Räkna med bråk i ny Bayonetta 2-trailer

Robot
Medlem
Räkna med bråk i ny Bayonetta 2-trailer

Japanese people are weird.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

När Bayonetta 2 och X har släppts, så blir det dags att köpa en Wii U

Medlem
Skrivet av Preed:

Japanese people are weird.

My thoughts exactly.

Inaktiv

Längtar!

...hade man gjort om spelet hade kommit till lite fler platformar :/

Medlem

Musiken var riktigt skumt vald. Vet att det första blev en hit (dock inte lirat själv), men den här trailern lockade verkligen inte.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Musiken var riktigt skumt vald. Vet att det första blev en hit (dock inte lirat själv), men den här trailern lockade verkligen inte.

Nej det första sålde så dåligt så Sega inte ville bekosta en uppföljare. Det är därför det hamnat på Wii U istället. Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av jonis:

Musiken var riktigt skumt vald. Vet att det första blev en hit (dock inte lirat själv), men den här trailern lockade verkligen inte.

Nej det första sålde så dåligt så Sega inte ville bekosta en uppföljare. Det är därför det hamnat på Wii U istället. Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Åh fasen. Jag hade fått för mig att Bayonetta blev riktigt populärt. Men det är väl som alltid, bra recensioner != bra försäljning i alla lägen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av jonis:
Skrivet av Zappa:

Nej det första sålde så dåligt så Sega inte ville bekosta en uppföljare. Det är därför det hamnat på Wii U istället. Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Åh fasen. Jag hade fått för mig att Bayonetta blev riktigt populärt. Men det är väl som alltid, bra recensioner != bra försäljning i alla lägen.

Jo, det har "bara" sålt lite över 2 moljoner exemplar i dagsläget. Men trots det har spelet över lag rätt högt betyg, och det skaffade sig en rätt okej fanbase storleksmässigt. Så det beror helt enkelt på hur man vill definiera populärt.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av jonis:

Musiken var riktigt skumt vald. Vet att det första blev en hit (dock inte lirat själv), men den här trailern lockade verkligen inte.

Nej det första sålde så dåligt så Sega inte ville bekosta en uppföljare. Det är därför det hamnat på Wii U istället. Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Åh fasen. Jag hade fått för mig att Bayonetta blev riktigt populärt. Men det är väl som alltid, bra recensioner != bra försäljning i alla lägen.

Det blev det, om man tar med i beaktning att ett spel som Bayonetta tilltalar en väldigt liten del av spelarna. Bayonetta är utan tvekan ett spel som främst riktar sig till hardcore spelare, lite som Ninja Gaiden gjorde innan det blev "mainstream".

Flakmonkey

Hoppas bara det här säljer tillräckligt bra för att Platinum Games ska få fortsätta göra spel. De behövs i en spelvärld där det ju blir allt mer likriktat. Tvivlar inte heller en sekund på att #Bayonetta 2 kommer bli ett fantastiskt spel för de som gillar den här typen av spel. Var själv lite tveksam till det i början med tanke på temat, musiken, etc men när jag väl kom igång så upptäckte jag rätt fort att det flöt på som en dröm och att det framförallt var otroligt kul att spela. Svårt på precis rätt sätt, dvs när du dör så går det inte att skylla på någonting annat än din egen oförmåga.

Det kommer ju tveklöst bli en Wii U till slut och kanske blir det här spelet som gör att vågen slutligen tippar över så att det känns värt det.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Och rätt åt dom också. Alla andra kämpar för att behålla sina fans/köpare, men de som gör Bayonetta ger fingret till sina fans och går till en annan plattform. Unheard of.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Zappa:

Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Och rätt åt dom också. Alla andra kämpar för att behålla sina fans/köpare, men de som gör Bayonetta ger fingret till sina fans och går till en annan plattform. Unheard of.

En utvecklare som blir av med sin förläggare ställs ofta inför valet att ta det som erbjuds eller lägga ner verksamheten helt. Det är naturligtvis nya sponsorn Nintendo som beslöt att göra spelet exklusivt för Wii U, inte Platinum Games, så något 'finger' handlar det knappast om.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Zappa:

Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Och rätt åt dom också. Alla andra kämpar för att behålla sina fans/köpare, men de som gör Bayonetta ger fingret till sina fans och går till en annan plattform. Unheard of.

En utvecklare som blir av med sin förläggare ställs ofta inför valet att ta det som erbjuds eller lägga ner verksamheten helt. Det är naturligtvis nya sponsorn Nintendo som beslöt att göra spelet exklusivt för Wii U, inte Platinum Games, så något 'finger' handlar det knappast om.

Ok det förklarar saken då.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hur laddar hon om fotpickorna? Måste ja ta minst 10 minuter. Rackarns opraktiskt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hur laddar hon om fotpickorna? Måste ja ta minst 10 minuter. Rackarns opraktiskt.

Spelar ingen roll, hon har snygg häck.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Zappa:

Det här kommer sälja ännu sämre pga väldigt få äger en Wii U.

Och rätt åt dom också. Alla andra kämpar för att behålla sina fans/köpare, men de som gör Bayonetta ger fingret till sina fans och går till en annan plattform. Unheard of.

Nintendo var de enda som var villiga att betala för utvecklingen av spelet. Därför släpps det bara på Wii U.
Sega ville inte göra ngn uppföljare. Utan Nintendo hade serien varit nerlagd.

1
Skriv svar