-sync?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av yooz1e:

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Vad är d-sync?

Det är den nya pojkbandsgruppen som har övertagit staffettpinnen efter N-sync.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Javas:
Skrivet av yooz1e:

Spelat mycket PoE, men tyvärr blev jag för less på det extrema D-syncandet som förstörde spel upplevelsen rejält. Och utvecklarna verkar inte vilja inse problemet och att dom tappat enormt mycket spelare pga det. Bra spel, men utvecklarna prioriterar fel grejer.

Vad är d-sync?

Det är den nya pojkbandsgruppen som har övertagit staffettpinnen efter N-sync.

Haha, hemsk hemsk....HEMSK tanke


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar